Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Tuesday, September 7, 2010

Kisah Dillema Di alam Remaja

Share







Ini adalah sponsored post (sticky post for 48hours) sila scroll ke bawah untuk membaca latest update



Seperti gadis gadis lain,saya juga ada cerita bagaimana saya berada dalam dilemma ketika melalui fasa perubahan dari seorang kanak-kanak perempuan kepada seorang gadis muda yang mempunyai perasaan kuat untuk menjadi seorang wanita..


Pernahkah kamu jatuh hati atau meminati sesiapa di alam persekolahan?

Saya???saya tak pernah minat atau jatuh hati pada mana-mana lelaki semasa zaman persekolahan…

Sehinggalah suatu hari….di awal semester semasa menginjak tingkatan tiga..
Semasa saya sedang berjalan kaki pulang ke rumah,saya terlihat seorang pelajar lelaki tersenyum kearah saya..

Pelik juga sebab saya tak pernah pun melihat dia sebelum ini…tapi entah mengapa senyumannya tadi membuatkan saya menjadi sedikit kaku dan terpegun.”hmmm..hensem jugak mamat nie” saya berkata dalam hati..tp…ah..biasa la tue kan..saya meneruskan perjalanan pulang ke rumah yang tidak jauh dari sekolah.


Rupa-rupanya dialah pelajar baru yang sering diperkatakan oleh rakan-rakan kelas saya,dan kelas-kelas lain sebagai pelajar lelaki yang paling “cute” kat skolah nie.Tapi saya tak pernah kisah untuk ambil tahu siapa pelajar itu ..Sehinggalah kawan saya menunding jari kearahnya semasa waktu rehat dikantin.



“Nina,tue la budak form 4 yang kitorang cakap tue,cute kan kan..,dia baru je pindah kat skolah kiter lepas PMR.duduk kat asrama budak laki ngan geng2 kelas kita jugak”kata siti kwn baikku.

“Ye ke,oow,ada aritu aku nampak dia..biasa biasa je”…aku cuba mengelak walaupun dalam hati ada taman.




Memandang pelajar lelaki itu tersenyum kearah saya membuatkan hati saya menjadi menggelabah,..habis jantung nie berdegup kencang,,,tp saya cuba mengelak dan menjauhkan diri,malu la kalau dia nampak wajah saya yang pucat dengan bibir yang kering dan pecah-pecah…mesti terus dia tanak senyum dah kat saya..


Keesokkan hari saya terserempak lagi dengan dia…saya tak tau kenapa dia tersenyum setiap kali melihat saya dari jauh…”eh,dia nie nak kawan ngan aku ke asyik senyum-senyum saja nie..entah2 dia pandang kat org lain kot…?” getusku dalam hati.


namun, setiap kali kami berselisih semasa jalan,saya akan curi-curi tengok kalau-kalau dia pun pandang balik ke arah saya…satu hari tue,dia tengah berjalan dan bercakap dengan kawannya,tiba2 kawannya memuncungkan bibir ke arah saya,lalu pelajar tadi terus memandang kearah saya dan sekali lagi melemparkan senyuman…tapi pelik dia tak pernah pun cuba untuk mendekati saya atau menegur saya…

Sekali lagi imej wajah saya yang lesu dan bibir yang kering dan pecah-pecah muncul dalam kotak fikiran…”ish malunyer kalau dia dtg dekat mesti dia nampak aku nie mcm tak sehat jer.”

Dalam masa yang singkat pelajar lelaki yang “cute” itu menjadi bahan bualan di sekolah kami.Famous betul,tambahan pulak dia juga aktif dalam sukan rugby di sekolah kami,habis semua pelajar perempuan sibuk2 nak tengok dia bermain setiap kali latihan.padahal sebelum nie masa latihan rugby lengang je ..

Haih,tak boleh jadi nie…makin banyak saingan untuk saya berkawan dengan pelajar tadi…ya dalam diam-diam rupanya saya dah jatuh hati kot kat dia..

Saya mula melihat wajah saya di dalam cermin,..saya dilahirkan dengan tona warna kulit yang cerah tetapi pucat. Naluri untuk kelihatan cantik,dan menarik perhatian dia membuak-buak…ish apa yang saya nak buat utk kelihatan menarik?





Saya pun masuk ke bilik mak,”wah cantek lah,ada lipstick nie boleh la cuba…” saya terus pakai lipstick,tapi saya kelihatan pelik pun ada..mcm badut sarkas pun ada sikit-sikit..tapi tak kisahla..daripada bibir yang pucat kering nie…lebih baik pakai lipstick .entah kenapa perasaan ingin kelihatan cantik dan lebih kewanitaan itu sangat kuat.





Tiba-tiba pintu bilik mak terkuak....Mak saya tengok rupa saya yang pelik dengan bibir merah menyala lalu tersenyum…Dia suruh saya pergi cuci mulut..Mak kata saya terlalu muda untuk pakai mekap..Tapi mak cakap saya boleh pakai LipIce macam yang dia belikan untuk kakak.. Ish patutla bibir kakak nampak lembab,lembut dan sehat jer…

Saya pun pergi ke bilik kakak, ada LipIce Fruity Strawberry..Wow,baunya sgt wangi mcm buah strawberry,saya terus cuba oles ke bibir…dengan serta merta bibir terasa sejuk,lembab,wangi dan lembut…LipIce Fruity ini bukan saja melindungi dari sinaran UV bahkan turut melembabkan bibir menjadikan bibir sentiasa sehat dan tidak pecah-pecah lagi,..


Petang itu mak membawa saya ke kedai untuk membelikan LipIce Fruity dan LipIce Sheer colour.




Setiap hari saya akan menggunakan LipIce Fruity ke sekolah,kawan-kawan pun mula nampak perubahan.. “hey nina,apsal bibir ko nampak seksi?lembut je aku tengok dah tak pecah-pecah mcm dulu…ko makan ubat apa?”…saya hanya tersenyum dan tunjukkan LipIce…






“ini la yang aku pakai kawan-kawan(ceh skema)..satu LipIce Fruity yang membuatkan bibir terasa sejuk sehat dan melindungi bibir dari sinaran UV ,satu lagi LipIce Sheer colour yang merubah tona bibir yang pucat menjadi pink natural,takla nampak mcm badut atau kelihatan tua mcm pakai lipstick”

Semenjak itu keyakinan diri semakin meningkat..Saya semakin aktif dan menceburkan diri dalam banyak aktiviti yang dianjurkan sekolah.yang penting ada LipIce dalam beg.Semuanya takda masalah.bahkan saya merasa diri saya menjadi lebih kewanitaan dan dewasa berbanding dulu.Saya rasa gembira dengan perubahan diri yang baru ini..Terima Kasih LipIce..

Memiliki bibir yang sehat dan pink natural merupakan langkah awal untuk merubah penampilan dan diri saya dari seorang kanak kanak perempuan kepada remaja perempuan yang lebih matang.Dengan LipIce saya tetap dapat menikmati kehidupan remaja kerana tidak perlu memakai mekap,tetapi masih mampu memiliki bibir yang kelihatan menarik ,pink dan sehat. Lipstick? Tak perlu..hanya LipIce je,, Magic just happen with LipIce!


Dan pelajar lelaki yang sering tersenyum melihat saya dulu kini dah tak memandang saya dari jauh lagi ….sebab dia terus datang menegur saya…Semenjak itu,kami menjadi rapat..


Yang Paling penting,dengan LipIce,ianya telah mengubah saya dari seekor ulat pokok mengembangkan sayap menjadi rama-rama yang cantik.Akhirnya saya temui sahabat baik yang membantu menaikkan keyakinan diri dan semangat baru selain merasa diri kini lebih dewasa…Lipstik,boleh tunggu..sekarang saya mahu menikmati zaman remaja yang ceria ini…

Itu la cerita saya..








LipIce sekarang mengadakan satu permainan yang sangat menyeronokkan…
Dengan bermain permainan Online ini,anda berpeluang memenangi banyak hadiah hadiah yang menarik


Check out LipIce Facebook Fan Page untuk keterangan lanjut

Pertandingan ini bermula sekarang sehingga 30 September 2010..…

Rebutlah peluang memenangi:



1st: Iphone 3Gs

2nd : Toshiba mini Notebook

3rd:Nintendo Wii

!00 hadiah saguhati berupaf RM100 LipIce hamper…

Hadiah wang tunai RM100 untuk 5 orang setiap minggu..


Saya dah pun mencubanya…memang best…lagi best daripada main Farmville…cubalah..Yang paling best sebab dapat hadiah sekali….

Jom Main!

Lipice Facebook page - http://www.facebook.com/MyLIPICE?ref=ts

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-