Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Sunday, July 29, 2012

Abby kata rezeki tersekat apabila BN jadi pemimpin,Sheila Rusli dan Ummi Aida bidas

Share







Apa pendapat korang tentang perubahan dan penghijrahan Abby Abadi...Sensasi rasa baguslah dia dah berhijrah..tapi selepas penghijrahan Abby,dia seolah begitu mengaitkan politik dengan segalanya..
 
Politik bukanlah tiang agama..sampai semuanya mesti berlandaskan politik..lagi2 politik di Malaysia nie bukan sesuci politik zaman nabi...Sensasi pun rasa agak kurang menyokong tindakan Abby yang kata org mcm 'over react" pulak..
 
Kenyataan Abby tentang rezekinya tersekat selagi BN menjadi pemimpin,amatlah tidak patut kerana rezeki itu ditangan tuhan,bukan ditangan pemimpin..Setiap penghijrahan pasti ada pengorbanan.jdi kenapa nak pertikaikan tentang rezeki,kalau rezeki berlakon kurang cuba cari rezeki lain,berniaga ke apa ke.. Sensasi rasa sengal jugak lah..huhu...

Abby nie cuba bercakap dengan nada merendah tetapi tajam amatlah tidak sesuai ,lagi2 org belum memandang Abby sebagai org bijak agama,tetiba nak bersuara lantang bagai..tak sesuai..mungkin Abby nak merubah org lain,tapi caranya salah je sensai tengok sebab menggunakan medium twitter sekaligus menggunakan ayat menghentam org memang boleh mendatangkan benci kan?

 
Pelakon dan juga penerbit drama Sheila Rusly membidas kenyataan Abby Abadi yang mengatakan hanya akan berkarya selepas Barisan Nasional (BN) ditumbangkan kerana menurutnya, adalah tidak wajar dan perlu mengeluh dengan dugaan Allah dalam kerjaya atas perubahan yang baru sahaja dibuat.
Dipetik dari MPP, Sheila berkata, jika ada di kalangan artis yang baru sahaja bertudung, sukar untuk mendapat tawaran kerja kerana penghijrahan yang baru saja dibuat itu, artis tersebut harus menerima dugaan Allah dengan hati yang terbuka.
“Jangan mempertikai isu tawaran lakonan atau rezeki kerjaya merosot hanya kerana kita baru sahaja beberapa hari bertukar imej bertudung. Artis yang terbabit kena sedar niat kita berhijrah ini kerana Allah.”
“Namun, percayalah takkan Allah mahu tutup rezeki jika kita berubah ke arah kebaikan? Kalau seseorang artis mengeluh mengenai nasib dan kesan daripada keputusan itu, ia seolah-olah mereka tidak ikhlas berhijrah,” ujarnya.
Sementara itu, pelakon versatile Umie Aida yang nyata tidak bersetuju dengan kenyataan Abby Abadi ini telah menemplak kenyataan tersebut melalui laman Twitter yang menganggap Abby Abadi berfikiran cetek dan kenyataan itu lebih bermotifkan politik kerana menganggap golongan artis yang berhijrah hanya akan mempunyai kerja jika rakyat tukar kerajaan.

Pada masa sama, Umie juga menggesa Abby Abadi agar tidak menggunakan politik dalam meyampaikan dakwahnya.
Sebelum ini, Abby mengeluarkan kenyataannya menerusi Malaysian Insider yang mengatakan kerana kerajaan sekarang, dia tidak mempunyai sebarang pekerjaan. Malah berkata, bakatnya untuk berkarya sebagai Muslimah yang sudah bertudung juga tidak dapat dikembangkan.
“Apabila anda berhijrah, ruang untuk anda berkarya secara kreatif adalah terhad, oleh itu kita perlukan drama dan filem yang Islamik.”
“Selebriti seperti kami hanya akan bekerja di dalam dunia seni apabila ianya adalah sejajar dengan syariah Islam. Untuk itu, Pakatan Rakyat perlu menang dan membentuk kerajaan untuk merealisasikan dunia hiburan yang berdasarkan syariah,” kata Abby.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-