Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Wednesday, February 29, 2012

Liyana Jasmay bakal bertunang bulan depan

Share









Bijak juga penyanyi dan pelakon tempatan terkenal, Liyana Jasmay menyembunyikan kisah percintaannya.

Selepas pernah digosipkan dengan penyanyi Aizat Amdan serta pelakon dan pengarah muda Syamsul Yusof, Liyana atau mesra dengan panggilan Nana akhirnya menamatkan spekulasi pelbagai pihak apabila mengaku bakal mengikat tali pertunangan dengan seorang ahli perniagaan, Fathuddin Mazlan pada Mac ini.

Dipetik daripada Berita Harian, aktres filem "Papadom" memberitahu sudah menerima cincin merisik selepas bakal tunangnya yang berusia 28 tahun itu menghantar rombongan keluarga minggu lalu.

"Jika tiada aral melintang, kami akan bertunang pada bulan hadapan. Namun tarikhnya terpaksa dirahsiakan. InsyaAllah tahun depan kami akan berkahwin," ujar Liyana.

Mengulas lebih lanjut tentang ciri-ciri jejaka yang berjaya menawan hatinya, aktres berusia 23 tahun ini tidak menyangka bahawa jodohnya tinggal berdekatan dengannya.

"Dia adalah jiran saya. Kami sudah lama kenal tetapi tidak begitu rapat. Dia seorang yang baik dan memahami saya.

"Apa yang membuatkan saya suka kepadanya adalah kerana cara didikan kami sama seperti saya dididik oleh kedua ibu bapa saya.

"Walaupun dia bukanlah orang seni, dia tetap menyokong kerjaya saya dan begitu juga sebaliknya," jelas Liyana lagi.

Cuteness: what is it about Kitties and boxes?

Share







meow meow..kucing dan kotak memang susah untuk dipisahkan...suke betul derang melepak dalam kotak..hahaha...
so cute..

Jokes: British English vs. Malaysian English

Share







Who says our English is teruk? Just read below – Ours is simple, short, concise, straight-to-the-point, effective etc.

WHEN GIVING A CUSTOMER BAD NEWS

Britons: I’m sorry, sir, but we don’t seem to have the sweater you want in your size, but if you give me a moment, I can call the other outlets for you.

Malaysians: No stock


RETURNING A CALL
Britons: Hello, this is John Smith. Did anyone call for me a few moments ago?

Malaysians: Hello, who call?

ASKING SOMEONE TO MAKE WAY
Britons: Excuse me, I would like to get by. Would you please make way?

Malaysians: S-kew me.


WHEN SOMEONE OFFERS TO PAY

Britons: Hey! Put your wallet away, this drink is on me.

Malaysians: No need lah.


WHEN ASKING FOR PERMISSION
Britons: Excuse me, but do you think it would be possible for me to enter through this door?

Malaysians: (pointing at the door) Can ah?


WHEN ENTERTAINING
Britons: Please make yourself right at home.

Malaysians: No need shy shy one lah!


WHEN DOUBTING SOMEONE

Britons: I don’t recall you giving me the money.

Malaysians: Where got?

WHEN DECLINING AN OFFER
Britons: I would prefer not to do that, if you don’t mind.

Malaysians: Don’t want lah.

IN DISAGREEING ON A TOPIC OF DISCUSSION
Britons: Err…Tom, I have to stop you there. I understand where you’re coming from, but I really have to disagree with what you said about the issue.

Malaysians: You mad ah?

WHEN ASKING SOMEONE TO LOWER THEIR VOICE.
Britons: Excuse me, but could you please lower your voice? I’m trying to concentrate over here.

Malaysians: Shut up lah!

WHEN ASKING SOMEONE IF HE/SHE KNOWS YOU.
Britons: Excuse me, but I noticed you staring at me for sometime. Do I know you?

Malaysians: See what, see what?

WHEN ASSESSING A TIGHT SITUATION.
Britons: We seem to be in a bit of a predicament at the moment..

Malaysians: Die lah!!

WHEN TRYING TO FIND OUT WHAT HAD HAPPENED
Britons: Will someone tell me what has just happened?

Malaysians: What happened ah? Why like that one lah?

WHEN SOMEONE DID SOMETHING WRONG
Britons: This isn’t the way to do it. Here, let me show you.

Malaysians: Like that also don’t know how to do!

WHEN ONE IS ANGRY
Britons: Would you mind not disturbing me?

Malaysians: Celaka you!

Laporan polis dibuat ibu kanak-kanak yang ditampal dan diikat di pusat asuhan kanak-kanak Taman Kota Masai Johor

Share







KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.


Marah kepada majikan, dua pengasuh sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, dekat sini, bertindak kejam menampal pita pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.

Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman berkenaan diedarkan kepada umum.

Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu, pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

“Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak yang dihantar ke pusat asuhan kami.


“Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian bagi merosakkan nama baik dan perniagaan saya,” katanya.

Video: Taska yang mengikat dan menampal plaster pada mulut kanak-kanak jagaan

Share







Heee, sakit hati Sensasi melihat taska bodoh ini menjalankan perniagaan sehingga menganiayai anak orang...

Ibu bapa membayar dan memberi amanat mereka kepada pengasuh taska untuk menjaga mereka ketika mereka keluar mencari nafkah..

Tapi mereka mengambil duit dan jalan mudah menjaga bayi dan kanak2 yang masih kecil dan badan masih lembut dan fragile dengan mengikat dan membalut seperti pocong dan ada yang ditampal pita pelekat..memang kurang hajar..

Bayangkan kalau bayi tue mengalami hidung tersumbat dan pengasuh tak tahu,main tampal je..lemas budak tue..lepas tue bila meninggal mula la nak mengaku tak bersalah..

Badn budak diikat sebegitu rupa,mau nye kebas atau sakit ,lemas,krem,tp kalau menangis dilekat pita pelekat pula..

Sensasi harap cepat-cepat la bungkus taska nie..sepandai tupai melompat akhirnya jatuh juga kan..kerja tak ikhlas takkan kemana.

Funny Comic: Women behaviour, True Story ...

Share







WOMEN. WTF.

heheheh..shits happen...
To be honest..yeahhh bende nie memang berlaku dlm hidup sensasi..kuikui.. tp si dia selalu memujuk dan menenangkan diri ini..

Sensasi ingatkan Sensasi je de perangai mcm bipolar disorder ke ape ke kan..rupenyer pompuan lain pun ader jugak..aha..

consider yourself warned!!

Gambar baby Marion Caunter dan SM Nasarudin..

Share







Walaupun tak berapa lama selepas melahirkan anak,Marion Caunter tetap maintain slim..Macam tak pernah bersalin pun..mantap gitu...

aa,selalunya lahirkan nak sulung,badan masih senang nak slim..tapi masuk anak kedua dan ketiga,mula lah badan seorang perempuan tue cepat naik,dan susah nak slim..kene kerja keras untuk jaga badan...pengorbanan ibu untuk melahirkan anak dan pengorbnan seorang isteri untuk beri zuriat kepada suami..Sampai habis bentuk badan lari..so suami di luar sana tolong lah hargai isteri anda..

Jom tengok wajah comel bayi Marion nie...sesekali nampak iras si bapa..tapi ada juga iras ibunya..kene tunggu besar sikit baru leh nampak ikut wajah siapa...

Comel nyer anak beranak nie..hehe






Tuesday, February 28, 2012

Malek Noor bakal berkahwin dengan Doktor pakar

Share







Malek Noor bakal berkahwin dengan seorang doktor pakar. Malek berkata, majlis pernikahannya dengan ibu kepada lima orang anak itu akan diadakan secara sederhana di rumah keluarga perempuan di Kota Baharu, Kelantan pada 12 Mac depan.

Malek yang masih mahu merahsiakan identiti wanita tersebut berkata, dia mengenali doktor berkenaan yang bekerja di sebuah hospital swasta dekat sini sejak empat bulan lalu ketika membincangkan urusan perniagaan. Katanya, selepas pertemuan itu mereka sering berhubung sehinggalah wanita tersebut bertanyakan sama ada selesa atau tidak untuk berkawan. Kata Malek, secara jujurnya dia membalas pertanyaan wanita itu dengan baik sehinggalah timbullah perasaan sayang dalam diri masing-masing. “Sejak hari itu kami sering memanggil diri kami dengan perkataan “sayang” sehinggalah saya membuat keputusan untuk menjadikannya sebagai isteri,” katanya.


Ekin (Mawi) selamat melahirkan anak sulung perempuan

Share







Tahniah kepada pasangan Mawi dan Ekin yang sudah bergelar ibu dan ayah...


Jelas Mawi, bayi seberat 2.8 kilogram itu, telah selamat dilahirkan Ekin atau nama penuhnya Nora'Asikin Rahmat di salah sebuah hospital swasta di Bangi, Selangor jam 4 pagi tadi.

"Alhamdulillah saya bersyukur kepada Allah dengan kelahiran anak sulung kami ini. Tidak dapat saya gambarkan dengan kata-kata apabila melihat cahaya mata sendiri dan menyaksikan proses kelahiran itu.

"Barulah kita tahu kebesaran Tuhan dan kesukaran seorang isteri bertarung nyawa dalam proses kelahiran," katanya

"Ekin sudah mula sakit semalam dan saya terus membawanya ke hospital sekitar jam 7.30 pagi dan dia ditahan di wad.

"Saya dapat melihat kesakitan yang dialaminya dalam proses hendak bersalin itu.Memang lama dia berdepan kesakitan dan kesukaran untuk bersalin.

"Satu pengalaman berharga dan berkat doa akhirnya dia bersalin jam 4 pagi tadi,"katanya.

Tidak kisah dikurniakan cahaya mata perempuan mahu pun lelaki, bagi pemilik nama sebenar Asmawi Ani ini, apa yang penting kesihatan isteri dan bayinya selamat.

Kata Mawi lagi, dia dan Ekin masih lagi mencari nama yang sesuai untuk diberikan kepada cinta hatinya itu.

"Kami masih mencari nama yang sesuai untuk diberikan kepada puteri sulung kami ini. Saya tidak kisah anak sulung lelaki atau perempuan yang penting isteri dan anak saya sihat," ucapnya penuh syukur

Tambah Mawi, dia dan Ekin masih belum bersedia untuk berkongsi kepada peminat wajah puteri sulung mereka.

Namun merancang untuk membuat kenduri doa selamat dan insya-Allah ketika itu wajah cahaya mata sulungnya itu akan dipaparkan.

Monday, February 27, 2012

Gambar Neelofa zaman sekolah,semasa kanak-kanak dan bersama Keluarga

Share







Neelofa skrg memang popular dan mendapatperhatian ramaisemenjak menjuarai pertandingan Dewi Remaja,rezekinya dalam bidang seni semakin mencurah-curah.

Jom tengok gambar Neelofa di zaman persekolahan,masa nie Neelofa belajar di MRSM Langkawi...kat sana kan panas,jadi kulit Neelofa jadi gelap.




Gambar keluarga dan adik beradik Neelofa...semuanya cantik-cantik dan kacak belaka..
Maklumlah Neelofa berasal dari Pasir Mas Kelantan,org sana kan byk yang mix dengan thailand.kulit putih-putih belaka.. dan ibu Neelofa pula kacukan pakistan melayu.

Neelofa masa kecik-kecik mempunyai senyuman dan wajah manis sama mcm sekarang..hehe...

Neelofa memang seksi orangnya...
Nie gambar Neelofa sebelum masuk Dewi Remaja..masa nie Rambut Neelofa belum cantik dan tebal seperti skrg....rambut pun memainkan peranan penting dalam mencantikkan personaliti perempuan..kalau pakai tudung lagi lah cantik kan...

Lagi kereta BMW untuk Fasha sebagai lambang cinta Jejai

Share







Sebelum nie,BMW milik Fasha yang dihadiahkan Jejai dah dicuri orang di depan salon Chinta milik Fasha..Jejai pun belikan BMW yang baru..ape de hal...

Gambar semasa Fasha dan Jejai di butik gaun pengantin...

Bertuah betul jika cantik jelita. Setiap masa diberi perhatian dan dihadiahkan dengan barangan mewah. Begitulah tentang pelakon cantik menawan, Fasha Sandha.

Fasha dihadiahkan kereta mewah jenama BMW sempena hari kekasih yang jatuh pada 14 Februari lalu. Siapa lagi yang hadiahkan kalau bukan kekasih hatinya, Jejai. Duda anak satu tersebut didakwa memberikan kereta mewah dengan plat RFS iaitu gabungan nama mereka - Rizal dan Fasha Sandha sebagai hadiah hari kekasih.

Bertuah betul, agaknya apalah hantaran yang Fasha akan dapat sempena hari perkahwinan tidak lama lagi. Tentu lebih meriah dan mewah. Kata orang, memanglah cinta dan kasih sayang tidak dapat dinilai dengan harta benda tetapi kemewahan jadi tanda kasih. Tak gitu?

Nampak mereka berdua ini memang dalam fana cinta. Sering bertukar-tukar mesej di laman sosial Twitter tentang rindu dan sayang. Semoga berkekalan sebegitu sehingga ke anak cucu.

Jejai memang sayangkan Fasha..so far sensasi nampak Jejai has stand up on certain issue mempertahankan Fasha dan marah few blogger yang buat fitnah about Fasha...owh so Schweett...

Bukan takat kereta jer..so many things yang Jejai belikan untuk buah hati tersayang..maklumlah bila dah sayang nampak pape benda pun mesti teringat si dia..Jejai belikan deck chair utk fasha..siap bejalan keluar masuk 9 kedai untuk carikan fav ice cream Fasha..


Malam nie Sensasi update blog denagn kisah2 chenta yang sweet-sweet belaka...

Gambar Selebriti yang hadir memeriahkan Majlis Lisa Dan Yusry

Share







Gambar Selebriti di PICC,semasa majlis persandingan Yusry dan Lisa

Zalif Sidek yang hadir memeriahkan majlis
Marion Counter & Suami
Dato' Yusof Haslam dan isteri
Sean & Nana
Nora Danish


Cheryl Samad
Liyana Jasmay turut hadir bersama ibu tercinta


Fizz Fairuz hadir berpakaian set melayu merah
Jaclyn Victor hadir sebagai penyanyi undangan
Sazzy Falak dan suami Nash Idrus
Norman Abd Halim dan Isteri
Julia Ziegler pun ada!..maklumlah..kan ke sebelum nie ada gossip Yusry bercinta dengan Julia Ziegler...

Kisah romantik:Yusry sudah tawar hati dengan cinta sehinggalah bertemu Lisa

Share







Sensasi tak sempat menonton program Astro tentang kisah Yusry dan Lisa..Sensasi suka tengok program sebegitu sebab so romantik membuatkn diri kita turut rasa suka,cemburu, dan tersenyu dengan kisah mereka..


Bermula dengan sapaan seterusnya berbalas khabar dan pendapat menerusi telefon bimbit sehinggalah terlahirnya bibit-bibit cinta di hati mereka, akhirnya aktres Lisa Surihani Mohamed sah menjadi ratu hidup Yusry Abdul Halim dengan sekali lafaz dalam majlis pernikahan yang berlangsung di Hotel Marriot, Putrajaya selepas solat Isyak Khamis lalu.

Menurut Yusry, 39, ketika ditemui sejurus selepas majlis pernikahan selesai mengakui sedikit gugup dan gementar ketika ia berlangsung, tetapi bersyukur segalanya berjalan dengan lancar.

"Terus-terang saya sedikit gugup tadi. Masa mula-mula masuk dewan, saya masih lagi bertenang. Namun apabila dah berdepan dengan jurunikah, lama-kelamaan perasaan tenang itu bertukar gementar. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dengan hanya sekali lafaz," jelas pengarah "Vikingdom" tersenyum di sisi isterinya.

Sementara itu Lisa, 26, ketika ditanya bagaimanakah perasaannya setelah sah bergelar isteri berasa bersyukur kerana hari bahagia mereka berjalan lancar seperti yang dirancang dan mengakui dirinya tenang sepanjang majlis berlangsung.

"Alhamdulillah, hari yang dinanti sudah pun selesai dan saya sangat bersyukur majlis berjalan lancar. Terima kasih kepada kaum keluarga dan mereka yang hadir memeriahkan majlis ini.

"Sejujurnya perasaan saya agak tenang sepanjang majlis berlangsung. Mungkin sebab pihak perempuan hanya mendengar berbeza dengan lelaki yang perlu melafazkannya," jelas aktres "Lagenda Budak Setan" ini lagi.


Apabila ditanya apakah keistimewaan Lisa di matanya, mantan suami Erra Fazira mengakui sudah lama tidak merasakan makna jatuh cinta sehinggalah bertemu wanita berkenaan.

"Sebelum ini saya pernah berborak dengan teman-teman rapat dan mengatakan sukar untuk jatuh cinta dan sekiranya mendirikan rumah tangga, mungkin ianya sekadar cukup syarat. Saya sendiri tidak tahu jika cinta itu masih wujud.

"Namun semuanya berubah selepas saya bertemu Lisa. Dia membuatkan saya berasa seperti seorang remaja yang baru bercinta. Saya merasakan Lisa adalah seorang wanita yang cukup istimewa sejak mula berkenalan lagi.

"Saya tahu tiada manusia yang sempurna tapi setakat ini apa yang saya lihat pada isteri saya, semuanya indah dan saya bersyukur dengan anugerah ini," ujar Yusry lagi.

Sementara itu Lisa mengakui dapat merasakan bahawa Yusry adalah lelaki terbaik buatnya sejak awal lagi.

"Sukar untuk saya ungkapkan dengan kata-kata. Cukuplah mengatakan sebaik mengenalinya, saya tahu bahawa dialah untuk saya.

"Dari awal perkenalan lagi, masing-masing sudah memberitahu kedudukan sebenar, sejauh mana hubungan ini dan sebagainya kerana saya enggan menjalinkan hubungan sekadar cuba-cuba sahaja

"Semakin lama saya mengenalinya, perasaan daripada seorang teman berubah kepada sayang yang semakin kuat dan itu membuatkan saya berani membawa hubungan ini ke tahap yang lebih jauh.

"Yusry seorang yang sangat penyayang, penyabar, berbudi bahasa dan menghormati orang tua. Apabila bersamanya, saya merasakan diri saya menjadi insan yang lebih baik," kata Lisa yang mempunyai impian untuk memiliki empat cahaya mata dan bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai ibu pula.

Majlis pernikahan serba sederhana tetapi meriah bertemakan 'Winter Garden' telah disaksikan oleh keluarga terdekat kedua-dua belah pihak termasuk ibu bapa pengantin dan diserikan dengan kehadiran kira-kira 250 orang tetamu termasuklah penerbit Metrowealth International Group (MIG), David Teo

Galeri Gambar Pernikahan dan Persandingan Lisa dan Yusry

Share







Selesai sudah .Nikah dan Majlis persandingan Lisa dan Yusry..Sungguh menarik...Pasti Lisa dan Yusry skrg tengah hapi dan bahagia sah menjadi suami isteri..bangun pagi je ada di sebelah sang kekasih( suami/Isteri lahh)

Lisa sangat gojesss mengenakan dress weddingnya...mcm dress Kate Middleton gitu..Jom layan cuci mata tengok wedding Lisa dan Yusry..


Dengan Sekali lafaz,Lisa sah menjadi isteri Yusry...Sensasi doakan semoga berbahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat..











lisa dan yusri

Cantiknyer Kek kahwin ...

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

eh..eksaited nampak..pasangan pengantin baru..

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

lisa dan yusri

Super Gojess..
Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-