Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Saturday, November 24, 2012

Azhar Sulaiman mengaku sudah murtad kerana ??

Share








Azhar Sulaiman mencetuskan kontroversi apabila mengaku dirinya sudah Murtad kerana memilih parti politik Umno yang dikatakan Murtad oleh Datuk Nik Aziz.

Bagi Sensasi perkara Murtad nie bukan boleh buat main-main..Janganlah mengaku Murtad untuk menyindir atau sinis,sangat boleh "Memurtadkan" diri..

Maunye dibuat nyawa ditarik sebelum sempat mengucap kan dah mati dalam Kafir,Nauzubillah...

Murtad nie ada 3 cara, melalui Lisan,melalui hati dan melalui Lambang atau apa-apa yang kita pakai tapi melambangkan agama lain contohnya mcm rantai "cross" .

Kalau konon2 nak berfesyen,pakai la lambang "cross" secara sedar atau tak sedar sebenarnya jatuh Murtad,sebab tu kalau ada baju yang korang beli ada lambang agama lain,silaaaa ubah...kalau ada "cross",lukis atau jahit bagi berubah bentuk salib tu...Dibuatnya accident ka,sakit jantung sebelum mengucap atau masa pakai baju tu,kemungkinan mati dalam kafir...mintak dijauhkan lah kan..
Lambang pun boleh dikaitkan dengan sikap,kalau kita pergi ke tokong dan menyembah walaupun sekadar lakonan memang itu melambangkan kita nie murtad..so lambang nie, bila menjurus kepada agama lain,atau menjurus kepada sikap tak percayakan tuhan.

Melalui hati,apabila hati mula meragui Islam,hati mula mempercayai agama lain,mula menidakkan agama dalam hati..tak percayakan nabi...kenelah bawak beristighfar dan mengucap,dan jauhkan hati dari keraguan,caranya? dalami lah ilmu dan Islam,rujuk kepada lebih dari seorang Ulamak,baca banyak sumber2 lain..Insyaallah hati menjadi kukuh dan hilang ragu..

Dan Melalui kata-kata,kalau bergurau cakap aku nie kristian...jatuh Murtad,so jangan nak pandai2 mengaku...biarlah kalau orang lain nak kata kau ni dah murtad sebab kau pilih warna biru bukan hijau,biarkan,janji dalam hati kita yakin kita Islam,kita tak pakai lambang2 yang memurtadkan,kita tak keluarkan kenyataan murtad...

Isu Nik Aziz menjatuhkan Murtad kepada penyokong Umno,Sensasi malas nak komen lebih..kalau kita yakin kita tak Murtad ,dan tak buat benda-benda yang memurtadkan,kenapa kita nak mengaku murtad pulak..biarlah apa orang nak kata..Tuhan lebih mengetahi niat menyokong sesuatu tu adakah sebab menidakkan agama??

Sensasi sokong je hudud,tapi Sensasi tak sokong PKR,sebab sensasi malas lah nak sokong parti yang banyak putar belit dan masalah sefahaman..So Murtad ke?noo..tuhan lebih mengetahui hati kita..betul tak..bukan manusia lain..Wallahualam..




No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-