Search in my-sensasi !! upgraded

Loading...

RECENT POST @ Entri Terkini

Friday, March 19, 2010

Gambar Nia Ramadhani (Bawang Merah) dengan kekasih hatinya,anak jutawan bakal berkahwin 1 April ini

Share









Pelakon Bawang Putih Bawang Merah, Nia Ramadani sudah membilang hari bergelar suri rumah tangga. Tariknya pada 1 April 2010 ini. Majlis pernikahannya sudah diuar-uarkan oleh media di Indonesia sebagai majlis pernikahan mewah tahun ini.

Masakah tidak, bakal suaminya ialah anak kepada jutawan terkaya di Indonesia, Aburizal Bakrie iaitu Ardie Bakrie. Bertuah Nia ya!

Adakah Nia memang menanti lelaki dari kalangan berada untuk dikahwini? Kata Nia, saat awal pertemuan dengan Ardie dia sebenarnya tidak tahu pun siapa keluarga lelaki itu. Dia mengenali Ardie dalam satu majlis ulang tahun seorang kenalan pada tahun 2007.



"Awalnya tidak tahu dan dia juga tidak memperkenalkannya nama di belakang namanya. Setelah beberapa kali pertemuan barulah saya tahu siapa dia," kata Nia kepada media di Indonesia.

Kata Nia status Ardie sebagai anak bongsu ahli perniagaan terkaya di Indonesia tidak pernah mempengaruhi hubungan mereka, malah sikap Ardie yang matang dan menerima segala keburukannya membuatkan dia tertarik kepada lelaki itu.

"Aku sengaja menunjukkan sikap buruk dan dia menerima seadanya dan dia tetap bersama aku dalam apa juga keadaan. Itu bermakna dia menerima aku seadanya," kata Nia.

Reka gaun pengantin

Nia mahu kelihatan cantik pada hari bersejarah dengan mereka sendiri gaun pengantinnya. Dia berbincang dengan pereka untuk menghasilkan gaun yang diilhamkan.


Tak sangka Nia memiliki bakat mereka fesyen. Malah pakaian yang dikenakan pada majlis pertunangan pada 17 Oktober lalu. Nia juga menyiapkan sendiri hiasan sejadah yang bakal dijadikan buah tangan tetamu.

Majlis pernikahan akan dijalankan dalam adat Sunda manakala resepsi pada 2 April akan dijalankan dengan adat Lampung. Bapa Nia, Priya Ramadani dari Sunda manakala ibunya, Chanty Mersia dari Lampung.

Tema warna emas menjadi pilihan kerana Nia memang meminati warna tersebut

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-