Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Wednesday, May 5, 2010

Komen para pemenang AIM 17 dan gambar sekitar majlis

Share







Malam kemuncak Anugerah Industri Muzik ke-17 (AIM17) yang telah berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur malam tadi menutup tirai dengan penuh kemeriahan.

Sebanyak 24 kategori telah dipertandingkan sebagai pengiktirafan kepada anak seni tempatan di atas hasil kerja mereka dalam mewarnai industri muzik tanah air.

Malam penuh berprestij ini menyaksikan penyanyi Yuna, mengungguli senarai pemenang anugerah terbanyak pada malam itu. Berikut reaksi para pemenang:

Yuna
Lagu Terbaik, Lagu Pop Terbaik, Lagu Inggeris Tempatan Terbaik & Artis Baru Terbaik
Saya tak percaya langsung saya akan menang malam ini. Saya sangat teruja, sangat-sangat bersyukur dan bertuah dapat penghargaan ini. Ini kali pertama saya menang dalam AIM. Persaingan sangat kuat, yang lain sangat bagus dan berkebolehan. Dicalonkan pun dah cukup ‘Wow!’ dan menang merupakan satu bonus. Tak sangka sangat sebab saya masih baru sangat dalam industri.

Faizal Tahir
Album Terbaik Dan Album Rock Terbaik
Syukur alhamdulillah. Saya sangat tak percaya. Terkejut sebab tak sangka langsung akan menang. Tahun ini persaingan amat sengit. Semua produk yang dicalonkan sangat bagus.

Dato’ Siti Nurhaliza
Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi. Walaupun album ini disiapkan dalam masa yang singkat, tapi kualiti album ini masih diutamakan.

Kris Dayanti
Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu
Ini satu penghargaan. Moga ia berlanjutan di masa akan datang.

Hazami
Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu (Lelaki)
Saya rasa macam mimpi saja. Ini anugerah pertama saya setelah 8 tahun. Sehingga saat ini saya masih tak percaya lagi. Saya tabik pada calon-calon lain iaitu Faizal Tahir, Jamal Abdillah, Vince dan Riz. Suara-suara mereka ini satu dalam sejuta.

Dato’ Siti Nurhaliza
Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu (Wanita)
Siti tak menaruh harapan untuk kategori ini. Siti anggap Yuna dan Jac merupakan pesaing yang sangat hebat. Siti bersyukur album ‘Tahajjud Cinta’, yang merupakan sebuah album berunsur kerohanian dapat diterima semua pihak. Album ini cukup istimewa dan ia keluar dengan begitu indah. Album ini sangat menyentuh hati dan yang penting Siti nyanyi dengan sejujur-jujurnya.

Bunkface
Anugerah Kembara
Tak sangka akan menang. Ini satu kejutan buat kami. Rasa teruja, dihargai dan gembira sangat. Ini satu permulaan, harap semua tak pandang Bunkface hanya sebagai sebuah band, tapi melihat kami sebagai band yang boleh pergi ke peringkat antarabangsa.

Adnan Abu Hassan
Anugerah Wirama
Anugerah ini kesimpulan untuk semua hasil lagu-lagu saya selama 35 tahun ini. Saya terharu dan berterima kasih kepada semua. Trofi ini mendorong saya serta pembakar semangat kepada saya untuk buat karya yang lebih bagus.


























No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-