Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Saturday, March 20, 2010

Jokes: Kisah Suami yang Kedekut

Share







>Sepasang suami isteri, dah lama kahwin tapi tak ada cahaya mata. Si suami teramat lah kedekut, bukan setakat taik idung ma sin, Taik ma ta pun ma sin gak. Salah satu xtvt tahunan mereka ialahmengunjungi satu pameran udara.
>
>Tahun pertama , si isteri nak sangat naik sebuah pesawat ringan. Pergilah mereka berjumpa dengan pilot pesawat tu. "Encik, berapa saya kena bayar untuk menaiki pesawat ni?" tanya sisuami
>
> "Tak mahal encik, cu ma RM50 untuk satu pusingan" jawab pilot tu.
>
> "Uuiishh.. mahalnya,tak jadi la saya nak naik" jawab si suami lalumenariktangan Isterinya berlalu dari situ.
>
> "Alaa... abang ni, RM50 pun nak berkira, Setahun sekali je bang, dah la ma saya nak naik pesawat cam tu" rayu si isteri dengan nada ma nja dengan harapan si suami akan ubah fikiran.
>
> "Jgn nak ngada2, RM50 tu banyak benda lain kita boleh beli"
> Kecewalah si isteri atas sifat kedekut suaminya. Bukannya tak ma mpu,dlm bank melambak lagi duit dia.
> Tahun kedua, mereka pergi lagi. Si isteri sekalilagi memujuk Suaminya untuk menaiki pesawat tu. Berjumpa lah mereka dengan pilot tu, pilot yg sa ma tahun lepas. Tapi kali ni, bayaranya dah jadiRM80...
>
>Apa lagi sekali lagi kecewa lah si isteri tadi.
>
>Tahun ketiga, mereka Pergi lagi... Si isteri tadi awal2 lagi dah pujuk si suami untuk menaiki pesawat ringan tu.
>
>"Baiklah, kalau bayaranya kurang dr RM30, kita naiklah"kata suami yang membuatkan si isteri menarik muka ma am krn dia tahu bayarannya pasti akan meningkat lagi tahun ni.
>
>Mereka menuju ke pesawat yang sa ma cam tahun lepas dan jumpa ngan pilot yang sama juga. Seperti yang dijangkakan, bayaranya dah jadi RM100.
>Segeralah si suami menarik tangan isterinya berlalu dr situ. Si pilot td yang kesiankan si isteri yang saban tahunmengimpikanuntuk menaiki pesawat tu memanggil mereka semula.
> "Encik, berapa yang encik sanggup bayar?"
>
> "Aku cuma nak bayar bawah RM30 ajer"jawab si suami.
>
> Setelah berfikir seketika, berkatalah si pilot tadi
>"Baiklah, Encik boleh naik pesawat tu dengan bayaran RM20 sahaja tapidgn satu syarat"
> Gembiralah si suami tadi, RM20 ajer
>
>"tapi apa syaratnya"
>
> "semasa di udara, encik dan isteri encik tak boleh Mengeluarkan satu suara pun. Kalau bersuara juga, saya akan kenakan bayaran> RM10 bagi setiap perkataan yang keluar dari mulut encik atau isteriencik"
> jawab pilot td sambil tersenyum.
>
> "Baiklah saya setuju" jawab si suami dengan yakin bolehnya.
> Maka, naiklah mereka akan pesawat tu. Pilot tadi pun ada
> niat lain sebenarnya. dia nak ajar si suami yang kedekut
>tadi.
>
> Dia pun buat lah aksi2 acrobatik yang diakui membahaya.
> Macam2 aksi dia buat, tapi hairan gak dia sbb suami isteri
> yang duduk kat belakang dia tak menjerit pun.
>
> Dia cuba lagi buat aksi2 yang merbahaya, berpusing2 pesawat
> tu, tapi still senyap gak. Setelah muslihat dia tak berjaya,
>pilot tu pun mendaratkan lah pesawat dia.
>
> Rasa rugi pulak sbb cu ma boleh dpt RM20 ajer. Bila dah
>mendarat, Cu ma si suami yang turun dari pesawat tu.
>"Ehh? ma na isteri encik?"tanya pilot tu terkejut.
> "Dia dah jatuh ma sa kau pusing2 pesawat tadi"
> "Hahh apasal tak cakap"
>"Kalau aku cakap nanti kena tambah bayaran lak" jwb si suami
> Sambil menghulurkan RM20 kepada pilot td dan terus berlalu...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-