Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Sunday, June 28, 2009

Downnload Filem yang tak Lepas Panggung..Filem "gadoh"..ala2 racist gitu

Share







Filem Gadoh nie dikatakan telah di banned drpd masuk panggung..mungkin kerana skrip yang berbaur racist melampau yg terlalu open utk tontonan umum..
Apa-apa pun..filem ini byk pengajaran..

Ada yg kata best..ada yg kata daring giler filem nie..
so korang pepandailah download if nak tgk wokey..



Download dari mana2 file uploader dibwh

Rapidshare (utk acct premium)

http://rapidshare.com/files/247683274/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/247683483/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part2.rar
http://rapidshare.com/files/247683234/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part3.rar
http://rapidshare.com/files/247683154/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part4.rar
http://rapidshare.com/files/247683107/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part5.rar
http://rapidshare.com/files/247683344/Gadoh_2009_DVDRIP_WIZARD.part6.rar

MEga FTP (free download)
http://www.megaftp.com/39883
http://www.megaftp.com/39786
http://ww3.megaftp.com/39882

Media Fire
part 1 – http://www.mediafire.com/?nzmwh5hnmdz
part 2 – http://www.mediafire.com/?wioozwtydzi
part 3 – http://www.mediafire.com/?umkjmhttw4y

Judul filem -"Anu dlm botol" tukar jadi " ... dlm botol"

Share







Saya dah hantar skrip kepada Jakim untuk dinilai. Syukur alhamdulillah, skrip itu lulus dan saya boleh buat penggambaran. Mungkin sebelum puasa nanti penggambaran akan bermula. Cuma Jakim minta tajuk “anu” tidak digunakan. Saya bercadang nak tukar …Dalam Botol.

Bagaimana pemilihan pelakon?

Seperti yang saya katakan dulu antara pelakon yang disenarai ialah Zizan Nin, Arja Lee, Kefli (AF3), Ryzal untuk watak mak nyah. Calon untuk menjadi pasangan watak itu pula Norman Hakim, Tony Eusoff, Fauzi Nawawi, Nazim Osman dan Wan Raja. Daripada senarai pelakon ini saya akan buat peraduan untuk memberi peluang peminat memilih dua sahaja di kalangan mereka.

Adegan asmara atas katil dan laga-laga pipi yang hendak ditonjolkan. Bagaimana? Adakah dilulus?

Tidak. Jakim tak benarkan. Tapi saya akan tukar kepada laga-laga pipi. Mungkin akan ada watak didalam kelab gay. Sambil menari pasangan ini akan laga-laga pipi. Yalah… tak boleh nak laga hidung, kita laga pipi pulalah.

Sebelum ini Raja Azmi tetap mempertahankan untuk menonjolkan adegan asmara atas katil. Apabila tidak dibenarkan, apa tindakan seterusnya?

Tak ada masalah. Saya akan tetap buat perkara yang hampir sama. Cuma ia tidaklah keterlaluan. Ia akan ada unsur-unsur artistik. Contohnya saya akan tunjukkan pasangan itu turun dari katil dan akan kelihatan kondom terbuka yang diletakkan di tepi katil. Jadi, orang akan fahamlah makna adegan itu.

Tak rasa rugi selepas kehendak Raja Azmi untuk menggambarkan sesuatu watak cara Raja Azmi itu tidak dibenarkan?

Saya tak rasa rugi tapi rasa terkilan sikit adalah. Tapi saya akur dengan keputusan yang diberikan kepada saya. Kita kena ikutlah.

Ramai yang mempersoalkan kenapa adegan seks keterlaluan itu hendak ditonjolkan. Sepatutnya tonjolkan moral filem ini. Tidakkah rasa bersalah?

Saya tahu mungkin sebelum ini saya agak ghairah untuk menghasilkan filem ini tapi selepas kritikan demi kritikan yang diberikan kepada saya, saya mendapat satu hidayah. Hajat asal saya nak berdakwah tetapi akhirnya orang yang dakwah kepada kepada saya. Ia sesuatu yang baik dan saya dapat banyak pengajaran daripada teguran orang itu. Ia merupakan satu hikmah apabila ada orang tegur saya lebih awal. Kesedaran datang dalam diri saya kerana sebelum ini saya mengenepikan sensitiviti orang lain. Lepas ni kalau nak buat apa-apa pun saya perlu tapis dulu.

Bila banyak watak yang tidak dibenarkan adakah ia boleh dipanggil dakwah lagi?

Saya anggap dakwah diwujudkan dalam perjalanan cerita ni iaitu penyesalan yang timbul daripada perbuatan individu kerana menukar jantina. Saya harap bila filem ini siap, penonton akan rasa insaf. Keinsafan itulah dakwah saya. Yang lebih penting kita kena berdakwah. Ya… saya nak berdakwah kepada orang, orang pula berdakwah kepada saya. Itu sesuatu yang amat bernilai.

Agaknya apakah kontroversi filem ini?

Memang tak ada niat saya nak jadikan filem ini kontroversi. Isu filem ini jadi panas sebab gara-gara saya nak bubuh zakar dalam botol dan adegan cium. Kontroversi tetap ada iaitu zakar yang akan diletakkan di dalam botol walaupun tajuknya ditukar.



Leya Selamat Melahirkan Kembar pada 26/6/2009

Share








Pelakon dan penyampai radio Hot FM, Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid atau Leya, 26 selamat melahirkan bayi kembar perempuan pada jam 11.46 pagi kelmarin (26/6) di sebuah hospital kerajaan.

Leya yang dihubungi selepas melahirkan rasa syukur setelah proses kelahiran dua bayi kembar sulungnya itu berjalan lancar walaupun impiannya untuk bersalin secara normal tidak kesampaian.

"Syukur alhamdulillah. Saya gembira dapat melihat wajah anak-anak saya. Memang agak kecewa kerana tidak dapat bersalin normal kerana doktor kata ada komplikasi. Tetapi atas nasihat doktor saya terpaksa melahirkan anak secara pembedahan caesar" luah anak sulung kepada pelakon dan guru lakonan Fatimah Abu Bakar.
Leya yang sepatutnya bersalin tiga minggu awal ini berkata dia belum dapat memberitahu nama dua orang puteri kembarnya itu.
"Setakat ini, nama untuk bayi dah ada, cuma belum ‘finalise’ lagi," jelas Leya.
Keceriaan jelas terpancar menerusi nada suara Leya yang kini telah menyandang gelaran ibu.


Tambahnya, "Saya sudah tak sabar untuk galas tanggungjawab sebagai ibu."
Leya mendirikan rumah tangga dengan Muhammad Ashraf Aasimudin, 29, pada Disember 2007

P/s: nak tgk baby Leya...mesti cute..twins!

Marsha Milan Londoh kini Bercinta dengan Hans Isaac

Share







Aha...terkini Marsha yg fames dgn tag "pokok kelapak"..dikatakan telah menemui jejaka baru dlm hidupnya iaitu Hans Isaac,bukanlah Ajai seperti yang diperkatakan...Kisah CInta terlarang Marsha dan KEifli AF3 dulu telah berakhir...haih,kesian...cinta mereka telah ditentang habis habisan oleh keluarga marsha sehingga dia dikatakan telah dibuang oleh keluarganya...

nampaknya cinta baru marsha ,lebih sesuai memandangkan agama mereka sama..
Hans isaac juga dulu bercinta dgn artis melayu kita...Ratu Filem iaitu Erra Fazira..
yg kini dah jadi Mummy..




Saturday, June 27, 2009

Tengku Fakhry masih mahukan Manohara sebagai Isteri dan mengarahkan Manohara kembali kepangkuannyerr

Share







Tengku Temenggong Kelantan hari ini mengarahkan isterinya Manohara Odelia Pinot - yang lari ke Jakarta sejak 1 Jun - supaya kembali ke pangkuannya selewat-lewatnya 2 Julai ini.

Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra mengarah Manohara taat dan kembali ke pangkuannya sebagai suami yang sah di sisi hukum syarak.

Beliau juga mengarahkan Manohara menjalankan tanggungjawabnya sebagai isterinya dan tugasnya sebagai Cik Puan Temenggong Kelantan sebagaimana yang diperakui oleh undang-undang.

"Sekiranya isteri saya tidak kembali taat kepada saya sebagaimana arahan yang tersebut di atas selewat-lewatnya pada atau sebelum 2 Julai 2009, maka saya tidak akan teragak-agak untuk melaksanakan apa jua hak saya yang sah di sini hukum syarak dan undang-undang tanpa merujuk terlebih dahulu kepada isteri saya yang tersebut di atas," katanya dalam satu kenyataan media khas.

Kenyataan tersebut dikeluarkan melalui firma guaman Tetuan Zainul Rijal Talha & Amir yang difakskan kepada media petang ini.

Sejak kembali bersama ibunya di republik itu, Manohara melemparkan tuduhan-tuduhan serius terhadap suaminya dan membuat aduan polis, termasuk terhadap Sultan Kelantan dan Raja Perempuan Kelantan.

Cik Puan Temenggong Kelantan juga mula berlakon dalam diri drama untuk televisyen di Indonesia.

Tuduhan-tuduhan itu termasuk mendera dan menculik semuanya dinafikan oleh Tengku Temenggong Kelantan, malah membuat aduan polis balas terhadap Manohara.


Berikut kenyataan penuh Tengku Temenggong Kelantan:

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,
Segala Puji Bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Kepada:
Manohara Odelia Pinot,
Cik Puan Temenggong Kelantan.

Bahawasanya saya Tengku Muhammad Fakhry ibn Sultan Ismail Petra, Tengku Temenggong Kelantan, suami yang sah kepada Manohara Odelia Pinot, Cik Puan Temenggong Kelantan dengan ini mengarahkan isteri saya yang tersebut di atas kembali taat ke pangkuan saya, iaitu suami beliau yang sah di sisi Hukum Syarak serta menjalankan tanggungjawabnya sebagai isteri saya sebagaimana yang dituntut mengikut Hukum Syarak dan tugas sebagai Cik Puan Temenggong Kelantan sebagaimana yang diperakui oleh Undang-Undang.

Sekiranya isteri saya yang tersebut di atas tidak kembali taat kepada saya sebagaimana arahan yang tersebut di atas selewat-lewatnya pada atau sebelum 2hb Julai 2009, maka saya tidak akan teragak-agak untuk melaksanakan apa jua hak saya yang sah di sisi Hukum Syarak dan Undang-Undang tanpa merujuk terlebih dahulu kepada isteri saya yang tersebut di atas.

Saya menegaskan bahawa sesungguhnya tempat seorang isteri adalah di sisi suaminya. Isteri wajib mematuhi arahan dan perintah suaminya selagi mana ia tidak melanggar Hukum Syarak dan Undang-undang.

Saya telah melantik Tuan Haji Zainul Rijal bin Abu Bakar, Peguam Sharie dari firma Tetuan Zainul Rijal Talha & Amir yang beralamat di Suite 15-5, Jalan USJ 9/5Q, Subang Business Centre, 47620 UEP Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia bagi mengendalikan kes-kes syariah bagi pihak saya.

Sebarang kemusykilan syariah bolehlah dikemukakan kepada peguam Syarie saya yang tersebut di atas.

Manakala bagi guaman sivil pula saya telah melantik En Mohd Haaziq Pillay dari Tetuan J S Pillay & Mohd Haaziq, Unit B-3A-3, Block B, Megan Avenue 1, 189, Jalan Tun Razak, 50400 Kuala Lujmpur bagi pihak saya.

Sebarang kemusykilan mengenai undang-undang sivil bolehlah kemukakan kepada beliau.

Sekian wassalam.

Yang benar,

(tandatangan)
Tengku Muhammad Fakhry ibn Sultan Ismail Petra,
Tengku Temenggong Kelantan

Jokes: Basikal "barang berharga?"

Share








Seorang pemuda sedang menjalani perbicaraan di hadapan hakim atas tuduhan mencuri basikal seorang gadis.

Pemuda: Tidak! Saya tak curi basikal itu.

Hakim: Jangan kamu cuba menipu. Gadis ini membuat laporan mengatakan kamu mencuri basikalnya.

Pemuda: Dia tipu! sebenarnya, dia memberikannya secara percuma.

Hakim: Maksud kamu?

Pemuda: Begini tuan hakim, ketika saya dalam perjalanan pulang dari sekolah, gadis ini meminta bantuan saya untuk memboncengnya menggunakan basikalnya sendiri. Dalam perjalanan, apabila tiba di kawasan semak, gadis itu menyuruh saya berhenti. Dia kemudian membuka baju dan seluarnya dan berkata kepada saya bahawa saya boleh mengambil "barangnya" yang berharga dengan percuma. Jadi saya terfikir, kalau ambil baju wanita itu, bukan saya boleh pakai ! sebab saya lelaki. kalau ambil seluarnya pula, pun begitu juga. Akhirnya , saya ambil keputusan untuk mengambil basikalnya. Itulah cerita sebenarnya.

Hakim: !!!???!!!

Michael Jackson The Legend...

Share









YOU'RE NOT ALONE..

what a beautiful song..

Michael Jackson telah pergi menghadap Ilahi..dan kisah michael memeluk Islam

Share











Sebagai seorang muslim,al-fatihah buat arwah Mikael @ Raja Pop Micheal Jackson yang telah pergi menghadap ilahi pada dua hari lepas 25th June 2009.

Micheal jackson meninggal pada umur 50 tahun..masih muda,walaubagaimanapun,kematiannya pada pendapat sensasi adalah yang terbaik utknye memandangkan situasi kesihatan dan mungkin wajah plastiknya menyakitkan..kita tak tahu penderitaan yang dilalui oleh micheal jackson..

Micheal mengalami kejutan jantung dan ditemui tidak bernafas di kediamannye dia los angelos.Paramedik berusaha menyelamatkan nyawa MJ dan disambung oleh para doktor,namun akhirnya MJ disahkan meninggal dunia..seantero dunia bersedih akan kematian MJ..

Untuk pengetahuan semua Micheal telah memeluk agama islam pada tahun awal tahun nie ..

menurut akbar The Sun (oversea punye) masa tue micheal sedang merekodkan album di rumah steve Porcaro,pemain keyboard juga komposer music dlm album thriller(MJ).

Micheal Jackson telah bersembang/di approach oleh seorang penulis lagu berbangsa Canadian dan Philip Bubal seorang produser,dimana kedua2 mereka telah memeluk islam..

Ketika itu michael dikatakan bersedih,dan tiada ketenangan hidup..ketika itu jugalah,mereka menceritakan kepada michael tentang kepercayaan terhadap tuhan,dan menceritakan bertapa diri mereka berubah menjadi lebih baik selepas memeluk islam.disitu micheal sudah mendapat sedikit minat dan ketenangan untuk memahami agama islam.

Tahun Lepas abang Michael Jackson iaitu Jermaine Friday Jackson (muhammad abdul aziz) yg telah memeluk islam sejak 1989 telah pulang dari Mekah dan memberikan michael byk buku2 tentang islam dan menceritakan tentang agama islam yang tenang,indah dan suci..

Michael rajin membaca dan menbaca kesemua buku2 yg telah diberikan oleh abangnye,dan dia merasa bangga kerana abgnye telah berjaya mendapat kekuatan dalaman dari segi hati dan akidah yang suci.

Pada awal tahun ini michael telah berjumpa seorang imam masjid bersama abangnya dan dibantu oleh Cat Steven(Yusuf Islam) penyanyi rock terkenal suatu ketika dulu yg telah memeluk islam..Michael telah mengucapkan Shahada iaitu declaration terhadaap kepercayaannye terhadap Allah dan Islam sekaligus mengislamkan Michael,dan nama Islamnya kini ialah Mikael.

cuba lihat video ini tentang abg MJ yang begitu menyayangi dan mengagumi


Ok,now nie Sensasi nak ceritakan sedikit tentang apa yang sensasi tahu tentang Michael Jackson nie...

Micheal Jackson nie memang terkenal dengan Plastik surgery....Mungkin masa tue Michael tengah syok menghadapi dunia glamer ..ye lah manusia mana yg tak melakukan kesilapan..michael yang masih naif mgkin x berfikir panjang..dan telah mengakibatkan kesengsaraan pada wajahnye yang menjadi semakin teruk hari demi hari..sensasi kesian dan merasa sedih mengenangkan hidup MJ yang byk ditohmah dan dikutuk kerana fizikalnya itu..sensasi rasa tak patut sgt2..

..Micheal nie sgt suka akan zaman kanak2 nye..dia teramat2 sayangkan kanak2..sesiapa yang mengenali MJ pasti tidak akan percaya akan skandal yang mengatakan MJ telah mencabul kanak2..itu adalah fitnah sama sekali..Kes itu pun michael menang akhirnye kerana budak yg memberikan keterangan tue memberi info berlainan dan seolah2 terpaksa...

Micheal sgt sygkan kanak2.hal ini diketahui oleh dunia..dia sendiri memberitahu sanggup menggadaikan segala hartanya demi kanak2 sedunia..micheal juga membuat rumahnye menjadi Taman Netherland sempena buku kesukaannye peter pan..

dan kanak2 byk dirumahnye...malah abang2 danb keluarga michael langsung menolak dakwaan terhadap michael kerana kata mereka mereka kenal michael adalah seorang yang sgt baik,berhati lembut,sayangkan kanak2 dan binatang,merendah diri dan pendek kata dakwaan tue mereka langsung x percaya...

actually sensasi pun tak percaya begitu juga dgn mak dan family sensasi sendiri....

dan demi kebesaran tuhan,michael telah memeluk Islam dan Akhirnye meninggal sebagai seorang Muslim..Semoga arwah dicucuri rahmat.

Hidup ini kadang2 tak seindah yg kita impikan,yang kita harapkan..

kadang2 wlaupun kita baik,kita diuji dgn pelbagai dugaan ..namun bukan hidup didunia ini yang harus kita harapkan..harapkanlah pada hidup yang kekal disana..

Thursday, June 25, 2009

Peribahasa Moden Sensasi

Share











Diana Danielle pergi GT Japan 2009

Share










Jolie susah hati Megan Fox pegang watak 'Tomb Raider'

Share










AKTRES Hollywood Angelina Jolie tidak menyenangi Megan Fox selepas mengetahui Fox mungkin memegang watak utama dalam filem 'Tomb Raider' akan datang.

Media melaporkan filem baru itu menjurus kepada karakter Lara Croft semasa zaman muda

"Jolie ingin memegang watak itu. Dia berasa watak itu sesuai dipegangnya.




"Dia percaya ia (watak Lara Croft) dirampas daripadanya jika watak itu diberikan kepada seseorang yang kurang berpengalaman daripadanya," menurut satu sumber.

Dua filem Lara Croft terdahulu sangat berjaya dengan meraih hasil tiket sebanyak 262 juta pound.

Mengenai pemilihan Fox sebagai Lara Croft, Jolie tidak percaya perbezaan umur antara dia dan Fox adalah alasan yang baik.

Pemilik rumah dapat perintah mahkamah usir Amelina dari rumah sewa!

Share











Amelina dan suaminya, Reduan Mahamood (menutup muka) berjalan keluar dari Jabatan Agama Islam Perlis selepas membayar denda di Kangar pada tahun 2000 lalu



AWAL minggu ini, kawasan kediaman di Kota Kemuning, Shah Alam menjadi kecoh dan berlaku sedikit 'drama' apabila seorang pemilik rumah hadir bersama para pegawai mahkamah untuk mengusir penyewanya pagi semalam.

Yang menyebabkan peristiwa ini menjadi lebih menarik apabila, penyewa yang dimaksudkan itu adalah bekas penyanyi dangdut Amelina dan suaminya.

Menurut pemilik rumah tersebut, K. Madhavankutty, beliau telah mendapatkan perintah dari Mahkamah Shah Alam setelah Amelina dan suaminya tidak membayar sewa rumah selama dua bulan.

Jurutera Madhavankutty turut hadir bersama pegawai-pegawai Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB) untuk memutuskan bekalan air dan elektrik di rumah tersebut.

"Perintah mahkamah sudah menetapkan mereka perlu melangsaikan semua tunggakan sewa mereka dalam masa dua minggu, kalau mereka masih gagal juga, kesemua harta mereka akan dirampas." jelas Madhavankutty.

Menurut peguam Arnold Andrew yang mewakili Madhavankutty, suami penyewa rumah itu yang mendakwa dirinya seorang 'Datuk' telah menyewa rumah banglo berkembar yang lengkap dengan perabot dengan sewa RM2,700 sebulan.

"Dia hanya membayar sebahagian sewa untuk bulan pertama dan tiada apa-apa bayaran dibuat untuk bulan ini.

"Salah satu cek yang dikeluarkan kepada anak guam (K. Madhavankutty) semasa berpindah masuk ke rumah ini adalah cek tendang," dakwa Andrew.

Menurut Andrew, mereka terpaksa menunggu lama untuk masuk ke rumah tersebut walaupun puas membunyikan loceng rumah itu, sehinggalah suami penyewa rumah itu datang bersama seorang peguam.

"Bila suami dia sampai baru isteri dia buka pintu dan pada masa itu juga saya terperanjat dan kenal yang isteri dia ialah Amelina," kata Madhavankutty yang juga pemilik itu.

Kata Madhavankutty, Amelina atau nama sebenarnya Norazlina Amir Sharipuddin lengkap berpakaian tudung dan berjubah ketika ditemui pada hari penyanyi dan suaminya itu diusir dari kediaman tersebut.

Menurutnya lagi, pasangan ini bukan sahaja tidak membayar sewa rumah tersebut, bil elektrik dan air juga tertunggak dan jumlahnya telah menjangkau lebih RM 2 ribu.

"Saya tak tahu apa yang mereka buat, saya pernah menyuruh kontraktor TNB untuk potong elektrik di rumah tersebut, tetapi suami Amelina telah mengamuk dan mengancam untuk menembak semua orang.

"Jadi pada hari yang saya datang dengan pegawai-pegawai TNB dan Syabas, mereka masing-masing datang bersama polis bantuan yang lengkap bersenjata untuk mengelak berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Elektrik dan air dirumah tersebut telah dipotong pada hari tersebut juga," dakwanya lagi.

Tambah Madhavankutty, suami kepada Amelina, Reduan Mahmood yang menggelarkan dirinya 'Datuk' pernah membuat 'Tenancy Agreement' tetapi di dalam surat tersebut nama Amelina telah ditulis sebagai 'Norazlina binti Tan Sri Amir Sharipuddin'.

Laporan polis telah pun dibuat oleh K.Madhavankutty baru-baru ini dan beliau telah memfakskan laporan bernombor SEK 15/012127/09 itu kepada mStar Online bagi membuktikan kesahihan berita ini.

Kata Madhavankutty, dia membuat laporan itu bagi memastikan dia tidak kerugian apa-apa dan tidak menghadapi sebarang masalah.

"Saya buat laporan polis sebab saya takut bila mereka pindah, mereka akan ambil semua barang-barang saya yang ada di dalam rumah itu dan saya takut juga kalau-kalau mereka akan rosakkan barang-barang saya." kata pemilik rumah ini.

Menurut cerita Madhavankutty juga, jiran-jiran ada memberitahunya bahawa setiap petang mereka kerap mendengar Amelina menangis.

"Pernah jiran beritahu saya, dia terdengar bunyi seperti Amelina menangis. Malah suami Amelina pernah memarahi jiran tersebut kerana keluar berjalan bersama Amelina.

"Jiran juga ada beritahu saya, yang Amelina sekarang sedang mengandungkan anak mereka yang ke-7," tambahnya lagi.

Nama Amelina masyhur pada awal 90-an dan terkenal kerana mempopularkan irama dangdut hingga digelar "Ratu Dangdut". Sebelum menjadi penyanyi, Amelina pernah bekerja sebagai pekerja kilang. Penyanyi ini aktif sekitar 1990-an dan sering berganding dengan penyanyi dangdut Iwan.

Album pertama Amelina bertajuk 'Rindu Ah Ah Ah' berjaya terjual sebanyak 200,000 unit dan album kedua beliau 'Asyik Asyik' juga mencecah jualan 200,000 unit.

Antara lagu-lagu popular beliau ialah Asyik, Rindu dan Semakin Rindu Semakin Asyik.

Amelina juga pernah menyertai Anugerah Juara Lagu apabila lagu 'Ah Rindu Lagi' berjaya memasuki peringkat akhir kategori Irama Malaysia.

Pada tahun 1998, Amelina mengeluarkan album terakhir beliau iaitu 'Cinta Oh Cinta'. Walaupun album ini gagal mengulangi kejayaan album-album terdahulu, namun ia masih mampu untuk terjual sebanyak 100,000 unit.

Amelina menghilangkan diri selepas berkahwin dengan seorang ahli perniagaan pada 26 Mei 1999.

Berita perkahwinannya menjadi bahan berita seketika pada tahun 2000 apabila dia dan suaminya, Reduan Mahmood didenda RM600 setiap seorang oleh Mahkamah Syariah Kangar kerana berkahwin di Songkhla, Thailand tanpa kebenaran.

Perkahwinan Amelina, yang kini berusia 35 tahun dan suaminya, Reduan (45 tahun), mencetuskan kontroversi kerana tidak diketahui oleh ibu bapa Amelina.

Selepas lebih lapan tahun menghilangkan diri, Amelina, akhirnya muncul semasa upacara pengebumian bapanya yang meninggal dunia akibat sakit jantung, di Kampung Lambar, Labu Negeri Sembilan pada bulan Februari tahun ini. Dan itulah kali terakhir kelibat Amelina kelihatan.

Lagi Drama Sebabak Era-Lawak Pecah Perut

Share








Azhar Sulaiman




Dynaz


Farah Breep Breep




Fasha Sandha


Ifa Raziah



Ziana Zain


LOVE and LIFE

Share







This story tells us something about LOVE & LIFE .


My husband is S/W Engineer by profession, I love him for his steady nature and I love the warm feeling when I lean against his broad shoulders.


Two years of courtship and now, five years into marriage, I would have to admit, that I am getting tired of it. The reasons of me loving him before, has now transformed into the cause of all my restlessness.


I am a sentimental woman and extremely sensitive when it comes to a relationship and my feelings. I yearn for the romantic moments, like a little girl yearning for candy. My husband is my complete opposite ; his lack of sensitivity, and the inability of bringing romantic moments into our marriage has disheartened me about LOVE.


One day, I finally decided to tell him my decision, that I wanted a divorce.


" Why? " he asked, shocked.


" I am tired. There are no reasons for everything in the world !" I answered.


He kept silent the whole night, seemingly in deep thought. My feeling of disappointment only increased. Here was a man who was not able to even express his predicament, so what else could I expect from him?


And finally he asked me: " What can I do to change your mind? "


Somebody said it right... It's hard to change a person's personality, and I guess, I have started losing faith in him.


Looking deep into his eyes I slowly answered: "Here is the question. If you can answer and convince my heart, I will change my mind.


Let's say, I want a flower located on the face of a mountain cliff, and we both are sure that picking the flower will cause your death. Will you do it for me? "


He said: " I will give you your answer tomorrow.. .." My hopes just sank by listening to his response.


I woke up the next morning to find him gone, and saw a piece of paper with his scratchy handwriting underneath a milk glass, on the dining table near the front door, that goes....


My dear, " I would not pick that flower for you , but ....please allow me to explain the reasons further.....


This first line was already breaking my heart. I continued reading.


"When you use the computer you always mess up the Software programs, and you cry in front of the screen. I have to save my fingers so that I can help to restore the programs.


You always leave the house keys behind, thus I have to save my legs to rush home to open the door for you.


You love traveling but always lose your way in a new city. I have to save my eyes to show you the way.


You always have the cramps whenever your " good friend " approaches every month. I have to save my palms so that I can calm the cramps in your tummy.


You like to stay indoors, and I worry that you will be infected by infantile autism. I have to save my mouth to tell you jokes and stories to cure your boredom.


You always stare at the computer, and that will do nothing good for your eyes. I have to save my eyes so that when we grow old, I can help to clip your nails and help to remove those annoying white hairs. So I can also hold your hand while strolling down the beach, as you enjoy the sunshine and the beautiful sand...and tell you the colour of flowers, just like the colour of the glow on your young face...


Thus, my dear, unless I am sure that there is someone who loves you more than I do ... I could not pick that flower yet, and die ... "


My tears fell on the letter, and blurred the ink of his handwriting... And as I continue on reading... "Now, that you have finished reading my answer, and if you are satisfied, please open the front door for I am standing outside bringing your favorite bread and fresh milk...



I rushed to pull open the door, and saw his anxious face, clutching tightly with his hands, the milk bottle and loaf of bread....Now I am very sure that no one will ever love me as much as he does, and I have decided to leave the flower alone...


That's LIFE, and LOVE. When one is surrounded by love, the feeling of excitement fades away, and one tends to ignore the true love that lies in between the peace and dullness.


Love shows up in all forms; even in very small and cheeky forms. It has never been a model. It could be the dullest and most boring form ...


Flowers, and romantic moments are only used and appear on the surface of the relationship. Under all this, the pillar of true love stands... AND THAT'S LIFE

Wednesday, June 24, 2009

Silap Tekan..opss

Share









Salah siapa??

Once in a lifetime...snap ya pitcha

Share







At 12hr 34 minutes and 56 seconds on the 7th of August this year, the time and date will be

12:34:56 07/08/09

1 2 3 4 5 6 7 8 9


This will never happen in your life again??!!!!

Inilah akibat tak guna air

Share










tue la sapa suh berak tak cuci ngan air...eeeeeeeee

comic-very dirty

Share








Comic-Size does matter?

Share








Komik -Pabila binatang bersuara

Share







Cuba Teka apa mereka sedang buat melalui riak wajah

Share







In the following pictures, you can see some people having a very strong EXPRESSION.

They seem to be in a very private, personal moment!!!

Can you identify the expression "what it’s all about'?


If you are unable to id this expression, the answer is below.










They are ready to sneeze!!!!!!
But To tell you the truth, I like the way you are thinking!!!! !

Tuesday, June 23, 2009

Video -Funny Spiderman 3 cartoon

Share







Gambar Luka Manohara akibat Didera

Share











Adakah benar foto ini Manohara sememangnya atau hanya sinetron sahaja. Berikut adalah gambar-gambar dari blackberry Manohara yang dikatakan diambil dari bulan Mac hingga April 2009.

Leya (DJ hot FM) dah due nak beranak anak kembar

Share







SS juga difahamkan, Leya sebenarnya dijangka bersalin 1 Julai ini, tetapi dimasukkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras, Kuala Lumpur kerana sudah mengalami tanda-tanda hendak bersalin.

Tapi selepas seminggu, perkembangan tanda-tanda hendak bersalin itu terlalu sedikit hingga Leya keluar masuk hospital. Sejak Sabtu lalu, SS difahamkan Leya dimasukkan semula ke hospital itu dan kini menanti detik melahirkan.

Difahamkan, bukaan pintu rahim Leya hanya berubah daripada dua sentimeter kepada empat sentimeter dan doktor menjangka Leya melahirkan pada 25 Jun ini.

Walaupun terpaksa menunggu masa agak lama, SS difahamkan, Leya mahu melahirkan anak secara biasa bukannya pembedahan kalau tiada masalah mendesak. Leya juga sentiasa memberi perkembangan terkini mengenai dirinya dalam Facebooknya. Begitu juga dengan Hot FM.

Kepada Leya dan suami, Muhammad Ashraf Aasimudin, SS harap bersabar dan banyak-banyak berdoa. Mungkin ibu Leya, Fatimah Abu Bakar ada petua untuk memudahkannya bersalin, maklumlah sudah ada pengalaman melahirkan empat anak perempuan yang bukan saja comel-comel malah membesar jadi anak berbakat dalam seni.

Selepas Leya memulakan kerjaya lakonan dan kini lebih dikenali sebagai penyampai radio, kini ketiga-tiga adiknya meneruskan perjuangan Leya.

Pada Fatimah dan suami, Syed Zainal Rashid, tentu lebih berdebar kerana bakal menyambut cucu pertama.


Britney Spear terima Lamaran Kahwin Jason Tarwick

Share







Jason Tarwick merupakan talent agent britney sejak dia masih kanak2 lagi..
Kini cinta telah berputik.Tarwick telah melamar britney di MCD...dan Britney menerima lamaran tersebut..
Jason Tarwick juga menguruskan karier seni britney skrg nie...

jom ushar gambar2 mereka..



Jokes:Suami yang Adil

Share








Sepasang suami isteri, iaitu Jenab dan Ramli sedang bergaduh mengenai keluarga mereka masing-masing. Jenab berkata, Abang memang tidak adil kerana tidak pernah menyukai orang-orang yang mempunyai hubungan kekeluargaan denganku dan lebih menyayangi keluargamu.

Lalu dengan selamba Ramli menjawab, Salah tu ..., buktinya aku lebih menyayangi ibu mertuamu daripada ibu mertuaku sendiri.

Senyum Pagi

Share







Perajurit Paling Berani
Tiga orang Jeneral dunia sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing masing jeneral memerintahkan salah satu prajuritnya untuk mengikuti arahannya :
1. Jepun
Jeneral : Prajurit maju sini
Prajurit : Siap Jeneral
Jeneral : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu
Prajurit : Siap Jeneral
Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si prajurit tidak dapat menangkapnya dan langsung mati.
Si jeneral dengan bangga mengatakan “lihat prajurit saya sangat berani dan siap mati”
2. Jerman
Jendral : Prajurit maju sini
Prajurit : Siap jeneral
Jeneral : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak
Prajurit : Siap Jeneral
Peluru meluncur cepat dan prajurit yang menangkap hancur berantakan
Si Jeneral sangat bangga dan bilang “prajurit saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG”
3. Indonesia
Jeneral : Prajurit maju sini
Prajurit : Siap Jendral
Jeneral : Sebrangi ladang periuk api dengan berlari cepat
Prajurit : Tidak mau jendral !
Jendral : Sebrangi cepat !!
Prajurit : Tidak mau jendral !
sampai tiga kali sang jeneral memerintahkan prajuritnya, namun tetap di tolak.
Si Jeneral berkata “Lihat prajurit saya yang paling berani¡­. perintah jendral langsung bisa dia tolak”
Job Interview
Reaching the end of a job interview, interviewer asked young engineer who was fresh from college,
” what starting salary you were thinking about?”
the young engineer said,
” around 100K per year, depending on the benefits package.”
interviewer said,
” well… what would you say to a package of 4 weeks vacation, 21 days paid annual leave, full medical and dental, company matching retirement fund to 50% of salary, and a company car leased every 2 years – say a BMW 3 series?
the young engineer sat up straight and said,
” wow!!! are you kidding?”
the interviewer replied,
” yeah, but you started it!! ”
Resume…
Name: Ah Mei
Age: Still young
Sex: Never. Still under age
Religion: I only have experience praying my cat who dead 2 years before
Race: I love to race, how you know?
Nationality: I don’t like National, I prefer Sanyo
IC Number: 6735
Telephone number: House no telephone
Hand phone number: 3310
Address: Penang Jelutong
City: Nor Haliza?
Postcode: I never post anything
State: In my family, I am 2nd
Country: I love to travel to Canada
Marriage status: Secret
Email Address: Hotmail
Education Background: My teacher said not bad
Working experience: Last time got sell pirated VCD
Father’s name: Daddy
Father’s IC: You ask him
Mother’s name: Mummy
Mother’s IC: You ask her
Current Salary: Depends on my daddy mood
Expected Salary: As much as you can pay
When can start work: Depends on my mood
Highest qualification:Ya, very high
Grade: Ya, very high
College/University: College
Signature: Can I use chop?

Sunday, June 21, 2009

Sarimah Ibrahim Bercerai dgn hubbynye Amir

Share








Sarimah, 31, telah menyatakan kepada pihak akhbar bahawa beliau telah sah bercerai dengan suaminya iaitu Amir Andrew Abdullah, 38, pada Disember 2008 setelah beberapa lama tinggal berasingan.

Tambahnya, segala kenyataan yang dibuat sebagai pasangan sejak 12 bulan yang lalu adalah dengan harapan mereka dapat mengatasi perbezaan antara mereka dan cuba memperbaiki kelemahan antara satu sama lain.

Berikut adalah petikan kenyataan yang dibuat oleh Sarimah mengenai perceraian beliau:

Dengan berat hatinya, saya dengan ini ingin memaklumkan kepada anda semua mengenai fasa kehidupan saya yang baru.

Selepas tiga tahun bergelar isteri, saya dan Amir mengambil keputusan untuk memilih jalan sendiri dalam kehidupan kami.

Ini adalah keputusan yang dibuat oleh kedua-dua belah pihak atas dasar menghormati antara satu sama lain. - Sarimah


Ketika ditanya mengapa baru sekarang dia mengumumkan tentang hal itu, Sarimah menjelaskan yang dia mahu menyelesaikan tugasannya sebagai pengacara Diari Akademi Fantasia (AF) 7 selain 10 episod Diari INT.

Trivia: Sarimah dan Amir diijabkabulkan di Masjid Dublin, Ireland pada 13 Mei 2006.





P/S:sarimah chantek,bila2 pun boleh cari pengganti..nway hubbynye tu pun x hensem..huhu

Jokes: Perempuan Macam Radio

Share







Semasa hendak tidur, seorang isteri berkata kepada suaminya.

Isteri : Abang nak tau tak ?
Suami : Apa dia?
Isteri : Perempuan ni lebih kurang macam radio.


Suami : Radio?.... Macam mana tu?
Isteri : Mulut ni jadi speaker.
Suami : Lagi...
Isteri : Buah dada kiri ni kiri sebagai tuner. buah dada kanan ni pulak
sebagai volume...
Suami : Aaa... ah? Boleh abang cuba on kan radio ni tak?
Isteri : Boleh saja.... kan radio ni abang punye....
Suami : (Terus menyentuh buah dada kanan isterinya) Tak ada bunyi pun...
Isteri : Nak bunyi macamana... Abang belum cucuk "plug" nya lagi....

Jokes-Budin dan kucing bininya Tompok

Share









Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah
dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu. Walaupun begitu, jodoh
pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin bertemu jodoh dengan Gayah
yang sememangnya amat suka dan cinta pada kucing. Bukan itu sahaja, sebelum
berkahwin dengan Budin, Gayah sudah sedia ada membela seekor kucing
Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing
terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya, Gayah
lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan sehari-hariannya.
Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok
berbanding dengan dirinya.Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan
ini, Budin membuat rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan
hidup isterinya, Gayah. Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.

Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi ,
Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat dalam
karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor kapcainya
sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 km lalu dihumbanlah si
Tompok tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah
dengan siulan mengikut rentah lagu ¡°Cindai¡± nyanyian Siti Nurhaliza.
Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan
sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan
Budin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan.

Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh dibawa
si Tompok, 20 km dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok berjaya
mendahuluinya pulang ke rumah. Budin tidak putus asa begitu sahaja,
alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal lenggan. Maka
nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi jauh
tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan ditempuh,
sekijap ke kiri, sikijap ke kanan, yang lurus, yang bengkok, segala kona,
segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok dibuang begitu
sahaja.

Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.

Budin: Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh
suspen lagi berdebar-debar…
Gayah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah keheranan.
Budin: Panggil dia! herdik Budin dengan nada yang tinggi…
Gayah: Kenapa? tanya Gayah lagi.
Budin: Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni!…

Sazzy Falak berlakon jadi wanita melayu asli...sweet

Share











































Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-