Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Monday, May 10, 2010

Pengacara TV1, Suriani Abdul Rahman "gambar pemakaian salib itu hanyalah super impose"...tp cuba baca komen facebook ini

Share









Sensasi:superimpose kew? sekarang nie semua org senang je nak selamatkan diri ckp je superimpose..




KUALA LUMPUR: Pembaca berita dan pengacara TV1, Suriani Abdul Rahman meminta masyarakat jangan menyalah tafsir berhubung penyebaran beberapa gambarnya di Internet yang didakwa dilakukan individu dikenalinya.


TERSEBAR... gambar Suriani di Internet.
“Saya mengetahui tiga minggu lalu daripada rakan yang terlihat gambar itu. Mulanya saya terkilan dan bertanya diri sendiri mengapa perkara ini boleh berlaku. Namun saya tidak melatah dan menganggapnya sebagai dugaan hidup.

“Bagaimanapun, tidak ada satu pun gambar menunjukkan saya berpeluk erat atau bercium dengan lelaki. Malah, kebanyakan lelaki ‘mat saleh’ dalam gambar itu kenalan saya dan beberapa daripada mereka pemain import bola sepak Indonesia. Rasanya tidak salah jika saya bergambar kenang-kenangan dengan mereka,” katanya mengulas penyebaran gambarnya bersama sekumpulan lelaki di kelab malam manakala gambar adiknya, Murni pula memakai rantai dengan loket berbentuk salib.


Nama Suriani dan adiknya menjadi bahan bualan hangat di laman web, blog dan forum tertentu, malah turut mendapat pelbagai komen daripada pembaca yang melihat aksi panasnya berpeluk dengan sekumpulan lelaki ‘mat saleh’ di kelab malam.


Dia berkata, kemungkinan yang boleh menjadi isu adalah botol minuman keras yang dipegang seorang lelaki dalam gambar itu.


“Gambar itu diambil di dalam sebuah kelab malam di Jakarta ketika saya menyaksikan Festival Java Jazz baru-baru ini. Jadi, jangan salah tafsir gambar itu,” katanya.


Menurutnya, penyebaran gambar itu menerusi e-mel dan blog mungkin berniat memalukan keluarganya.


Dia terkilan kerana individu yang melakukan kerja itu mencuri gambar peribadinya menerusi laman sosial Facebook.


“Selepas diselidik, saya dapat mengagak siapa menjadi dalang menjaja gambar peribadi saya. Malah, saya ada bukti kukuh untuk mengheretnya ke muka pengadilan,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Suriani berkata, selama 12 tahun bertugas sebagai penyampai dan pembaca berita di RTM, ini kali pertama dia berdepan kontroversi yang mengaibkan dirinya.


Lebih memburukkan keadaan, gambar adiknya turut dijaja sehingga membuatkan masyarakat memandang negatif terhadap dia dan keluarga.


Suriani turut menjelaskan mengenai sekeping gambar yang kelihatan seolah-olah dia membeli minuman keras.


Katanya, kedai itu bukan premis menjual minuman keras, sebaliknya restoran Perancis di ibu kota yang dikunjunginya tidak lama dulu.

“Memang kebanyakan restoran Perancis menjual minuman keras. Kebetulan saya duduk di sebuah meja makan membelakangi rak minuman itu. Saya membuka menu untuk memilih makanan, bukan minuman keras,” kata ibu tunggal berusia awal 40-an itu.


Mengenai gambar berseluar jeans pendek dan hanya memakai baju seperti coli, Suriani berkata, itu bukan gambarnya.


“Saya ambil berat hal pemakaian dan imej. Saya tidak akan berpakaian seperti itu di khalayak ramai atau merakam gambar dalam keadaan begitu. Jika dilihat dengan teliti, Individu dalam gambar itu bukan saya. Mungkin juga ia hanya pelanduk dua serupa,” katanya.


Dia juga berkata, Murni menafikan memakai rantai dengan loket berbentuk salib.


“Dia ada ramai rakan bukan Islam. Namun saya pasti dia tidak akan memakai rantai berkenaan semata-mata untuk mendapatkan perhatian atau terikut-ikut cara hidup rakannya.


“Malah Murni terkejut melihat gambar itu. Ini kerja orang yang menggunakan teknik pertindihan (super impose) seolah-olah kononnya dia memakai rantai itu,” katanya.

2 comments:

Anonymous said...

bertaubatlah selagi nyawa masih dikandung badan. ingatlah bahawa Allah sentiasa tahu isi hati kita walaupun seribu alasan diberikan. tutuplah auratmu sebelum tubuhmu ditutup dengan kain kapan, ditimbus dengan tanah dan baring di dalam kegelapan liang.

Anonymous said...

tetek kecik pon nak tayang!!!

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-