Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Tuesday, January 5, 2010

Mawar Putih Pengikat Kasih Nash & Betty

Share










KALAU hati sudah berkenan status duda bukan penghalang. Bila penyanyi hitam manis Nash Lefthanded mendapat dua kuntum mawar putih daripada penyanyi dan pelakon jelita, Betty Banafe di majlis perkahwinan anak saudara pelawak dan pelakon Zaibo di Bukit Damansara kelmarin, ia bagai merungkai bahasa hati antara kedua artis terkenal itu.

Betty, yang kelihatan anggun, berkebaya hitam dengan sulaman kerawang berwarna unggu lembut baru saja pulang dari kelas agama hanya tersenyum manis ketika diusik tentang hubungan mesranya dengan Nash. Malah, ramai yang tidak sedar keserasian antara mereka sebenarnya sudah lama terjalin ketika di Persatuan Karyawan lagi.

Dan petang itu, tautan hati dua insan yang berstatus duda dan dara ini, sememangnya tidak mampu disembunyikan lagi. Di kalangan kawan-kawan, kemesraan Betty, 31, dan Nash, 50, bukan satu rahsia. Dan petang itu bersaksikan hadirin yang meraikan pasangan 'Nabila Datuk Abdul Halim dan Azlan Muhammad', ketika Nash menyampaikan lagu 'Doa Buat Kekasih' di atas pentas, Betty menghadiahkan dua kuntum mawar putih kepada Nash.
Keluarga bahagia....Betty, Syamir Nasha dan Nash

Aksi spontan Betty yang begitu teruja mendengar bait-bait lagu romantis itu mengundang senyuman dan beberapa persoalan. Kenapa dua kuntum bunga mawar? "Ia simbolik dan ada maksud tersirat. Hanya abang Nash yang tahu...," ujar aktres jelita yang terkenal dengan sifat peramahnya itu.

Seusai menerima kuntuman mawar itu, Nash langsung memberitahu hadirin yang hadir, "Saya akan simpan bunga ini sampai kering." Walaupun dalam nada seloroh, Nash kelihatan cukup gembira petang itu.

Ketika turun dari pentas, giliran Nash pula memetik sekuntum mawar dalam jambangan berhampiran dan memberikannya kepada Betty sebagai balasan. Turut sama menyaksikan kebahagiaan Nash dan Betty petang itu adalah satu-satunya anak lelaki Nash, Syamir Nasha yang ralit melihat gelagat ayah dan teman barunya itu.

Ketika ditanya pendapatnya tentang Betty, Syamir hanya tersenyum sambil berkata, "Kak Betty cantik dan peramah. Saya suka kak Betty." Jawapan itu seperti tanda isyarat lampu hijau pada ayahnya untuk mencari suri baru menghias rumah mereka.
Syamir Nasha sangat rapat dengan Betty

"Saya suka tengok ayah happy...." kata pelajar tingkatan 3 ini. Nash hanya ketawa mendengar jawapan spontan anaknya. Namun, jauh di sudut hati, di sebalik keceriaan yang terlakar di wajah Nash, sukar hendak meneka riak hati duda beranak tiga ini.

Tambahan pula peristiwa kecundang kali kedua melayari bahtera rumahtangga, sedikit sebanyak memberi tekanan kepada Nash. Penyanyi yang popular dengan lagu 'Tiada Lagi Kidungmu' dan 'Pada Syurga Di Wajahmu' itu tidak menafikan yang dia selesa bertemankan Betty, anak gadis kacukan Arab-Indonesia ini.
Nash, Zaibo, kedua mempelai dan Betty

"You cari lah jawapannya sendiri. Kalau sudah bunga berbalas bunga, itu tanda apa?," kata Nash cuba berteka-teki. Tambahnya lagi, "Saya tak nafi yang saya sayang Betty sebagai seorang adik, sahabat dan rakan artis. Yang selebihnya, saya tak berani nak cakap. Masa akan menentukan segalanya. Soal jodoh sukar untuk kita ramal."

Betty yang sibuk melayan Syamir ketika itu sempat mencelah, "Sebenarnya kami dah lama rapat, sejak dari persatuan Karyawan lagi. Nash seorang ayah yang penyayang, abang yang caring dan teman yang setia." Jelas Betty lagi, "Kalau tengok kemesraan kami bila bersama, memang senang disalahertikan. Tapi kami sangat rapat. Abang Nash pernah suap Bet makan dengan tangannya sendiri kat Karyawan dulu. Dari situ Bet tahu, abang Nash memang seorang yang caring."

Malah Bet mengakui Nash mempunyai ciri-ciri yang dia inginkan dalam seorang lelaki. "Abang Nash ada pegangan agama yang kuat dan boleh membimbing ke arah kebaikan. Itu ciri yang paling penting dalam rumahtangga. Mungkin abang Nash belum bernasib baik ketemu wanita yang benar-benar memahaminya. Bet pun macam abang Nash juga, selalu tak bernasib baik dalam soal cinta. Insya Allah, saya selalu doakan yang terbaik untuk abang Nash," kata Betty sambil menjeling ke arah Nash. '

Bagi Betty setiap insan berhak untuk bahagia. "Kita tidak boleh kecewa dengan kegagalan kerana di sebalik kegagalan itu ada hikmahnya," kata Betty menitipkan nasihat pada Nash. Aktres bermata bundar ini juga mengaku cukup meminati lagu 'Pada Syurga Di Wajahmu' nyanyian Nash. "Bertuah betul wanita yang berjaya mencuri hati abang Nash," kata Betty.

Zaibo yang kebetulan mendengar perbualan Nash dan Betty langsung mencelah,"Tak payah cakap berlapik-lapik. Eloklah tu....kalau dah suka sama suka. Aku anytime boleh jadi MC majlis kau berdua...", langsung disambut deraian ketawa sahabat bertiga itu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-