Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Wednesday, August 25, 2010

Harith dan Jezamine bahagia berpuasa bersama walaupun tidak direstui keluarga Jezamine

Share








“Kehidupan saya tenang selepas mendirikan rumahtangga.” Begitulah luahan hati pelakon, pelawak serta pengarah Harith Iskander Musa ketika membicarakan tentang kehidupan barunya bersama isteri tercinta, Jezamine Lim.

“Kalau dulu balik kerja ada kucing saja kat rumah, tapi sekarang dah ada isteri. Kehidupan saya kini lengkap dengan kehadiran Jez,” ujar Harith ketika ditemui baru-baru ini.

Umum mengetahui mahligai yang dibina atas dasar cinta sejak dua bulan lalu tidak mendapat restu dari keluarga isterinya. Namun, perkara ini tidak pernah menjadi penghalang buat mereka untuk hidup bahagia seperti pasangan lain.

“Kehidupan saya selepas berkahwin dengan Harith bahagia sangat. Walaupun keluarga saya tidak merestui perkahwinan kami, namun saya tetap gembira,” ujar Jez yang jelas terpancar kebahagiaan di wajahnya.

Menurut wanita berusia 27 tahun ini, sikap Harith yang begitu merendah diri membuatkannya jatuh cinta pada suaminya itu.

Keluarga tidak merestui hubungan Harith Jezamine..

Walaupun kehidupan mereka bahagia, namun jauh di sudut hati, pasangan ini masih mengharapkan restu dari keluarga Jez.

“Saya ada hubungi mereka, tapi menerima respon negatif. Sedih sangat, tapi nak buat macam mana, memang keluarga tak suka saya kahwin dengan bangsa lain,” ujar Jez yang memeluk Islam di Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) Shah Alam pada 12 Mei lalu.

“Bagi saya, kita semua manusia. Bukan menjadi satu isu berkahwin dengan berlainan agama. Lagipun kita tinggal dalam satu negara. Tapi nak buat macam mana, ini keputusan yang saya buat. Jadi saya kena terima.

“Apapun, saya masih berharap mereka dapat menerima perkahwinan kami dan satu hari nanti, mereka akan sedar yang kami memang ditakdirkan untuk bersatu,” ujar Jez yang berdarah kacukan Cina-India.

Harith yang berusia 44 tahun turut menambah bahawa perkahwinan mereka tidak direstui bukan saja kerana isu agama, malah melibatkan pelbagai perkara.

“Semuanya bergabung. Agama, umur dan kerjaya. Saya faham perasaan mereka, tentu mereka nak anak mereka gembira. Saya faham.

“Apa yang saya boleh lakukan adalah membahagiakan anak mereka. Saya akan bimbing dan jaga dia.sebaik-baiknya,” ujar Harith yang percaya dan yakin isu ini akan selesai jika mereka mempunyai anak.

“Sekarang ni masih lagi tengah berusaha. Semuanya masih lagi dalam proses. Saya percaya benda ini akan perlahan-lahan okay. Satu, dua tahun nanti, kalau dah ada anak, mesti okay.”

Menyentuh soal anak, pasangan ini mengakui mereka tidak pernah merancang dan menyerahkan segala-galanya pada rezeki.

“Kami memang tak pernah merancang. Kalau boleh kami nak anak cepat. Saya dan Harith tak kisah dapat anak lelaki atau perempuan,” ujar Jez sambil diiakan oleh Harith.

“Saya pun tak kisah. Asalkan anak sihat cukuplah,” katanya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-