Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Friday, October 29, 2010

2 ALAM: Filem Con Job Terhebat 2010

Share







Nak beli tiket tengok filem 2 ALAM pada 18 November ini?
Tiket tayangan perdana 2 ALAM ketika pelancaran Filem Festival Malaysia ke 23 di e@Curve
Toksah! Beli sahaja album CD-nya!

Ada lagu Ramli Sarip dan Amy Search!

Anda mungkin tertanya-tanya - KENAPA?

Senang sahaja jawapannya: filem 2 ALAM ini sebenarnya suatu music video lagu Ramli Sarip
dan Amy Search yang panjangnya 86 minit!




Dalam riuh-rendah siulan sindir pihak media di tayangan perdana filem 2 ALAM ketika pelancaran Festival Filem Malaysia ke-23 yang telah berlangsung minggu lepas di e@Curve, tenyata segala promosi bagi drama keluaran usahawan MLM Che Rozmey Che Din ini memang wajar diwajibkan - apa tidaknya, filem ini dilanyak habis-habisan oleh rata-rata semua wartawan yang hadir! Dengan skrip dan lakon layar yang dikreditkan kepada Imran Ismail (orang yang sama di sebalik filem JALANG tahun lepas), pengalaman menonton filem 2 ALAM ini boleh dikatakan sangat payah dan menjengkelkan, lebih-lebih lagi apabila beberapa babak out-of-focus yang mengesahkan production values yang hancur! Indah khabar dari rupa. Memang ada banyak lagi filem yang lagi teruk daripada 2 ALAM namun tindakan "syok sendiri" oleh pihak pengeluar filem dengan menjulung filem ini setinggi-tingginya (RM 40 juta sasarannya!) betul-betul telah mencetuskan kesahihan dua alam yang diperkatakan itu - alam realiti dan alam fantasi!




DDR: "Ya bagusss!!

2 ALAM: Tontonlah di panggung 18 November ini kalau tak percaya!

Cute Video : Budak nyanyi lagu Banana Phone

Share









Haha,gedik je budak kecik nie..bapak jeling2 je kat anak dia..sambil buat muka seposen

Budak nie hyper je sensasi tengok..tehehe...

Sensasi rasa dia dah hafal dah lagu Banana Phone tue....maybe bapak dier yg amik vid anak dier or ada sumone else yg amik...

anak nie menghiburkan,kalau dah ada anak,tetiba anak pergi sekolah ke,rase sunyi je kat rumah.. ye lah anak kan menceriakan suasana..

Wlaubagaimanapun,,anak haruslah dididik dengan betul dan kene jaga emosi dan psikologi anak,maklumlah zaman skrg nie,mcm2 jenis emosi pelik pelik dan psiko kita tgk bila anak dah meningkat dewasa dan remaja...

Funny Picture: Tak pakai seluar dalam?

Share









haha...tengok betul betul...

AC Mizal terlepas hukuman penjara 25 hari

Share







Sensasi:Sebelum ini Ac Mizal menegaskan yang beliau sudah membayar nafkah anaknya,manakala Shafnie pula sanggup memberikan bukti yang kata-kata AC Mizal adalah dusta,kerana Shafnie tidak menerima sebarang wang nafkah yg tertunggak itu...

Rupa-rupanya AC memang ada masukkan wang sejumlah RM8,200 tetapi dimasukkan ke dalam akaun AC sendiri ..iaitu akaun bersama AC dan anak kedua...So maknanya,Shafnie tak boleh withdraw duit tue la,kiranya anak dier umur 18 baru boleh kuarkan duit tue..hahaha...bodoh giler AC nie..tue bukan nafkah anak namanya..habis ko nak bagi anak kebulur sampai umur 18..

Jadi mahkamah menegaskan cara bayaran AC tue salah,dan menjatuhkan hukuman 25 hari penjara kepada AC sekiranya beliau degil dan tidak membayar RM9,800 kepada Shafnie pada hari tersebut..

Tp memandangkan AC nie memang kaya,So dia pun membayar RM9,800 kepada Shafnie dan terlepaslah hukuman penjara 25 hari...dan dia juga dikenakan denda RM1500 kerana gagal memberi penyata pendapatan syarikat kepada Shafnie...Takut nak tunjuk harta yang berkepuk tue la..kedekut la katakan,takut shafnie mintak lebih lagi...

Nyata disini AC sungguh dengki dan cemburu dan tak snaggup duitnya dibelanjakan bekas isterinya..tak bertanggungjawab betul...kalau tak suka pun,ingatla anak-anak..





Bekas anggota kumpulan 4U2C dan pengacara terkenal, AC Mizal hampir dipenjarakan selama 25 hari akibat ingkar perintah mahkamah perintah untuk membayar tunggakan nafkah anaknya berjumlah RM9,800.

AC atau nama sebenarnya, Mizal Zaini, 39, terlepas dari hukuman setelah dia berjaya menjelaskan tunggakan nafkah itu seperti yang diarahkan oleh Hakim Syarie Abdul Halim Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat, semalam.

Hakim memerintahkan AC dipenjarakan 25 hari bermula semalam melainkan jika pengacara itu menjelaskan bayaran nafkah sebanyak RM200 sebulan yang tertunggak sejak Januari 2005 hingga 19 Februari tahun lalu.

AC sebelum ini memasukkan wang berjumlah RM8,200 ke dalam akaun bersama AC Mizal dengan anak keduanya pada Disember tahun lalu sebagai mematuhi perintah mahkamah. Namun, hakim menjelaskan cara kemasukan wang tersebut adalah terpesong kerana pembayaran semula diperintah dimasukkan ke dalam akaun isteri serta anak yang pertama.

AC kemudian diarahkan membayar tunggakan RM9,800 ke dalam akaun bank RHB milik bekas isterinya, Shafnie Zainudin dan anak pertama. AC juga diperintahkan membayar denda RM1,500 kerana gagal menghantar penyata kewangan syarikat miliknya, Best Line Entertainment (M) Sdn. Bhd kepada bekas isteri, Shafnie, 35.

AC Mizal dan Shafnie berkahwin pada 24 Jun 1995 dan dikurniakan dua orang anak iaitu Muhammad Shafiq Iman, 14, dan Muhammad Shabil Iman, 11 sebelum mereka sah bercerai pada 17 Oktober 2001.

Pada 29 Julai lalu, Shafnie menafikan dakwaan AC telah membayar tunggakan nafkah dua anak mereka, Muhammad Shafiq Iman, 14, dan Muhammad Shabil Iman, 11, sebanyak RM50,000 kerana beliau mempunyai bukti bagi menyangkal dakwaan tersebut.

Mengikut perjanjian asal, AC Mizal diperintah membayar nafkah dua orang anaknya sebanyak RM2,000 sebulan sehingga kanak-kanak terbabit berusia 18 tahun. Bagaimanapun, bekas pengacara rancangan Akademi Fantasia itu gagal membayar nafkah anak sehingga mencecah RM50,000.

"Ini merupakan perlanggaran perintah tetapi tindakan responden itu tidaklah sehingga menghina mahkamah. Mahkamah akan mengeluarkan satu perintah lain untuk responden patuhi," kata Hakim kepada AC sebelum mengakhiri prosiding.

Jokes: Status Facebook Kelakar

Share







Klik gambar utk besarkan..





Aidil Zafuan tangguh sulh,bukan tuntut penjagaan anak

Share








Sensasi:haa ,mula-mula pelik juga,apa pulak kaitan dengan hak penjagaan anak,selalunya hak penjagaan anak nie bila perceraian sidah berlaku..walaupun sebelum ini ada desas desus mengatakan yang Aidil dan Rita bercerai,namun mereka telah menafikannya dan baru-baru ini hubungan Rita dan Aidil semakin pulih berikutan Rita yang hamil anak kedua mereka..dan keluarga Aidil juga sudah ingin berbaik.,.

Rupanya sebelum ini,pada bulan syawal yang lepas Aidil telah membuat permohonan Sulh,Sulh nie adalah satu bilik perbincangan dalam mahkamah syariah yang dihadiri oleh suami,isteri dan dot dot dot..haha..takdela...dan kaunselor la..untuk sesi kaunselling atau perbincangan...

Tp sensasi musykil jugak kenapa perlu bawak lawyer utk tangguhkan sulh..?
Mungkin ada proses yang mengharuskan kedatangan peguam syariah Aidil kot..

Rita tidak membantah kehendak Aidil utk perbincangan di bilik sulh,sebab baginya apa yang dilakukan Aidil adalah untuk kebaikan rumahtangga mereka.

Pakaian Raja Farah yang sungguh tak cantik pada malam FFM-23

Share









Sensasi: Baju yang dipakai Raja Farah pada malam FFM sangatlah tidak fashionable,tak menarik dan menggemukkan Raja Farah..Seriously,mmg tak cantek la baju nie utk digayakan dalam majlis penuh glamour malam tue..

Fabrik yang digunakan pun kelihatan mcm berkedut ...

Tp sensasi rasa,kebelakangan nie pun mmg susuk tubuh Raja Farah berisi skrg nieberbanding dulu...Pada bulan depan,Raja Farah akan berkahwin dengan tunangnya Megat Andika..


“Pakaian yang dibuat untuk saya itu menampakkan saya lebih berisi. Ramai yang jumpa saya secara realiti memberitahu badan saya tidak seperti yang mereka lihat di televisyen,” katanya

Bagaimanapun kata wanita berusia 23 tahun ini, dia menyedari badannya semakin naik sejak kebelakangan ini tetapi imejnya di dalam televisyen ketika memakai pakaian tersebut bukanlah dirinya yang sebenar.

“Saya juga sedih dengan perkara ini tetapi saya malas nak fikir tentang pandangan orang tentang saya itu. Saya sedang untuk berada di depan kamera televisyen memerlukan saya lebih kecil daripada apa yang penonton lihat,” ujarnya.

Tidak menyalahkan pereka fesyen berkenaan, katanya, pakaian tersebut mungkin dibuat secara tergesa-gesa.

Tambah Raja Farah lagi, perkembangan itu turut membuatkan pihak produksi Kau Dan Aku turut menasihatkannya agar menurunkan berat badan.

Sehubungan itu kata Raja Farah dia sedang berusaha ke arah itu sebelum melangsungkan perkahwinannya pada 12 November depan dengan Megat Andika,25.

"Jika diikutkan badan saya dulu lebih berisi dari sekarang. Tapi saya tidak pernah timbang berapa beratnya. Saya mengukur keadaan badan saya dari pakaian yang saya pakai,” katanya.

Dalam pada itu, Farah memberitahu dia kini terlalu sibuk dengan persiapan perkahwinannya.

Selepas selesai drama Kau dan Aku Raja Farah akan berehat sebentar dan tumpukan pada persiapan untuk hari bahagia itu.

Sementara itu, Ezuwan Ismail ketika dihubungi memberitahu mengambil masa sehari untuk menyiapkan pakaiahn itu.

Katanya, tempoh masa yang diberikan itu menjadikan pakaian berkenaan agak kurang sesuai digayakan oleh Raja Farah.

"Saya tidak salahkan dia jika dia menyalahkan baju tersebut. Kami hanya berkesempatan untuk berjumpa dan saya mengambil ukurannya semasa malam latihan FFM23 iaitu sehari sebelum berlangsungnya majlis tersebut.

"Sebagai pereka fesyen saya juga mahu dia nampak cantik ketika mengayakan baju itu, tapi malangnya kami tidak ada masa untuk mencuba dan baikinya," katanya.

Ezuwan bagaimanapun menganggap perkara tersebut sebagai salah satu pengajaran baginya agar lebih berhati-hati selepas ini.

Gambar kelakar: Bila kepala ayah dan anak bertukar

Share





















Fenomena Malaysia: Salah Eja

Share









Thursday, October 28, 2010

I really love this song....Merindukanmu -D'masiv

Share







This song has thousand meaning for me...its very meaningful and sweet and sumtimes make me cry..

i watched Siri Sekar and this song was the theme song...





saat aku tertawa di atas semua
saat aku menangisi kesedihanku
aku ingin engkau selalu ada
aku ingin engkau aku kenang


selama aku masih bernafas
masih sanggup berjalan
ku kan slalu memujamu

meski ku tak tahu lagi
engkau ada di mana
dengarkan aku ku merindukanmu

saat aku mencoba merubah segalanya
saat aku meratapi kekalahanku
aku ingin engkau selalu ada
aku ingin engkau aku kenang

Wednesday, October 27, 2010

Kisah Benar:Kerana memiliki Cemara Babi,suami berubah sikap menyerupai Babi

Share







Kepercayaan khurafat seorang lelaki tangkal diperbuat daripada anggota babi dimilikinya mampu memberi kekayaan dalam tempoh singkat, akhirnya memakan diri.

Kenyataan itu mungkin pelik, tapi ia benar-benar berlaku dan didedahkan berdasarkan pengalaman isteri kepada lelaki terbabit yang menanggung derita gara-gara ketaksuban suaminya terhadap barang mistik.

Ibu kepada empat anak itu yang hanya mahu dikenali sebagai Fatin, 30-an, berkata dia mengesan pelbagai perubahan yang berlaku kepada suaminya sejak memiliki barang berkenaan pertengahan tahun lalu.

Katanya, tangkal daripada anggota babi yang dikenali dengan nama cemara babi itu membuatkan rumah tangganya kini umpama retak menanti belah.

“Suami saya bukan lagi suami yang saya kenal kira-kira 12 tahun lalu. Kerana taksub dengan perkara khurafat, dia (suami) sudah tidak tahu halal dan haram. Paling mengejutkan, perwatakannya menjadi seperti babi selepas memiliki cemara babi itu.

“Dia (suami) gemar makan pucuk ubi mentah. Dia memberi alasan tidak pulang ke rumah kerana berasa panas jika berada di dalam rumah. Dia turut mengakui berasa lebih panas apabila saya bersolat atau mengaji al-Quran.

“Saya juga pelik apabila dia jadi gelabah jika terjumpa lopak air. Yang mengejutkan, beberapa rakannya yang saya temui memberitahu, suami saya gemar mengambil air di lopak air yang kotor dan menyapunya di muka serta seluruh anggota badan dan tidak kisah bau badannya busuk,” katanya.

Fatin berkata, sejak memiliki cemara babi itu, suaminya juga semakin ‘galak’ menjalin hubungan sulit dengan saudara rapatnya.

“Sudah beberapa kali saya menangkap suami dan saudara rapat saya itu berdua-duaan dalam keadaan mencurigakan. Malah, suami memanggilnya dengan panggilan ‘Yang’ (sayang).
“Seperti juga haiwan itu yang suka ‘menyondol’, begitulah sikap suami saya yang sanggup ‘membelasah’ ahli keluarga kami,” katanya.

Fatin mengakui kesilapannya kerana tidak bersungguh-sungguh mengambil tahu barang mistik yang dimiliki suaminya.

“Suami sanggup berhutang untuk memiliki cemara babi itu dan berjanji akan membayarnya semula. Dia ada beritahu nak beli barang yang boleh mendatangkan keuntungan.
“Saya ambil sikap endah tak endah dan mengikut saja kehendaknya. Saya diberitahu, harga barang itu mencecah puluhan ribu ringgit, tetapi saya tidak tahu berapa suami keluarkan wang kerana saya pinjam wang tidak sampai RM1,000,” katanya sambil memberitahu, sampai sekarang hutangnya denganrakannya belum dibayar.

Menurutnya, sebelum suami taksub dengan barangan khurafat termasuk cemara babi, kehidupan mereka suami isteri baik. Perniagaan kecil-kecilan yang diusahakan berjalan lancar untuk membolehkan mereka hidup serba sederhana.

“Namun sejak dia percayakan barangan khurafat itu, saya terkontang kanting menguruskan perniagaan sendiri yang semakin merosot. Kereta, daripada tiga tinggal dua dan kedua-duanya sudah tertangguh bayaran bulanannya,” katanya.

Menurut Fatin, kerana tidak tahan menanggung beban dan penderitaan, dia merujuk masalahnya ke Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

“Selepas saya berbuat demikian, ada perubahan pada sikap suami saya. Dia kata masih sayangkan saya dan mahu rumah tangga kami kembali seperti dulu. Saya bersyukur dan berdoa supaya perubahan berterusan.

“Walaupun tidak tahan menanggung derita, perasaan sayang terhadapnya masih ada. Sudah 12 tahun hidup bersama, saya tidak mahu rumah tangga kami berakhir begitu saja.
“Namun kalau dia kembali kepada perangai lama, saya rela berpisah kerana tidak sanggup melihat dia terus menanggung dosa,” katanya.

Kisah Benar: Pengakuan seorang suami- Isteri Curang

Share







Siapa sangka, seorang isteri berperawakan lemah lembut, bertudung labuh dan kuat pegangan agama rupa-rupanya bertuankan nafsu apabila sanggup menjalin hubungan sulit dengan suami orang.
Padahnya, dia dicekup suami dalam keadaan hanya memakai baju tidur tanpa coli manakala pasangannya tidak berbaju, sekali gus membawa kepada runtuhnya rumah tangga yang dibina selama 10 tahun.
“Nyata doa saya ketika di Makkah supaya Allah SWT menunjukkan kebenaran di dalam rumah tangga saya termakbul. Saya bukan mahu memalukan bekas isteri, tapi ingin berkongsi pengalaman supaya menjadi iktibar kepada orang lain,” kata Azman, 30-an.

Ikuti pengakuan Azman sepenuhnya:

“Terus terang saya katakan, sepanjang hidup bersamanya, tidak sedikitpun saya meragui kesetiaannya. Saya yakin dia setia kepada saya memandangkan perkahwinan kami atas dasar suka sama suka.

Ketika bersusah payah membangunkan perniagaan, dia menjadi inspirasi dan semangat untuk saya. Tanpa dia, mungkin saya tidak mampu mengharungi pahit getir dalam dunia perniagaan.
Lebih daripada itu, saya yakin, perawakannya yang lemah lembut, bertudung labuh dan latar belakangnya yang kuat pegangan agama tidak mungkin membuatkan dia sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi hukum agama.
Dia melayan saya dengan sepenuh tanggungjawabnya sebagai isteri. Apa saja permintaan saya dia akan penuhi.

Kami bertambah bahagia apabila dikurniakan seorang anak lelaki yang kini berusia sembilan tahun.
Namun, ketika perniagaan saya berkembang dan kami sekeluarga mengecap kesenangan, ada rakan memberitahu pernah melihat isteri saya bersama lelaki lain dalam keadaan mencurigakan.
Ketika itu memang saya tidak percaya langsung dan akibatnya saya bertumbuk dengan rakan yang menyampaikan maklumat itu.
Begitupun, cerita mengenai kecurangan isteri saya tidak pernah tamat kerana ada saja rakan menyampaikannya kepada saya.

Antara yang paling menyakitkan hati ialah ada yang memberitahu, isteri saya membuat pengakuan bahawa dia sudah berpisah dengan saya.
Dalam keadaan sedemikian, saya masih bersabar dan membuang perasaan curiga terhadap isteri. Saya tetap melayannya dengan baik dan pada masa sama dia juga begitu.
Pada Ramadan tahun lalu, saya ke Makkah mengerjakan umrah dan di depan Kaabah saya berdoa supaya Allah SWT terus merapatkan hubungan saya dan isteri. Pada masa sama saya juga memohon kepada Allah supaya menunjukkan kebenaran jika ada kekurangan dalam rumah tangga saya.

Pulang dari Makkah, saya menghadiahkan isteri gelang kayu Kokka. Tidak lama selepas itu rakan memberitahu, lelaki yang dikatakan menjalin hubungan sulit dengan isteri saya ada memakai gelang sama.

Apa disampaikan rakan saya memang benar kerana tanpa pengetahuan saya, isteri saya menghadiahkan gelang berkenaan kepada lelaki itu.
Saya memang sakit hati tetapi kerana perasaan sayang masih menebal, saya buat tak tahu saja.
Bagaimanapun, pada satu malam doa saya dimakbulkan Allah apabila saya bagaikan diberi petunjuk mengenai kecurangan isteri.

Entah bagaimana, ketika itu tidak semena-mena kereta yang biasa saya gunakan rosak secara tiba-tiba dan saya pulang ke rumah menggunakan kereta lain.
Tidak seperti kebiasaan, saya pulang awal sedikit. Ketika sampai di rumah, saya melihat kelibat seorang lelaki keluar dari pintu belakang dan menguncinya.
Berderau darah saya ketika itu dan dengan menggunakan segala kudrat yang ada, saya mengejar dan berjaya menangkapnya.

Ternyata, dia adalah lelaki seperti digambarkan rakan saya. Dalam keadaan tidak berbaju, saya mengheretnya ke dalam rumah dan ketika itu isteri saya dalam keadaan kusut, memakai baju tidur tanpa coli. Saya periksa bilik dan mendapati katil ‘bersepah’.
Tanpa sedar, air mata saya mengalir dan benarlah apa yang diberitahu rakan selama ini. Sudah jelas, isteri saya curang. Jika bersama lelaki lain di dalam rumah dalam keadaan mencurigakan, apa lagi yang mereka lakukan jika tidak membuat maksiat?

Namun, seperti orang tidak bersalah, kedua-duanya berbuat muka selamba. Isteri memberi alasan lelaki itu datang ke rumah kerana mahu membetulkan paip.
Apabila diperiksa, ternyata isteri saya berbohong apabila paip rumah saya tidak rosak dan lelaki itu tidak pula membawa peralatan membaiki paip.
Seperkara lagi, lelaki itu masuk ke rumah secara bersembunyi berikutan keretanya diletakkan jauh dari pekarangan rumah.

Bengang dengan reaksi mereka, saya bawa mereka ke balai polis dan membuat laporan. Sedikitpun mereka tidak menunjukkan perasaan takut. Kesudahannya mereka dilepaskan selepas dijamin keluarga masing-masing.
Sejak itu, kami duduk berasingan hinggalah kami bercerai baru-baru ini. Saya mendapat hak penjagaan anak.

Apabila difikirkan kembali, apa salah saya sehingga dia sanggup berbuat begitu. Hendak apa saja saya berikan. Malah satu ketika dia pernah berkata kepada anggota keluarga saya, dia tidak tahu hendak membeli apa lagi kerana semua benda boleh dimilikinya.
Keluarga saya memang kecewa, apatah lagi ibu saya. Dia adalah menantu kesayangannya, tetapi apa yang berlaku benar-benar mengejutkannya.
Keluarga bekas isteri pula meletakkan kesalahan di atas bahu saya. Mereka menyifatkan saya terlalu cemburu.
Saya hairan, adakah perbuatan bekas isteri saya melakukan maksiat bersama lelaki lain dan saya sendiri yang menangkap mereka perlu dimaafkan?”

Pelakon 2 Alam Malu Dengan Filem Sendiri?

Share







Selepas habis tayangan perdana Filem 2 Alam yang lepas,beberapa pelakon Filem 2 Alam ditemui untuk ditemu bual,namun apa yang menghairankan ada diantara pelakon filem tersebut yang diam seribu bahasa dan tiada komen,ada juga yang menjawab dengan jawapan PR.

Kelihatan pelakon filem tersebut hanya tersenyum,entah apa yang disenyumkan samada senyum puas atau pun senyum sinismalah ada yang melarikan diri dari ditemuramah media

Ada juga beberapa pihak yang cukup 'geli-geleman' bila filem ini mempunyai terlalu banyak babak tak senonoh. Apapun, itu semua pendapat individu. Tepuk dada tanya selera.


Saida (Kakak Siti Nurhaliza) failkan cerai,kerana wujudnya org ketiga?

Share







Sensasi: Sebelum ini sudah kedengaran yang wujudnya org ketiga dalam rumahtangga Saida ,kakak kepada penyanyi No.1 negara iaitu Siti Nurhaliza.Saida mula dikenali selepas menyertai program realiti Akedemi Fantasia.

Tentang wujudnya org ketiga yang dikatakan merosakkan rumah tangga Saida dan suaminya,tak tahu la pulak kesahihan cerita ini...Saida cuma menerangkan bahawa perkahwinan mereka nie dah lama tidak sefahaman,dan akhirnya dia merasakan matlamat perkahwinan mereka tidak mungkin dpt dicapai lagi,jadi perpisahan adalah jalan terbaik buat mereka mengambil haluan dan cara hidup masing-masing..

Jadi Saida memfailkan cerai dan terpulang pada suaminya utk bersetuju menceraikannya atau pun tak..




Setelah 14 tahun melayari hidup bersama dan dikurniakan empat orang anak, penyanyi Saida memfailkan permohonan untuk bercerai secara baik daripada suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri.

Saida yang merupakan kakak kepada penyanyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza memfailkan permohonan itu pada 6 Oktober lalu di Mahkamah Rendah Syariah di sini, dengan menamakan Mohd Ghazali sebagai defendan. Permohonan itu difailkan mengikut Seksyen 47, Akta Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah-Wilayah Perekutuan 1984 dan kes disebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd Suhaily Rosdi pada Selasa.

Bagaimanapun, prosiding tersebut hanya dihadiri oleh peguam syarie, Noor Azlina Che Hasan sebagai wakil kepada bekas peserta Akademi Fantasia Musim Keenam itu manakala Mohd Ghazali tidak diwakili peguam.

Mohd Suhaily menetapkan 20 Disember depan sebagai sebutan semula kes bagi membolehkan pasangan tersebut berbincang bagi mengetahui sekiranya ikatan perkahwinan masih boleh diselamatkan ataupun mereka masih mengekalkan keputusan mahu berpisah.

Berdasarkan pernyataan tuntutan, Saida, 34, dan Mohd Ghazali, 40, mendirikan rumah tangga di kampung halaman penyanyi itu, Kuala Lipis, Pahang pada 14 Disember 1996 dengan berwalikan bapa kandung.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan cahaya mata, Siti Nurunnyssa, 13, Anas, 11, Khalid, 7, dan Siti Nurul Mashitah, 4 tahun.

Saida atau nama sebenarnnya Siti Norsaida Tarudin mendakwa dia dan suami sudah lama tidak bersefahaman dan sehaluan serta perkahwinan itu telah mengalami masalah yang berpanjangan dan tidak boleh didamaikan lagi.

Dia yang bernaung di bawah syarikat milik Siti Nurhaliza juga yakin bahawa matlamat perkahwinan tidak akan tercapai.

Paul The Octopus sudah Mati

Share







Nama lain : “Paul” Oktopus / Paul die Krake / Pulpo Paul
Species : Octopus vulgaris
Sex : Male
Born : January 2008
Weymouth, England, or in the waters off Elba, Tuscany, Italy
Died : 25 October 2010 (aged 2)
Oberhausen, Germany
Occupation Exhibit
Psychic Football Pundit 2008–2010
Known for
Predicting results of Germany’s football matches
Owner
Sea Life Centres (aquarium keeper: Oliver Walenciak)
Named after
A poem by Boy Lornsen, Der Tintenfisch Paul Oktopus





Nama sotong kurita Paul ,dikenali ramai setelah membuat ramalan di Worl Cup 2010 yang lepas..Setiap hari nama Paul meniti dibibir peminat sukan Bola sepak dunia kerana keajaiban dan kebolehan ianya meramal dengan tepat,sekaligus menghiburkan kita semua ,dan menjadi topik hangat...Namun jangka hayat seekor sotong hanya bertahan 2 tahun sahaja..begitu juga dengan Paul the Octopus ini..

Paul menghembuskan nafas terakhir dalam tidurnya, menurut Stefan Porwoll, pengurus Pusat Hidupan laut di Jerman.


Paul menetas dari telurnya di Pusat Hidupan Laut Weymouth, England sebelum dipindahkan ke cawangannya di Oberhausen, Jerman. Nama Paul diambil sempena tajuk sebuah sajak oleh penulis buku kanak-kanak Jerman, Boy Lornsen: Der Tintenfisch Paul Oktopus. Menurut pengarah hiburan Pusat Hidupan Laut, Daniel Fey, Paul sudah pun menunjukkan kepintarannya sejak kecil lagi.

Sudah diduga ramai orang bahawa Paul akan mati sebelum kejohanan UEFA Euro 2012, kerana sotong kurita seperti Paul biasanya mempunyai jangka hayat purata tidak melebihi dua tahun. Selepas Piala Dunia 2010, pemilik Paul, Julie McDee mengumumkan persaraannya sebagai peramal.a

Elyana Nikah pada 19 November 2010

Share








Penyanyi Elyana atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal bakal menamatkan zaman bujangnya bersama Khairul Anuar, pada 19 November ini.

Pasangan itu akan melangsungkan pernikahan dan persandingan sehari selepas itu (20 November) di Duchess Place, Ampang, selangor.

Menurut Elyana, perasaannya sedikit berdebar menantikan detik bergelar isteri dan berharap segala perancangan yang diaturkan bersama perunding perkahwinannya, Zulhery, berjalan dengan lancar.

"Insya-Allah, saya bersedia untuk menggalas tanggung jawab sebagai seorang isteri. Cuma sebelum kahwin ini, saya tak nak terlalu berfikir sangat, takut terlebih berdebar pula.

"Saya juga bersyukur dan bertuah kerana majlis pernikahan serta persandingan dibantu oleh rakan-rakan saya. Ada yang memberi pakej persandingan dengan harga istimewa dan ada juga yang mahu menaja.

"Pada hari persandingan nanti, saya akan membuat majlis pada waktu siang yang akan dihadiri oleh saudara mara.

"Pada sebelah malam pula untuk rakan-rakan artis dan media," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Isnin.

Tambah Elyana, majlis persandingan di pihak lelaki pula akan diadakan di Mentakab, Pahang, seminggu selepas pernikahan mereka.

Walaupun bergelar isteri nanti, Elyana tetap meneruskan kariernya sebagai seorang pelakon dan penyanyi.

"Setakat ini, bakal suami saya memberi keizinan untuk menyanyi dan berlakon seperti biasa.

Tuesday, October 26, 2010

Video Webcam Lisa Surihani untuk semua peminat sempena kemenangan di FFM 23

Share







Sensasi: Video nie baru je dibuat oleh Cik Lisa Surihani kesayangan ramai hari nie pukul 2 pagi tadi...

Maybe sebab penat kot,Lisa kelihatan kurang lancar dalam video nie..selain tersasul few words...

sepatutnya merah mak ngah kan, Lisa ckp merah Mak Nyah...aha.. tergelak sensasi kejap..

So Peminat Lisa yang sentiasa menyokong Lisa pe lagi,layankan Video nie you all.

Gelaran Datuk AC Mizal ditarik balik?

Share













Desas desus bahawa gelaran Datuk yang dikurniakan kepada AC Mizal dikatakan ditarik balik berikutan pada ahad lepas AC Mizal tidak tersenarai dalam majlis pengurniaan pingat sempena ulang tahun ke-80 Sultan Pahang,Sultan Ahmad Shah yang berlangsung di Istana Abu Bakar ,Pekan,Pahang.


Seramai 1,211 individu menerima darjah kebesaran dan pingat negeri sempena majlis tersebut termasuklah pelakon Datuk Mustafa Maarof yang menerima anugerah Darjah Sultan Ahmad Shah Pahang (DSAP), Datin Rosnani Jamil dan pengulas sukan, Hasbullah Awang yang menerima DIMP di mana kedua-dua anugerah itu membawa gelaran Datuk.

Bagaimanapun pengurus AC Mizal iaitu isterinya sendiri Emylia menafikan dakwaan btersebut kerana katanya telah menerima surat untuk Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada bulan Ramadan lalu.


“Dakwaan mengatakan darjah berkenaan ditarik balik itu tidak benar kerana pihak kami sudah menerima surat pengurniaan pingat oleh Istana Pahang pada bulan Ramadan lalu. Setahu saya dia (A.C Mizal) akan menerima surat lain dua minggu sebelum istiadat pengurniaan pingat di lakukan pada Disember nanti,” katanya
Pelakon Emylia Rosnaida menafikan gelaran Datuk daripada Istana Pahang yang diberikan kepada suaminya, pengacara A.C Mizal ditarik balik sebaliknya memaklumkan darjah itu akan dikurniakan secara rasmi dalam satu istiadat yang akan diadakan pada bulan Disember nanti.

Diana Amir berlakon jadi Tomboy..Jambu!

Share







Not bad..hensem jugak diana amir jadi tomboy..
dengan susuk tubuh yang tinggi dan ramping,Diana nampak jambu kat sini...
Diana memotong rambut pendek utk menghayati watak sebagai tomboy dalam Filem 321 Cinta.










Ayu Raudhah dan Zaquan Adha kahwin 20 Jan 2011

Share








Akhirnya teka-teki tentang perkahwinan aktres Ayu Raudhah, 25, dengan pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak, 23, terjawab apabila pasangan ini memilih tarikh 20 Januari 2011 untuk diijabkabulkan.

Majlis pernikahan akan berlangsung di rumah pengantin perempuan di Taman PKNK, Alor Setarm Kedah manakala majlis resepsi akan menyusul pada 21 Januari 2011 di lokasi yang sama.

Sementara majlis resepsi sebelah pengantin lelaki dijangka berlangsung pada 29 Januari 2011 di Seremban, Negeri Sembilan.

Pasangan ini dilaporkan telah rasmi bertunang pada 17 Oktober lalu dalam satu majlis merisik di rumah keluarga Ayu di Subang Jaya.

Menurut laporan sebuah akhbar, Ahad, pasangan itu bukan sengaja merahsiakan tentang majlis tersebut sebaliknya menghormati keputusan keluarga Zaquan ekoran kontroversi yang baru sahaja terjadi melibatkan aktres Rita Rudaini dan suaminya, Aidil Zafuan Abdul Radzak, kembar Zaquan.

Ayu dan Zaquan telah menghadiri kursus perkahwinan pada awal Ramadan lalu.

Teka-teki tentang tarikh perkahwinan Ayu dan Zaquan mula tersebar sejak September lalu.

Gambar Artis di Red Carpet FFM ke-23 di SACC dan senarai pemenang

Share







Poster Terbaik
Pemenang: Preston Zaidan Productions (Belukar)

Pereka Kostum/Busana Terbaik
Pemenang: Dee Hasnan (Magika)

Pelakon Kanak-Kanak Terbaik
Pemenang: Fimie Don (Magika)

Pelakon Harapan Wanita
Pemenang: Daphne Iking (Belukar)

Pelakon Harapan Lelaki
Pemenang: Shashi Tharan (Estet)

Lagu Tema Asal Terbaik
Pemenang: Penyembuh Rindu (Edry – Magika)

Penataan Bunyi Terbaik
Pemenang: Brian Ng (V3 Samseng Jalanan)

Penataan Seni Terbaik
Pemenang: Johan Lucas & Anuar Paharudin (Magika)

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik
Pemenang: Yana Shamsudin (Adnan Semp-It)

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik
Pemenang: Shaheizy Sam (Evolusi KL Drift 2)

Pengarah Harapan
Pemenang: Edry (Magika)

Filem Komedi Terbaik
Pemenang: KRU Studios (My Spy)

Anugerah Lakon Layar Terbaik
Pemenang: Jumaatun Azmi – Filem Haq

Anugerah Cerita Asal Terbaik
Pemenang: Ahadiat Akashah – Lagenda Budak Setan

Anugerah Sinematografi Terbaik
Pemenang: Raja Mukhriz – Filem Niyang Rapik

Anugerah Penyunting Terbaik
Pemenang: Hisyam Jupri & Syamsul Yusof dari Evolusi KL Drift 2

Anugerah Skor Muzikal Asal Terbaik
Pemenang: Edry Abdul Halim – Magika

Anugerah Filem Animasi Terbaik
Pemenang: Buas

Anugerah Dokumentari Terbaik
Pemenang: Suatu Ketika Laskar Senoi – Astro Entertaiment

Anugerah Filem Pendek Terbaik
Pemenang: Project

Anugerah Pelakon Veteren Lelaki FFM23
Pemenang: Seniman Tamam Idris

Filem Boxoffice FFM23
Pemenang: Filem Adnan Sempit

Anugerah Pelakon Veteren Wanita FMM23
Pemenang: Seniwati Datuk Sarimah Ahmad

Anugerah Khas Penggiat Belakang Tabir FFM23
Pemenang: Johari Ibrahim.

Anugerah Pelakon Lelaki Terbaik
Pemenang: Bront Palarae – Filem Belukar

Anugerah Pelakon Wanita Terbaik
Pemenang: Lisa Surihani – Lagenda Budak Setan

Anugerah Pengarah Filem Terbaik
Pemenang: Shamsul Yusof

Anugerah Filem Terbaik FFM23
Pemenang: Filem Magika

























Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-