Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Tuesday, January 4, 2011

Panas: Karam Singh Walia mabuk,hina melayu dan Video meminta maaf yang havoc

Share









Karam Singh Walia sebelum ini terkenal di Malaysia sebagai seorang yang banyak membantu rakyat Malaysia mengatasi masalah dengan membawa isu-isu ke media dan membuka mata pihak-pihak berkuasa untuk melakukan sesuatu.

Bahkan ramai dikalangan rakyat berbangsa melayu hormat dan memandang tinggi Karam Singh Walia.

Namun baru-baru ini,Karam Singh dikatakan telah mabuk lalu menghina Melayu dengan mengatakan yang melayu bukan berasal dari Malaysia mahupun Indonesia dan Mengatakan bangsa Melayu itu Sakai dan Lancau.

Tapi Karam Singh menafikan yang dia ada mengatakan perkataan "Lancau" seperti yang didakwa lelaki dalam Video tersebut.

Biasalah orang mabuk pasti akan bercakap tanpa lapik dan tidak menyedari akan keterlanjuran kata.

Sebenarnye Rasist di Malaysia nie sukar untuk dikikis namun cuba dibendung dengan cara menghormati satu sama lain,walaupun dalam hati masing-masing ada perseptif masing2 dan tak puas hati namun dipendamkan atau di bualkan sesama sendiri sahaja.

Walaupun Karam Singh telah mengeluarkan penyataan yang mungkin menghiris beberapa pihak umumnya bangsa Melayu,Namun Karam Singh akhirnya telah meminta maaf dan ingin sujud kepada org2 disitu supaya memaafkannya.

Havoc jugaklah Video nie..sebab Karam Singh naik angin apabila kata-katanya diperkotak katikkan.

Walaubagaimanapun pihak TV3 akan menyiasat tentang perkara ini,dan kerjaya KSW berada dihujung tanduk.

Tapi bak kata org,bila org dah meminta maaf,apa yang perlu kita lakukan??maafkan lah..tak perlu lah bermusuh.

semoga perkara ini menjadi tauladan kepada semua.

Kita Melayu pun tak perlu nak Over react sgt,sabar itu separuh drpd iman.Sebab sekurang-kurangnya KSW memintak maaf jgk.drpd sesetengah yang langsung biadab mcm Namawee.

5 comments:

Anonymous said...

Kenapa org melayu yg kat sekeliling tu pulak yg nampak mcm kurang sopan. Nampak macam terlalu emosional. Gunakan cara yang berhemah bukan ke lebih baik... Kalau macam ni la caranya, tak mustahil boleh terjadi pergaduhan... semua org ada akal, gunakan untuk berfikir. bukan beremosi aje...

Purnama_Gerhana said...

yela...xberhemah langsung..bahasa tu melambangkan bangsa..kita mrh org kutuk bangsa kita.tp kita pn kena la tunjukkan contoh yg baik..

Anonymous said...

Kita jgn menilai ikut video yg pendek jer...kalau sebagai org melayu yg berada di situ...kemudian mendengar kata2 yang menghina bangsa kita sedemikian rupa pasti marah...biar dia org tahu...org melayu juga ada maruah...

Anonymous said...

memanglah orang melayu ada maruah.

memanglah sakit hati kalau dihina.

tapi,kena bijak nak melawan balik apa yang dia hina/keji kita..

gunalah pendekatan yang bijak..

bila buat macam ni, segan pulak rasanya kat singh yang dok menenangkan karam singh tu..


Allah tu Maha Mengetahui.

Anonymous said...

melayu kat situ yang lebih2. tah tah dia yang mula an dulu bukan buleh pakai sangat pun melayu skang ni

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-