Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Saturday, April 10, 2010

Radhi :Saya kini bebas dadah..Sudah 2 bulan 9 hari saya tak ambil dadah

Share








Sensasi:haa benda nie sensasi dah lama tau..dulu2 sensasi de member laki,member nie plak kwn baek si Radhi...ye lah sekampong la katakan and owez lepak sama2..member sensasi nie slalu ckp radhi slalu amik syabu...actually dedulu masa kes cerai radhi tue sensasi penah hint kot ttg tabiat burok radhi nie..tp bagoslah kalau dia dah nak berubah..Kecian dier,semenjak bercerai hidupnya mcm tak keruan betul,i mean dia mcm tak dpt terima hakikat perceraian tue..lgpun radhi dan syazlin dah lama bersama,before kahwin pun dah berapa tahun kan 9 tahun kowt,on and off..semoga Radhi dapat kekuatan dan menjadi org yang bergune..chaiyok2 Radhi..skrg pun dgr crita dia tgh join blaja agama..tarbiyah and etc2.,.byk org blajar dr kesilapan....nobody's perfect right?

PENYANYI dan pelakon yang terkenal dengan sikap 'rockstar' dan perangai hiperaktif, Radhi OAG atau nama sebenarnya Muhd Radhi Razali benar-benar mengejutkanapabila membuat pengakuan bahawa dirinya kini bebas dadah.

Menurut Radhi yang ditemui di majlis pelancaran kempen Kami Prihatin baru-baru ini, dia bersedia untuk bercerita kepada umum tentang tabiat pengambilan dadah yang sudah sebati dengannya sejak umur belasan tahun.

"Terus-terang saya katakan, diri saya kini telah bebas dadah sepenuhnya. Sudah dua bulan sembilan hari saya tidak ambil dadah.

"Saya tahu pengakuan ini pasti mengejutkan banyak pihak tapi sebagai artis dan manusia yang bertanggungjawab, saya terpanggil untuk mengakui kesilapan ini dan cuba untuk memperbaikinya.

"Insya-Allah, saya akan jalani kursus pemulihan dengan Agensi Anti Dadah dan PEMADAM selama tiga hari bermula pada 9 hingga 11 April ini.

"Selepas ini, saya akan mewakili mereka untuk berucap dan berkongsi pengalaman dengan masyarakat demi manfaat bersama," katanya.

Bercerita tentang dirinya yang kini bebas dadah, Radhi mengakui kematangan diri dan pelbagai ujian yang melanda hidupnya lewat ini telah menyedarkan penyanyi lagu Generasiku itu untuk membuang jauh-jauh amalan tidak sihat itu.

"Sudah terlalu lama saya terlibat dengan pengambilan dadah, malah sejak umur 15 tahun lagi. Segala macam jenis dadah pernah saya cuba.

"Umur saya pun sudah mencecah 33 tahun dan sudah tiba masanya untuk saya berhenti daripada tabiat buruk ini sebelum terlambat.

"Banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan ini yang menyedarkan saya untuk berubah. Kegagalan rumah tangga, kehidupan peribadi yang berkecamuk dan perkembangan karier yang agak goyah benar-benar membuka mata saya.

"Namun, saya bersyukur kerana Tuhan masih beri peluang kepada saya. Saya rasa sangat bersalah melihatkan anak lelaki saya terus membesar dengan keadaan saya yang tidak stabil begini.

"Jadi, faktor-faktor itu yang menyentuh hati saya untuk berubah. Apa pun, saya juga harus berterima kasih kepada rakan-rakan di Karyawan yang membantu merealisasikan hasrat murni ini," akui pelakon filem Antoo Fighter ini.

Sebelum mengakhiri perbualan, Radhi sempat berjanji akan mengadakan sidang media rasmi bagi mengumumkan berita baik itu kepada khalayak dalam sedikit masa lagi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-