Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Tuesday, October 4, 2011

Fida dan Mamat Sepah berpisah kerana isu nampak rambut

Share







Kes mamat dan Fida nie kelakar pun ader...Isunya setelah Mamat mengupload gambar Fida tanpa tudung dan nampak rambut,Fida dihentam teruk oleh masyarakat kerana membuka tudung.apatah lagi kebelakangan nie Fesyen tudung Fida dah semakin ke arah cara Siti nurhaliza,pakai topi je untuk cover rambut,leher suma nampak..apa kes?

Disebabkan hal ini,Fida begitu marah dengan mamat sampaikan enggan berhubung dan berjumpa dengan mamat,katanya Mamat telah mencalarkan maruahnya..

Bagi sensasi ada hikmah disebalik semua nie,pengajaran buat fida supaya lepas nie menutup aurat dengan betul dan bukan sekadar Fesyen,dan janganlah time nak dating tue free hair pulak..Fida kan selebriti,public figure memang menjadi perhatian orang lah,so kene jaga kelakuan,adab pemakaian kalau taknak kene hentam dengan masyarakat dan peminat.

Kini hubungan mereka berdua di ambang keretakan,Mamat kene lah pandai pandai pujuk Fida.



Kenyataan Fida berkenaan Gambar nampak rambut yang diupload oleh Mamat


Ketika Aidilfitri baru-baru ini, saya datang ke Johor beraya rumah keluarga Mamat. Selepas memperoleh pasport, kami bercuti ke Singapura, saya tak pernah ke sana. Tapi kami balik hari, namun apabila ke Batam, kami menginap di situ. Ketika berada di Batam, Mamat ambil gambar saya yang menampakkan sebahagian rambut itu dan dia juga yang muat turun gambar berkenaan di dalam Internet


Bagi saya, gambar itu sangat peribadi. Saya pernah cakap dengan Mamat, gambar peribadi adalah untuk simpanan peribadi. Apabila gambar itu tersebar di Internet, saya baca alasan Mamat, dia tak perasan dan kepada sesetengah media masa pula, beliaun menjelaskan tindakan itu disebabkan matanya rabun. Saya tak boleh terima alasan Mamat. Kesannya adalah saya, bertalu-talu saya kena hentam. Saya terkilan dengan perbuatan Mamat. Sebaik saja mengetahui mengenai penyebaran gambar berkenaan, saya ada tanya dia kenapa? Bagi saya alasan yang diberikan Mamat, nampak dirinya tak matang. Namun selepas itu sudah berminggu-minggu kami tidak bercakap mahu berjumpa.


Saya tak tahu apa tujuan Mamat memuat turun gambar itu di dalam Internet. Namun yang jelas diri saya sudah diaibkan. Saya juga tak faham kenapa Mamat memuat turun gambar kami berdua saja, seolah-olah tiada orang lain di situ. Bagi saya bukan hanya menerusi gambar Mamat mengaibkan saya, tapi persepsi orang menjadi negatif, mungkin mereka beranggapan kami bercuti berdua sahaja.


Selama ini saya mempercayai Mamat, tapi apabila berlaku perkara seumpama ini, Mamat sebenarnya sudah mematahkan kepercayaan saya terhadapnya. Kami sekadar bercuti ke Batam, bagi saya kenapa gambar macam tue pun dia nak muat turun dalam Internet? Mungkin apabila dia boleh tunjuk rambut saya kepada semua orang, mungkin dia berasakan dirinya hebat. Saya tak tahu apa sebenarnya tujuan Mamat. Terus-terus, apabila perkara ini berlaku, saya memang sangat sedih, terkilan dan kecewa dengan tindakan Mamat. Hati saya memang dah tawar dengan Mamat. Hati saya masih terluka dengan perbuatan Mamat. Dia seharusnya berfikir dulu sebelum bertindak dan bercakap. Jangan dah buat, baru rasa kesal.


Mamat boleh minta maaf, tapi bagaimana dia nak tutup tohmahan orang terhadap saya? Sekalipun gambar berkenaan sudah dipadamkan dari Facebook Mamat, gambar itu sudah tersebar merata-rata. Buat masa ini, saya tak boleh terima Mamat, nak bercakap atau berjumpa dengan dirinya sekalipun, saya tak boleh. Mamat pernah cakap, dia sayang saya. Saya tak faham apa erti sayang bagi Mamat. Jika benar-benar menyayangi saya, beliau seharusnya memelihara air muka dan maruah diri saya. Justeru, saya amat-amat terkilan dengan sikap Mamat, sangat kecewa dengannya.


Bagi saya, sekiranya Mamat berasakan dirinya bersalah, dia harus minta maaf dengan ikhlas, tak perlu mempertahankan dirinya lagi. Kesungguhannya saya tak nampak. Maaf Mamat tidak berharga. Dia tak mampu mengembalikan maruha saya yang tercemar. Saya tak pasti di mana pengakhiran perhubungan kami nanti. Saya berasakan diri ini seolah-olah teraniaya.


Tujuan asal saya bertudung kerana mahu menutup aurat, kini saya terpengaruh dengan fesyen. Fesyen bertudung saya hari ini tiada kena mengena dengan sesiapa, termasuk Mamat. Namun selepas menyedari ada pihak yang tidak senang dengan fesyen tudung yang saya gayakan, saya minta maaf kepada pihak yang tersinggung. Saya tidak lepas daripada melakukan kesilapan.


Kenyataan mamat berkaitan isu ini

"Saya ada berbincang dengannya mengenai perkara tersebut melalui telefon untuk meminta maaf kepadanya dan Fida secara lisan telah memaafkan saya.

"Namun saya tidak pasti sama ada Fida telah memaafkan saya tulus dari hatinya kerana saya tidak dapat membaca apa yang terkubu dalam dirinya itu. Kami belum pernah berjumpa selepas kejadian itu,

Perkara telah terjadi dan tidak ada apa lagi yang perlu saya katakan. Saya tidak mahu menghangatkan keadaan dan terpulang kepada individu dan masyarakat untuk menilai," ujarnya.

6 comments:

Anonymous said...

fida xperlu marahkan mamat.(bukan nak sebelahkan mamat)...kalau btol dia nak orang jaga aib dia, fida perlu jaga aib dia sendiri dulu..dah kalau tudung pun xmacam tudung,xkisahlah ada orang lain lagi ke or dia berdua ngan mamat je ke,aurat kena tutup la..kalau xmau tutup,jgn duk salahkan orang plak kalau jd mcm tu...just think la fida..nak melenting plak...

Anonymous said...

kesimpulannyer kt sini...bkan nk salahkn sape2...jgn la terlalu percayekan laki wlawpn kite rpat gan dye..wlawpn lgi shari ke kite nk kawen gan laki tu....allah tu maha kuasa klaw dye kte jadi..jdi la...xyah la nk salahkn sape2....lgipun mulut orng xleh nk tutup....trime n tawakal je la...skrng ni zman teknologi dh smkin canggih...orng pn dh mkin canggih taw...jgn main2....so,klaw nk tutup aurat tu...biar la tutup btul2...klaw ad prasaan malu...x salah nk brfesyen tp jgn smpai orng pertikaikn.....hope lpas ni..jgn la pkai tudung...mcm tu lg...n jgn bgi gmbr yg x sptutnye kt laki yg bkn muhrim kite....ini lah padahnye...

Anonymous said...

in tats case nop mamat menaibkan fida tp fida yg mengaibkan dirinya sendiri..knape begitu mudah mempercayai org..kalo dah btudung juz maintain ur image n take care ur attitude..for mamat lak jgn la senang2 nk upload pic org..2-2 salah.xpk implikasi soon..renung2kan..slamat beramal

Anonymous said...

mamat ni memang bangsat..die dah jahanam kan sume pempuan, die buat hal..sepah pn die wat hal jgk...ak jumpe die kat lua, mesti ak kasi abes pnye..

tuan tanah said...

Muka fida bukan main cantik, tp nak gok dia bercinta dgn pak lawak yg muka cam tut...... Mueheheheheh

Anonymous said...

tak cantik pon fida ni..hipokrit lebih...dah dia bukak tudung nak salahkan mamat pulak..bodo

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-