Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Wednesday, December 31, 2008

“Banyak Kali Dia Curang Dengan Saya” - Shamsul Yusof Dedah Rahsia Diana

Share








Shamsul Yusof tanpa berselindung menceritakan semuanya yang beliau rasa terhadap Diana Danielle selama ini.

#1 Diana Danielle menafikan Shamsul adalah kekasih beliau. Shamsul kata itu satu penipuan.

#2 “Selama tiga tahun bercinta, langsung saya tidak tahu rutin sebenar dia. Lepas kami putus baru dia bagi tahu, siapa sebenarnya dia. Ia memang sesuatu yang agak mengejutkan bagi saya. Dan dia sudah biasa dengan perkara yang dilakukannya sejak berumur 12 tahun lagi. Punyalah pandai dia ‘cover line‘.”

#3 Shamsul Yusof turut memberitahu yang beliau ada membayarkan yuran pengajian Diana Danielle kerana terlalu sayang.

#4 “Dulu dia pernah ‘terkantoi’ dengan saya bila saya membaca mesej dari telefon bimbit dia.”

#5 Shamsul Yusof percaya akan skandal Diana Danielle dengan seorang artis (Sunu, Matta Band) sebelum ini.

Rita dan suaminyer yg muda

Share








“Saya mendapat kekuatan untuk memberitahu status kami selepas Rita hamil dan kami akan mendapat anak”

Begitulah pengakuan oleh Aidil Zafuan ketika pasangan yang baru diketahui umum bernikah 10 bulan lalu ini di sidang akhbar bersama media.

Hanya Aidil yang banyak bercakap pada sidang akhbar itu sementara Rita lebih suka mendiamkan diri selepas difahamkan sedang berhadapan dengan alahan teruk prakehamilan.

Artistic Design-Nice

Share




























Friday, December 26, 2008

Rozita Che Wan dan Raudah Che wan berlakon sama

Share








Akui dua pelakon baru berbakat besar ini, tawaran yang diterima juga mencurah-curah. Dalam Cerekarama di TV3 pada Sabtu lalu, dua beradik ini digandingkan menerusi drama Sebelum Sejadah Terbentang. Namun, dalam cerita itu, mereka bukanlah pasangan adik-beradik mahupun bertemu dalam adegan yang sama.

Biarpun mereka melakonkan watak berbeza dalam drama itu, hakikatnya mereka saling menyokong karier seni antara satu sama lain.

Kata Rozita, drama itu kali kedua mereka bersama selepas drama Berakhirnya Satu Penantian. Selepas dua drama, terbaru mereka dipertemukan sekali lagi menerusi drama Dewi Di Sebalik Cermin arahan Mohd Azhar Mohd Khalid (Apache) yang selesai menjalani penggambaran di sekitar Lembah Klang pada hujung minggu lalu.

"Memang seronok apabila kami berlakon sekali dalam satu drama. Lagipun bukan selalu kami dapat tawaran sebegini. Walaupun kami bukan adik-beradik tetapi dalam drama ini, watak kami berhubung antara satu sama lain.

"Pada mulanya rasa seronok untuk berlakon sama tetapi apabila teliti skrip, lain pula ceritanya. Dalam drama baru ini, kami dikehendaki melakonkan adegan gaduh hingga berlaku tolak-menolak, tarik rambut dan berguling atas lantai.

"Sebelum penggambaran dijalankan, kami juga terfikir bagaimana mahu melakonkan adegan itu sebaik mungkin kerana kami tidak pernah bergaduh teruk macam itu. Memang sukar untuk melakonkan adegan itu jika tiada latihan dan persefahaman yang baik antara kami.

"Di luar lokasi, kami berlatih sama menghafal skrip dan ada ketika kami cuba berlakon berdua. Dalam drama ini, saya berhadapan dengan karakter psiko yang tertekan dengan perceraian hingga membayangkan saya adalah Ayu yang menjadi orang gaji.

"Menariknya, gambaran saya ini dijelmakan menerusi cermin dalam sebuah rumah yang baru disewa. Menghayati watak mendalam, saya perlu menjadi garang dan tegas. Namun, ia bukan mudah untuk saya melakonkannya kerana personaliti sebenar saya di luar bukanlah sebegitu," katanya.

Antara watak baik dan antagonis, Rozita menyatakan peminat gemar melihat aksinya dalam watak baik. Katanya, sebelum ini dia pernah membawakan watak antagonis dalam drama seperti Susuk dan Ai Di Beijing tetapi respons peminat yang diterima sebaliknya. Peminat seolah-olah tidak menyukai Rozita menjadi jahat tetapi mahu wataknya terus positif dalam lakonan.

Bomoh Cabul-Lidah Setan

Share







KOTA TINGGI: Khuatir dirinya menghidap penyakit chikungunya selepas terasa sakit sendi, seorang gadis mahu mendapatkan air penawar daripada seorang bomoh yang kononnya mempunyai kepakaran mengubati penyakit misteri secara rawatan tradisional.Namun, kunjungan gadis berusia 19 tahun ditemani teman lelakinya berusia 25 tahun itu kira-kira jam 8 malam kelmarin bertukar menjadi igauan ngeri apabila dicabul bomoh terbabit, termasuk menggunakan lidah.Lebih menjijikkan, bomoh durjana berusia 50 tahun itu dipercayai melakukan perbuatan mengaibkan itu dalam sebuah bilik di hadapan isterinya.Mangsa sebelum itu ditemani teman lelaki dalam perjalanan dari Johor Bahru untuk menghantar adik di Bandar Tenggara kira-kira 43 kilometer dari sini, sebelum kedua-duanya bertolak ke Kluang.
Ini kerana lelaki itu pernah ke rumah bomoh terbabit yang mendakwa boleh mengubati penyakit misteri secara rawatan tradisional.

Selain itu, bomoh berkenaan yang pernah bekerja sebagai pemandu lori dikenali ramai kerana dikatakan mampu menjalankan kerja menilik nasib dengan bayaran RM5 satu sesi dan membuat ramalan nombor ekor.

Difahamkan, sebelum dimulakan sesi rawatan, lelaki itu diminta menunggu di luar, sementara mangsa diminta tinggal sendirian dalam bilik oleh bomoh terbabit yang ditemani isterinya.

Mangsa mendakwa pasangan suami isteri itu melakukan kekerasan fizikal terhadapnya apabila ditarik dan dibaringkan ke lantai sebelum suspek melondeh seluar dalam dan mencabulnya.

Terkejut dengan insiden itu, mangsa meronta sebelum berjaya meloloskan diri keluar dari bilik itu dan hanya memaklumkan kepada teman lelakinya setibanya di Kluang.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Osman Muhammad Sebot, mengesahkan menerima laporan daripada mangsa.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan jika sabit kesalahan boleh dipenjara 10 tahun, sebatan dan denda.

“Berikutan laporan itu, polis menahan seorang bomoh berusia 50 tahun dan isterinya berusia 45 untuk membantu siasatan,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam.

Osman berkata, mana-mana mangsa yang pernah dicabul sebelum ini diminta tampil untuk membuat laporan dan membantu siasatan polis.

Tuesday, December 23, 2008

Lawak Jenaka...

Share







LAWAK 1

Seorang lelaki yang sengau naik ke sebuah bas lalu bertanya kepada pemandu bas

"Vang.. vas nih fegi hamfang ke...? " (bang, bas ni pergi ampang ke?).
Pemandu bas itu berdiam diri. Marah kerana tidak dilayan, lelaki sengau itu pun turun dari bas.

Seorang lelaki lain di belakang pemuda sengau tadi pun bertanya kepada pemandu bas itu.
"kenapa awak diam tadi? kesian dia..."

Pemandu itu pun menjawab: "Masham mana haya nak hawab.... haya hun hengau hugak.. hhanti hia hata haya hehek hia hulakk!!!........"
(macam mana saya nak jawab.. saya pun sengau jugak.. nanti dia kata saya ejek dia pulak



LAWAK 2

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang . Rasa nak
bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)



LAWAK 3

Ada sorang cikgu pompuan yg mengajar B. Inggeris utk thn 1. Dia bagi assignment kat murid-murid suruh cari 3 perkataan Inggeris dan kemukakan pada hari isnin nanti.
Ada sorang anak murid cikgu itu pun berjalan balik kerumah. Dalam perjalanan balik, dia nampak sepasang suami isteri keluar dari kereta dan sedang menjerit pada satu sama lain. Dia terdengar lelaki tu menyergah "Shut up you !!". Sampai rumah dia tanya bapa dia, "'shut up you' tu bahasa Inggeris ke?" Bapa dia kata, iye. Dapat dah satu perkataan, ingat budak tu.
Lepas mandi dan makan, dia tengok tv cerita Superman. Masa Superman nak terbang dia kata "Superman !!!" dia tanya bapa dia lagi, "'superman' tu bahasa inggeris jugak ke" dan bapa dia kata "yes". Dua perkataan dah, kata budak tu. Lepas tengok tv, dia ke perpustakaan. Dia nampak ada sorang lelaki dan sorang pompuan sedang bertengkar berebut buku. Pompuan itu kata "Ladies first". Balik rumah dia tanya lagi dan bapa dia kata itupun bahasa inggeris. Ah, leganya kata budak itu. "aku dah dapat carik ke semua perkataan B.I tu!!
Hari Isnin dia ke sekolah, cikgu tanya dia tentang perkataan baru.
Cikgu: "OK boy, did you get the words?"
Budak: "Yes, teacher".
Cikgu: "Good, what is your first word?"
Budak:"Shut up you!!"
Cikgu: "What did you say? Are you mad? Who do you think you are?
Budak: "Superman !!!"
Cikgu: "Bloody fool! Get out from this class!"
Budak: "Ladies First!!"
Thank you



LAWAK 4

SEORANG pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekali gus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya pada penjaga bilik berkenaan.
POLIS : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
PENJAGA : Lelaki pertama sedang bersanding, tiba-tiba di serang strok. Lelaki kedua pula khabar nya menang loteri dan mati di serang sakit jantung, manakala yang ketiga di sambar petir.
POLIS : Ha....kenapa disambar petir pun tersenyum?
PENJAGA : Masa itu dia ingat orang sedang ambil gambarnya



LAWAK 5

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada muridnya yang bernama Amin.. "Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor ditembak oleh pemburu, berapa ekorkah yang tinggal?". Amin menjawab "Tidak ada yang tinggal cikgu".
"Jawapan sebenarnya ialah 4, tapi saya suka cara kamu berfikir" balas guru tersebut.

Amin kemudian berkata "Boleh saya tanya cikgu pulak?". Cikgu tadi mengangguk setuju. "Tiga orang wanita makan ais kerim, wanita pertama menjilat bahagian atas aiskerim manakala wanita kedua memegang bahagian krimnya dan menjilat kon aiskerim terlebih dahulu dan wanita ketiga hanya memandang pada aiskerim tersebut. Wan ita manakah yang telah berkahwin?"

Gurunya dengan teragak-agak menjawab " Wan ita kedua!".

"Jawapan sebenarnya ialah wanita yang memakai cincin perkahwinan. Tapi saya suka cara cikgu berfikir" balas Amin dengan selamba.



LAWAK 6

Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau... suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan² di Queen Bay Megamall .

Gadis : " I'm sorry "

Pelancong : " I'm sorry, too "

Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2 dan terus menjawab..

Gadis : " I'm sorry. three "

Pelancong : " What are you sorry for? "

Gadis : " I'm sorry, five "



LAWAK 7

Satu hari, Atan dan Mael pergi berburu dipinggir hutan.Malangnya belum sempat dapat habuan,Mael
diterkam pak belang.Atan yg terkenal kerana kelam kabutnya terus berlari ke balai polis

Atan: sss..sssee..selamat pagi tuan..

Polis:selamat pagi..apa hal tercungap2 ni.

Atan:ssa...saayyaa nak buat report tuan..

Polis:report pasal apa?

Atan:pasal kawan saya dibaham harimau

Polis:ha! dibaham harimau? pukul berapa?

Atan:tak..dia tak dipukul..dia diterkam..

Polis:habis..?

Atan:tak habis tuan,tinggal kepala...



LAWAK 8

Antara loghat utara
dgn loghat pantai timur,
yg mana lebih munasabah?
jawapannya loghat pantai timur..
cuba perhatikan dialog dibawah..

bahasa malaysia standard:"dia pergi ke rumah jiran
utk mencari emaknya tetapi emaknya tiada disitu.."

loghat utara:"dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia,pi pi mak dia takdak.."

loghat pantai timur:"dio gi ghumoh jire dio nak caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok"

kesimpulan:tak mungkin pipi maknya tiada, tetapi kalau gigi emaknya tiada, mmg munasabah hehehe..



LAWAK 9

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga
Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya
Makwe: Kenapa bukan kumbang
Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe: Wah! hebatnya abg nie.... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?
Makwe: Takde sikit je bang.... cuma luka sikit jer dahi nie
Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami: Masakan abg boleh lupa
Isteri: Kalau saya jadi bintang
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Kenapa bukan Ultraman....
Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie.
Isteri: Kalau saya jadi bunga
Suami: Abang jadi beginilah
Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2
Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo
Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!



LAWAK 10

Ada seorang pemuda ke kedai mamak dan dia hanya ada 70 sen semasa itu.. Kemudian pemuda itu bertanyakan kepada mamak berapa harga teh tarik panas dan sejuk.Lalu mamak menjawab"Panas 70 sen" dan "Sejuk RM 1.20".Pemuda meminta satu teh panas. Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum tanpa berlengah-lengah lagi. Mamak bertanya lagi kepada pemuda itu kenapa minum begitu cepat. Pemuda itu pun menjawab "kalau saya tunggu lama-lama nanti sejuk tak pasal-pasal saya kena bayar RM 1.20". Mamak tu pun tercenggang-cengang...

honkhonkhonkkkk



LAWAK 11

Seorang lelaki dengan tergesa2 telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. "Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini, encik?" tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki
itu. "Mmmm, tulis saja "Sayang tidak bertambah tua" di bahagian atas, kemudian sambung dengan "Sayang cuma bertambah cantik" di bahagian bawah," kata lelaki itu.

Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk persembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera! di kek itu:

"SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH."



LAWAK 12

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. ketika sedang menyiang....
Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.

honkkhonkkhonkk



LAWAK 13

Johan dilahirkan tanpa kedua telinganya, tetapi walaupun
cacat dia berjawatan tinggi di sebuah bank. Dia sangat marah kalu ada orang
yang mempersoalkan tentang telinga.
Satu hari dia mahu mengambil kerani baru dan tiga
orang disenaraipendek untuk sesi temuduga. Calon
pertama seorang lelaki yang mempunyai penampilan yang baik. Diakhir
temuduga, Johan bertanya satu soalan kepada lelaki itu.


"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya, tapi minta maaf kalau saya kata tuan tak ada
telinga, macam ayam" jawab lelaki itu dengan jujur. Merasa terhina dengan
jawapan itu, Johan mengusirnya
keluar dari pejabat. Calon kedua ialah seorang perempuan yang berpengalaman
bekerja di bank
hampir 5 tahun. Dia lebih baik dari calon pertama
tadi. Di akhir sesi temuduga, Johan bertanya soalan yang sama ditanya pada
calon pertama.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya ...saya heran bagaimana tuan boleh mendengar saya dengan baik, sedangkan
tuan duduk jauh dari saya." puji perempuan itu. Sebaik mendengar jawapan
dari perempuan itu, Johan berang dan menghalaunya keluar. Calon terakhir
adalah yang terbaik, walaupun masih muda dia
telah bekerja lebih 8 tahun di bank. Selain bijak dia juga tampan dan
bergaya. Seperti calon terdahulu Johan bertanya soalan serupa.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya. Awak pakai contact lens," jawab pemuda itu menahan perasannya dari
tergelak. Walaupun terkejut, Johan gembira dengan jawapan pemuda itu. Dia
hairan kerana pemuda itu sangat teliti dan dapat melihatnya memakai contact
lens walaupun mereka duduk agak jauh.
"Bagaimana awak tau" tanya Johan lagi. Pemuda itu tidak dapat lagi menahan
gelihatinya lalu ketawa besar hingga
jatuh terguling-guling sambil berkata," Dah tentu tuan tak boleh pakai
cermin mata sebab tuan tak ada telinga, nak sangkut kat mana". Huargh!
Huargh! Huargh! Huargh!"



LAWAK 14

Seorang Pelancong Cina masuk kedalam sebuah bar di Hawaii dan dia amat terperanjat kerana didalamnya terdapat Steven Spielberg! Pengarah filem yang ternama. Sedang dia enak menikmati minumannya tiba-tiba beliau melihat pengarah filem tersebut meluru kepadanya dan melepaskan sebiji penumbuk.

Setelah bangun dari duduknya, beliau menjerit "Apa pasal engkau tumbuk aku ni?"
Pengarah filem tersebut berkata," Itu sebagai balasan di atas pengeboman Pearl Harbor , datuk aku mati pada masa tu".

Cina tersebut membantah. "Aku bangsa Cina laa bodoh! apa kena mengena dengan Jepun pulak?" Pengarah filem tadi membalas "Aaah..! Jepun, Cina , Burma , Vietnam , semua sama aje!"

Keadaan kembali reda selepas itu. Setelah memesan sebotol beer lagi, Lelaki Cina tadi terus meluru kepada Pengarah filem dan memberi satu tumbukan yang padu.

"Apa pasal kau tumbuk aku pulak ni?" balas sang pengarah filem.

"Itu sebagai balasan kerana menenggelamkan Titanic, moyang aku ada dalam kapal tu dan mati" balas Cina tadi.

"Hey budak! Titanic tenggelam pasal Iceberg laa bodoh..!" jerit sang pengarah lagi.

"Aaahh! Iceberg, Carlsberg, Spielberg... korang semua sama aje...!"



LAWAK 15

Pada satu masa dahulu ..
Ader sekor monyet
Dia tersangatlah pandainya ..
Disebabkan kepandaian yang ada pada dirinya
Dia telah menciptakan satu alat
Alat itu dinamakan ..KOMPUTER..

Bila monyet nie mati..
Kebijaksanaan beliau telah diturunkan kepada anaknya
Disebabkan komputer itu diwasiatkan kepada anaknya
Anak monyet itu pun mencipta apa yang dipanggil .. INTERNET..

Bila cucu kepada monyet itu dewasa ..
Dia pun tertarik dengan komputer dan internet ..
Dia pun mulalah mencipta apa yang kita panggil ..EMAIL..

Tetapi cicit monyet tersebut lain plak kisahnya..
Dia ni dahlah bengap.. bodoh.. bangang.. tolol.. bengong..
Disebabkan kebodohan dan ketololan tersebut..
Beliau tak tahu nak mencipta ape-ape
Kecuali membaca email..dan segala ape yg terkandung di dalam internet serta terpapar di screen komputer
Contohnya dia sekarang tengah baca cerita nie.hehehhehehehe

TAK PENAT KE KORANG GELAK? G BUAT KERJA LA.. ..

Thursday, December 4, 2008

Kekasih baru Abby?

Share







Rapat secara profesional










HANGAT dan bertambah hangat. Ketika isu pergolakan rumah tangga antara Abby Abadi dan Norman Hakim yang dikaitkan dengan orang ketiga iaitu pelakon baru, Memey Suhaiza masih hangat diperkatakan, ditambah pula dengan Norman yang direhatkan selama tiga bulan daripada berlakon drama bersiri popular Gerak Khas, tiba-tiba muncul pula nama baru yang memanaskan lagi kontroversi tersebut.


Zulkifli Ariffin! Siapakah gerangan lelaki ini? Kekasih baru Abby? Pengganti Norman Hakim?


Nama yang masih asing dalam dunia hiburan tanah air ini tiba-tiba sahaja meniti di bibir umum, biarpun jejaka ini baru sahaja bertatih dalam dunia lakonan.


Kini, jejaka kacak ini dikatakan pula sedang mula rapat dan mungkin bercinta dengan Abby. Langsung tidak melatah, ketika bertemu dengan Zulkifli dan Abby di lokasi penggambaran drama Ceria Ceria Cikgu Rubina, pemuda berusia 22 tahun ini kelihatan tenang menjawab setiap persoalan yang diajukan kepadanya.


Abby yang sedang disolek wajahnya dalam nada bergurau sempat berkata, "Dia (Zulikifli) baru lagi tu, jangan buat-buat isu tau."


Selesa disapa Zul, sebelum memulakan karier yang penuh mencabar ini, pemuda tinggi lampai ini nyata telah pun bersedia lebih awal dengan gosip-gosip nakal yang hadir tanpa diduga.


Terserlah sifat profesional Zul apabila diminta mengulas mengenai isu dirinya yang dikaitkan dengan Abby. Seolah-olah dia memahami cara kehidupan industri hiburan yang sentiasa dahagakan kontroversi untuk tatapan umum.


"Bagi saya, itu semua asam garam untuk menjadi seorang artis. Saya tahu batas-batas saya untuk menjadi orang yang dikenali.


"Saya mula-mula kenal Abby ketika kami menjayakan drama Apa Itu Cinta?. Perbualan kami pula lebih menjurus ke arah isu semasa dan hiburan.


"Dia juga banyak mengajar saya erti lakonan. Tidak salah bukan kalau saya rapat dengannya secara profesional. Jika orang mahu mengaitkan saya dengan Abby, itu terpulang kepada penilaian masing-masing," tuturnya berterus-terang.


Biarpun begitu, Zul bagaimanapun tidak pula mahu menganggap Abby,30, sebagai seorang kakak.


"Saya tak anggap Abby sebagai seorang kakak, tetapi kawan. Dia masih muda. Lainlah kalau umurnya macam kakak saya yang berumur 36 tahun, bolehlah saya panggil dia kakak," tegasnya.


Bukan pengganti Norman


Belum pun sempat memegang skrip, Zul sekali lagi dikatakan menggantikan Norman dalam Gerak Khas.





“JIKA orang mahu mengaitkan saya dengan Abby, itu terpulang kepada penilaian masing- masing,” tutur Zul berterus-terang.




Namun, Zul menafikan tentang perkara tersebut. "Bagi saya, tak timbul isu menggantikan Norman atau tidak. Dalam Gerak Khas nanti saya membawa watak baru iaitu Inspektor Ashraf.


"Abby akan menjadi ketua saya nanti. Jadi, saya bukan pengganti Norman. Mungkin semua ini berlaku secara kebetulan. Bila Norman direhatkan dari Gerak Khas, saya dan Abby pula yang masuk."


Seperti biasa, bila orang baru dimasukkan dan orang lama pula dikeluarkan, pastinya yang baru menjadi perhatian dan mungkin mereka akan dibandingkan dengan yang lama.


Dengan rasa rendah diri, Zul memberitahu, dirinya bukanlah setanding dengan Norman yang jauh lebih berpengalaman berbanding dengannya.


Tidak mahu dirinya terlalu menyerlah dengan gosip-gosip kosong, Zul mahu menunjukkan bakatnya kepada khalayak agar diterima seadanya.


"Gerak Khas merupakan drama kedua lakonan saya. Jadi saya tak mahu reputasi saya terjejas tetapi mahu membuat yang terbaik. Terima kasih kepada Datuk Yusof Haslam kerana memberi ruang untuk saya mengasah bakat dalam Gerak Khas.


"Saya harap dapat menunjukkan kebolehan aksi-aksi lasak dan membawa imej polis dengan baik. Ia bukannya senang," tegasnya.


Abby tiada jawapan


Tiada lagi mahu beremosi, bersedih mahupun berwajah sugul, Abby seolah-olah mempunyai semangat baru dalam dirinya. Wajahnya yang begitu bertenaga, membuatkan timbul keselesaan untuk mengajukan pelbagai persoalan buatnya.


Lantas, soalan gosip cinta dengan Zul terus ditanya.


Lali dengan isu-isu panas yang sering dibangkitkan, Abby membutir bicara mengatakan dia lebih selesa untuk tidak memberi komen mengenai perkara itu dengan lebih lanjut.


"Saya tidak ada jawapan untuk itu. Sebenarnya jika isu skandal ditimbulkan, itu semua sekadar kata-kata yang diada-adakan.


"Terpulang kepada hak masing-masing untuk menilainya. Apa yang pasti saya tahu apa yang saya buat.


"Berilah dia (Zul) peluang untuk belajar tentang selok-belok dalam industri ini. Dia masih baru lagi," ujarnya mohon difahami.


Tambah Abby, gosip dirinya dan Zul ditimbulkan adalah kebetulan semata-mata apabila Zul dipertemukan dengannya dalam Gerak Khas.


Bukan kerana simpati


Bila Abby diserap kembali ke dalam Gerak Khas, ramai yang beranggapan ia adalah atas dasar simpati.










Namun beritahu Abby, dia tidak memerlukan simpati dari produksi itu. Kemasukannya ke dalam Gerak Khas kerana dirinya begitu akrab dengan krew produksi itu.


"Ia tidak ada kena mengena dengan simpati. Saya tak perlu simpati daripada Datuk (Yusof Haslam). Sebelum ini kami memang akrab.


"Kami dah jadi macam keluarga dan saya begitu selesa bila berlakon dalam Gerak Khas ini. Banyak kenangan kami bersama," katanya.


Menyentuh mengenai penerimaan dirinya jika Norman diambil semula menjadi pelakon Gerak Khas selepas tiga bulan direhatkan, Abby berkata, dia lebih selesa bersikap profesional.


"Saya profesional. Tak ada masalah jika dia diserap balik. Itu rezeki dia," ujarnya ringkas.



Syamsul pukul diana danielle menyebabkan hubungan retak?

Share








KUALA LUMPUR - Gara-gara 'pergaduhan besar' membabitkan orang ketiga, cinta antara pengarah muda Shamsul Datuk Yusof dan Diana Danielle kini dipukul badai di tengah jalan.

Insiden pergaduhan dua bintang muda yang membawa kepada terputusnya hubungan yang sudah mencecah usia tiga tahun itu dikatakan berlaku di kediaman Diana di Ampang, pertengahan minggu lalu.

Kejadian itu difahamkan ekoran berlaku kekasaran oleh Shamsul terhadap Diana dalam pergaduhan yang juga disaksikan oleh beberapa anggota keluarga pelakon jelita yang baru menyambut ulang tahun ke-17 itu.

Keadaan itu dipercayai menyebabkan salah seorang keluarga Diana yang turut berada di tempat kejadian bertindak membuat laporan polis tidak lama kemudian.

Ibu Diana, Norsiah Ramli, 45, ketika dihubungi semalam bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai kejadian berkenaan tetapi mengakui hubungan anaknya dengan Shamsul sedang berhadapan dengan masalah.

"Saya tak mahu ulas apa-apa. Kami terperangkap dalam kisah budak-budak. Bagaimanapun memang ada masalah dalam hubungan mereka,'' katanya.

'Kami' dalam kenyataan Norsiah merujuk kepada dirinya serta jutawan filem Datuk Yusof Haslam beserta isteri, Datin Fatimah Ismail.

Ketika ditanya apakah dia bersedia menarik semula laporan polis yang telah dibuat terhadap Shamsul memandangkan hubungan mesra yang terjalin antara dua keluarga berkenaan sebelum ini, Norsiah juga enggan memberikan sebarang komen.

"Tak tahulah macam mana lagi. Tolonglah, saya tak mahu ingat benda itu lagi, berilah peluang kepada Diana untuk merehatkan fikirannya yang tengah bercelaru,'' katanya yang ketika dihubungi berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebelum berlepas ke Jakarta.

Menurut Norsiah, dia dan Diana akan berada di negara jiran itu hampir seminggu bagi mencari ketenangan.

Wednesday, December 3, 2008

Artis Kena raba dengan bodyguard sendiri

Share








Tuesday, December 2, 2008

GAMBAR NORMAN DAN MEMEY BERPELUK - GEMPAK HABIS!!

Share







Tajuk sebenar email yang diterima GAMBAR NORMAN DAN MEMEY BERPELUK - GEMPAK HABIS!!

scroll down...slow-slow..tengok orang keliling..line clear tak?
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Klik sini ..

Lawak Selamber jek

Share








wakakaka ..lawaknyeeeee tgk selambe je aku gelak...hua hua hua


NAMAKU

Seorang murid yang baru berpindah sekolah ditanya oleh guru kelasnya.. Guru : "Kamu ni murid baru kan ?" Murid : " Ya.. cikgu" Guru : "Nama kamu siapa?" Murid : "Man" Guru : "Nama panjang kamu?" Murid : " Mannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnn.. cikgu"
__________________________________________________________

DIET

Doktor menyuruh seorang lelaki yang sangat gemuk untuk melakukan diet. Doktor berkata kepadanya... "Anda mesti memakan sedikit roti panggang... sebiji buah-buahan dan segelas air kosong... " Lelaki menjawab... "Baik lah doktor... jadi... Itu semua harus saya makan sebelum atau sesudah makan, Doktor?"
__________________________________________________________

PERKAHWINAN KERABAT

Khairul adalah murid darjah satu disebuah sekolah rendah... . Dia mempunyai seorang kawan perempuan disekolahnya yang bernama Tengku Nazira.. Tengku Nazira seorang yang sangat cantik dan menawan... walaupun masih kecil... Secara tidak disengajakan Khairul telah jatuh cinta pada Tengku Nazirah... Lalu dia meluahkan perasaannya kepada Tengku Nazirah.. "Naz... sebenarnya saya cinta padamu... tapi sayang kita masih terlalu kecil... bolehkan bila kita sudah dewasa nanti.. kita berkahwin... ?" Dengan wajah yang malu... Tengku Nazira menjawab.. "Khairul.. bukannya saya tak sudi... Tapi dalam keluarga kami.. kami hanya berkahwin sesama kerabat sahaja... .. Atuk berkahwin dengan nenek... Bapak sedara berkahwin dengan emak sedara.. dan bahkan papa berkahwin dengan mama... . sedangkan awak bukan kerabat saya Khairul... ."

__________________________________________________________

TEKA AYAM

Firdaus : "Apa yang engkau bawa tu?" Ahmad : "Ayam... Cuba teka.. berapa jumlahnya? Kalu tekaanmu tepat.. kesemua dua ekor ayam yang aku baw a ini akan aku kasi pada mu!" Firdaus : "Emmmm.. tiga kot..?"

Kita tahu tapi tak tahu

Share







1- Kita tau aper yang nak di makan,tapi tak tau aper yang akn jadi selepas di makn... ..
2- kita tau tiap2 bulan mintak duit kat mak bapak nak bayar course fee,tapi tak tau mak bapak kerja bagai nak rak... ... .
3- Kita tau nak awek yang lawa jer,tapi tak tau hati budi dia...
4- kita tau nak kawin jer,tapi tak tau aper erti perkahwinan,tu yang jadi macam2 masaalah..perceraian dan haruan makan anak...
5- Kita tau api tu panas dan boleh membakar,tapi tak tau api kat neraka lagi panas dan membakar... .
6- Kita tau bawak anak orang pegi dating memang seronok,tapi tak tau family dia risau dan runsing tentang keselamtan anaknya...
7- Kita tau pandang orang buat maksiat,tapi tak tau plak nak pegi tegur yerlah takut kena pukul ye tak...
8- Kita tau nak korek keburukan orang lain,tapi tak tau nak nengok keburukan sendiri
9- kita tau rokok tu mmbahayakn kesihatan,tapi tak tau plak nak berenti merokok... ..
10- kita tau nak surfing enternet,tapi tak tau kerja dah melambak tak settle lagi macam aku... ... ... ..

Ekin dulu terbuka dan sekarang bertudung...ekin pelat

Share








Ngeh2..inilah ekin sewaktu dulu..dia memang nampak cantik lagi bila bertudung kan...



anyway,ekin nie pelat kot,cara bercakap mcm tak lepas je
pastu sore dia agak tak besh la mcm org tua kan...
heheheh

amy-search-mewalikan-pernikahan-nabila-huda-zaidy-zailani

Share










Seronok rasanya melihat Amy Search mewalikan sendiri pernikahan anak gadis beliau Nabila Huda dengan Zaidy. Majlis pernikahan yang berlansung di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, di sini, hari ini, menyaksikan dua hati menjadi satu setelah lebih enam tahun pasangan ini menyulam cinta.


“Saya amat bersyukur kerana hubungan yang kami jalin bertahun-tahun ini berakhir dengan perkahwinan. Saya sendiri tidak pernah merancang untuk mengakhiri zaman solo pada usia ini, tetapi nampaknya jodoh sudah sampai.

“Banyak dugaan yang telah kami tempoh bersama apatah lagi dia adalah cinta pertama saya. Insya-Allah, saya akan cuba untuk menjadi isteri yang terbaik buatnya,” kata Nabila yang harijadinya jatuh pada hari ini. Hari yang sangat bermakna buat Nabila Huda & Zaidy.

Monday, December 1, 2008

KENYATAAN CAKRA ALAM DALAM 360-susulan pembongkaran dr rancangan korea

Share







Sunday, November 30, 2008

Untuk gadis-gadis yang nak sihat

Share








1.Terlalu lama berdiri - merosakkan tulang. Urat - urat sekitar kaki menjadi kembang. Liang vagina sentiasa basah.

2. Terlalu lama duduk - merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.

3. Terlalu lama berjalan - merosakkan urat. Dalam pada itu haid akan menjadi tidak teratur dan tidak menentu masanya.



4. Terlalu lama melihat - merosakkan darah. Darah haid menjadi lebih kotor dari kebiasaannya.

5. Terlalu banyak tidur - merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh.Selalu berangan-angan. Urat - urat disekitar rahim menjadi tidak kuat. Mudah dijangkiti kemandulan.


Baca penuh artikel ini..klik disini!!

Saturday, November 29, 2008

Rahsia Mengenali Lelaki Melalui Zodiak

Share







Adakalanya sebagai seorang lelaki anda masih tidak mengenali diri atau peribadi
sendiri. Hanya rakan-rakan di sekeliling yang ikhlas untuk memberitahu anda
akan menyatakan setiap kelebihan mahupun kelebihan diri anda. Namun, apakah
anda mempunyai rakan yang sanggup berterus-terang? Minggu ini disiarkan
beberapa perkara berkaitan dengan keperibadian seorang lelaki berdasarkan
bulan kelahirannya. Walaupun tidak kesemuanya benar, namun ia boleh dijadikan
panduan. Jika anda memang mempunyai sikap buruk atau kelemahan, anda
boleh memperbaiki diri anda.


Leo (24 Julai - 23 Ogos)
Dia seorang yang agak tinggi, kurus, gerakannya pantas tetapi lembut. Bentuk
matanya besar dan menarik dan kemungkinan mempunyai rambut yang ikal.
Bibirnya mungkin nipis. Mempunyai sikap suka menolong orang lain. Dia
berkeyakinan pada diri sendiri dan ini membolehkannya menjadi pemimpin. Dia
juga suka menjadi popular dan dipuji. Cinta merupakan sesuatu yang penting di
dalam hidupnya. Rupanya yang tampan dan yakin menyebabkan pasangannya
merasa bertuah.
Namun sikap yang paling tidak digemari oleh isteri atau kekasihnya, ialah sikap
cemburunya. Lelaki ini juga apabila berkahwin sering menganggap rumahnya
sebagai tempat berehat dan sering menganggap isterinya memberikan
keselesaan padanya setelah penat bekerja.


Virgo (24 Ogos - 23 September)
Dia adalah lelaki yang agak kurus, tingginya serderhana, bahunya agak lebar,
bulu keningnya panjang dan cantik, dan dahinya luas, matanya nampak sedih
tetapi lembut, dan ini menarik perhatian wanita. Dia adalah lelaki yang
mementingkan kebijaksanaan. Dia mahukan kesempurnaan, sentiasa mahu
mengawal, dan jarang sekali terbawa oleh cinta.
Dia mengkritik dan mengadu. Dia juga agak mementingkan hal-hal yang halus
terperinci. Di dalam soal kahwin, dia akan mengahwini wanita yang ada wang dan
yang boleh membantunya. Dia seorang yang mengambil berat mengenai
kesihatan dan kecergasan. Namun seringkali dia menyalahkan orang lain, sukar
untuk mengakui kesilapan diri sendiri.


Libra (24 September - 23 Oktober)
Dia seorang yang seksi, tubuhnya agak menarik, pakaiannya agak kemas dan
sukakan kebersihan. Mungkin mempunyai bentuk badan sedikit kewanitaan
seperti bulu roma yang sedikit, atau bahu yang kecil. Dia tidak gemar tangannya
kotor, dia suka pekerjaan yang mempertingkatkan paras rupa orang lain seperti
22
mendandan rambut, pereka fesyen atau menjual barangan kecantikan. Sikapnya
terbuka, menyenangkan, suka bergaul dan ramai kawan. Sopan dan simpati.
Antara kelemahannya ialah dia sukar memutuskan sesuatu yang tidak disukainya,
ini mungkin mengakibatkan dia berkahwin dengan pasangan yang tidak sesuai.
Walaupun dia lelaki popular di kalangan wanita, emosinya terkawal dan dia
kelihatan seperti pasangan yang kurang mengasihi. Pada mulanya wanita tertarik
padanya kerana dia bertimbang rasa dan berhati-hati, kemudian setelah
beberapa lama, sikap itu tenggelam. Dia biasanya adalah orang yang cermat
dalam berbelanja tetapi agak boros pula dari segi membeli baju, wangian, atau
perabot. Dia membelanjakan banyak wang untuk menarik perhatian orang yang
dicintainya atau sesiapa yang dianggap penting.


Scorpio (24 Oktober - 22 November)
Tubuh biasanya kecil, tingginya jarang melebihi ketinggian sederhana.
Renungannya yang tajam seolah-olah dapat membaca isi hati orang lain. Sama
ada hatinya gembira atau sebaliknya dapat dilihat dari cara dia jalan. Dia akan
berjalan dengan tenang bila hatinya suka dan tidak menentu bila dia kegelisahan.
Dia seorang yang mudah tersinggung perasaannya, tetapi dapat
menyembunyikan keadaan itu dengan rupa zahiriah yang agak cekal. Dia akan
berusaha bertahun-tahun untuk mencapai cita-citanya atau untuk membalas
dendam. Suka jika dapat menunjukkan kuasa, dan nampak lebih dominan dalam
perhubungan.


Sagitarius (23 November - 22 Disember)
Dia seorang yang suka bergaul, suka kehidupan yang baik tetapi gemar berfoyafoya.
Dia adalah insan yang paling romantik. Dia menarik, mudah bergaul dengan
seorang yang suka kepada hiburan dan berjalan ke tempat-tempat yang
menawan. Dari segi berpakaian, dia suka memakai pakaian yang kasual dan
longgar.
Dia lelaki yang agak boros, dan jika tidak berhati-hati, mungkin terlibat dalam
perjudian. Lelaki ini suka jika dapat berteman dengan wanita dan mudah pula
jatuh hati. Tapi dia tidak suka terikat dalam masa yang panjang.


Capricorn (23 Disember -20 Januari)
Lelaki ini lebih berhati hati dalam hidup, dan selalu melakukan sesuatu
berdasarkan keadaan. Dia tidak suka menukar rancangan yang telah dibuatnya.
Dia agak pendiam dan suka bekerja sendiri. Dia adalah jenis pendendam dan
akan ingat pada kejahatan yang dilakukan terhadap dirinya hingga bertahuntahun.
Mungkin dialah paling tidak menarik kerana dia mendekati wanita menggunakan
cara intelek. Dia mungkin kurang selesa dengan wanita yang beremosi tinggi
23
tetapi sanggup berkahwin dengannya jika dia boleh membantu mencapai
kejayaan dalam kerjaya. Lelaki ini sukar jatuh cinta, tetapi jika sudah jatuh cinta,
dia akan amat mencintai wanita itu. Apabila berkahwin ia agak lokek dari segi
kewangan. Dalam pergaulan, dia lebih suka kepada yang lebih tua dan
konservetif.


Aquarius (21 Januari - 19 Februari)
Dia adalah lelaki yang pandai bercakap dan suka kepada cakap-cakap intelek. Dia
agak kurang romantik. Dia sukar jatuh cinta kerana dia tidak mahu kecewa. Dia
suka persahabatan yang sekejap berbanding hubungan yang panjang.
Lelaki ini suka ketawa dan mempunyai perkara- perkara yang menarik untuk
dilakukan, tetapi dia boleh jadi pendiam pada suatu masa dan agak
mengecewakan kekasihnya. Dia mungkin lambat berkahwin kerana tidak suka
terikat. Sebagai lelaki, dia disukai oleh teman wanitanya kerana dia agak berbeza
dan menarik, tetapi mengecewakan dari segi membuat komitmen.


Pisces (20 Februari - 20 Mac)
Dari segi berpakaian, mungkin dia kelihatan kurang kemas. Walaupun dari segi
zahiriah dia agak kurang menarik, dia mempunyai personaliti yang bagus boleh
berjenaka dan baik hati. Dia adalah lelaki yang pandai mengagak dan bersimpati
tinggi, tetapi, hatinya selalu bimbang. Dia tidak suka berkelahi dan sedaya-upaya
mengelakkannya.
Hidupnya suka menggembirakan hati orang lain, dia agak romantik dan
mementingkan perasaan pasangan. Tetapi dia agak pemalu dan kurang
keyakinan, menyebabkan dia lambat dalam hal menambat wanita. Dia agak sukar
dari segi membuat keputusan, dan agak bertangguh untuk kahwin. Oleh kerana
kelemahan ini, dia mudah dipengaruhi atau ditinggalkan. Dari segi bercinta, dia
adalah seorang yang hangat, mengambil berat dan mengasihi, serta
menghiburkan.


Aries (21 Mac - 20 April)
Dia kuat bekerja, suka bergaul, bersemangat dan bercita-cita, menjadikan dia
seorang pemimpin. Dia lebih suka mengarah, berani dan suka menjelajah .Dia
lebih suka memulakan sesuatu tetapi kemudian menyuruh orang lain
menyelesaikan kerja itu. Dia mementingkan lahiriah dan mudah bergaul tetapi
agak kurang keyakinan. Dia mudah cemburu dan kurang yakin dalam hubungan
dengan wanita, tambah lagi dia merupakan seorang yang panas baran. Padanya
cinta adalah amat penting, kerana dia benci hidup keseorangan, dan kerana dia
merasa bangga ada orang yang sanggup menyerahkan jiwa raganya kepadanya.
Ketika mula bercinta dia baik hati, mudah jenaka dan bersukaria tetapi apabila
telah lama berkenalan, dia selalu menyakitkan hati, curiga dan marah-marah.
24


Taurus (21 April - 20 Mei)
Dia seorang yang praktikal serta berseni, mungkin boleh mengukir atau melukis.
Suaranya merdu bila menyanyi dan sukakan muzik, malah mungkin seorang ahli
muzik. Lelaki ini mudah bergaul, suka berjenaka dan ketawa. Bagaimanapun dia
kurang yakin pada diri sendiri dan menyebabkan dia menggunakan bakat seninya
untuk menarik hati wanita.
Dia juga adalah lelaki stabil, konservatif dan agak keras hati, yang mahu tahu ke
manakah arah tujuan dirinya. Lelaki ini pentingkan sekuriti dari segi kewangan,
begitu juga dari segi rumahtangganya dan dengan sebab ini dia jarang ambil
risiko atau memperjudikan hidupnya. Lelaki ini menanti-nantikan
perkahwinannya. Pada masa inilah dia akan berasa selamat. Perasaan itulah yang
tidak ada pada dirinya sebelum itu, disebabkan itu dia akan memilih pasangan
hidupnya dengan agak teliti agar rumahtangganya berpanjangan. Kebolehannya
menghias rumah dan kesungguhannya menjadikan dia pasangan yang baik. Dia
tidak begitu minat dengan idea orang lain.


Gemini (21 Mei - 21 Jun)
Senyumannya menarik menyebabkan orang ramai tertarik kepadanya. Dia
seorang yang bijak berfikir, ingatannya bijak dan teratur menjadikan ia pasangan
yang menarik. Dia mungkin bekerja sebagai jurujual di mana dia berpeluang
memujuk dan mempengaruh orang lain. Dalam menjadi pasangan hidup dia suka
wanita yang boleh berfikiran sendiri, yang tidak pendiam dan yang cerdik bukan
cantik menjadi keutamaanya.
Dia suka kepada luahan emosi kerana itu dianggap kebudak-budakan dan remeh
kerana itu dia bermasalah untuk jatuh cinta kerana menganggap bahawa bila
jatuh cinta, dia akan memberi banyak kuasa kepada kekasihnya. Pasangannya
yang ideal adalah yang sanggup berkongsi akal, bukan hati.
25

Kontrak Norman Hakim Dalam Gerak Khas Tamat: Abby Masuk Balik

Share







Tiada sebab lain lagi. Dek kerana kes khalwat dengan Memey Suhaiza hujung bulan lalu, Norman Hakim terpaksa melupakan Gerak Khas apabila Skop Production menamatkan kontrak beliau berkuatkuasa pertengahan Disember ini.


Ironi’nya, Abby Abadi akan di’serap semula ke’dalam Gerak Khas dengan memegang watak sebagai Asisten Supritendan Aleeza. Abby akan memulakan pengambaran watak beliau bermula Januari depan.


Memey Suhaiza juga mengalami nasib yang sama apabila di’gugurkan dari senarai pelakon utama drama berjudul Issandra yang sepatutnya memulakan penggambaran pada awal November lalu.



Thursday, November 27, 2008

Sajak Kematian

Share







Waktu aku form 5, satu malam lepas study dengan Ejoy dan Norman aku lepak jap dalam dorm diorang, baring punya baring, sembang punya sembang si Zaki ajak dengar 1 kaset tajuknya soalan-soalan bocor dari kubur tak silap, aku yang tengah boring study jadi excited nak dengar.

Lampu dorm dipadam, walkman diletakkan dalam baldi kasi volume kuat sikit, kami ramai-ramai dengar sama, peh menginsafkan siot, jeritan dari kubur “tidak..tidak..aku tidak tahuuuuu” hehe nostalgia tuh.

Setidaknya kaset sebegitu menyedarkan kita tentang hakikat kematian yang pasti, seksa kubur, malaikat mungkar dan nangkir, dan semestinya mengingati dosa dosa kita yang selama ini menimbun.

Tentunya bila sudah dengar kita akan ingat dosa dan pahala, time tu la nak ingat dosa tak sembahyang, kelepet duit orang, tak puasa, makan rasuah, tu baru part kubur tu, belum citer part alam akhirat lagi

Baru-baru nih kecoh mak-bapak komplen tayangan video sajak kematian, apa yang kecoh sangat? jom sama sama menonton..




Muat Turun video ini | FLV Player

Kadang kadang aku nak tergelak pon ada, alahai tak seram pon, lakonan semula je, insaf lah jugak kalau kasi budak-budak tengok, takdelah ekstrim mana, ular tipu pon ekstrim ke? wakaka

Orang yang takut mati dan banyak dosa je takut nih, dan akhirnya pak menteri dah suruh hentikan penayangan, zaman sekarang nih kalau ko sembang je isu bab kematian-dosa orang tak solat, takde audio-visual, tak feel lah beb, kata zaman dah berubah.

p/s= drama dan filem seram yang bersepah kat luar sana korang tak bising pon nak hentikan yek, lagi seram dan ganas, Eh mana sajak nya, pelik aku.

Wednesday, November 26, 2008

Aku dan Sesuatu..

Share







1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?- Gaduh jap pastu aku akan tinggalkan dia

2. If you can have a dream to come true, what would it be?- Jadi kaya raya, kahwin, dan tunai Haji, Insyallah

3. Whose butt would you like to kick?- Azwan Ali, Amboi Amboi Amboi

4. What would you do with a billion dollars?- Beli Manchester United, hohoho

5. Will you fall in love with your bestfriend?- Mungkin

6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?
- Mencintai seseorang lebih mudah dari dicintai seseorang

7. How long do you intend to wait for someone you really love?- Jika dia betul cintakan aku, aku rela menunggunya hingga akhir ayat (ayat mesti power)

8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?
- Biarkan si dia dengan labu labunya

9. What do you pray each day for your loved one?
- Aku doakan semoga mereka sihat-murah rezeki-dan bahagia selalu.

10. What takes you down the fastest?- Apabila sesuatu dihajati tidak kesampaian

11. How would you see yourself in ten years time?
- Sudah berkeluarga, berdikari dan hidup sederhana

12. What do you really want at the moment of responding to this tag?
- Aku cuma mahu update blog, itu sahaja

13. What kind of person do you think the person who tagged you is?- Ted? Seorang blogger yang online 24 jam

14. Would you rather be single and rich or married but poor?- Apadaa mestilah single dan kaya

15. What’s the first thing you do when you wake up?- Tentulah BUKA MATA hehehe, basuh muka la bai..

16. What’s the character must have in your partner?- Cun, comel, Manja, Bijak dan Pandai masak

17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?- Dia mesti lulus ujian tahap kesukaan Mak aku, siapa lulus aku pilih dia, Aci tak?

18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done?
- Aku mudah memaafkan jika orang itu minta maaf, apa? lupakan?, tak semudah itu

19. Do you prefer being single or having a relationship?- Dah tua bangka ni, gatal pulak nak ada relationship, mahu kawen dengan saya?

20. Would you leave your family behind just to chase your dreams?- Sudah pasti, pengorbanan perlu jika mahukan kejayaan

Mazidul Akmal Terjah Ustaz Arief Cakra Alam di 360, esok!

Share








Sesiapa yang terlepas isu Ustaz Arief yang menggunakan magic trick untuk mengubati penyakit, anda perlu baca & tonton video yang di’keluarkan oleh sebuah stesyen TV Korea ini.

Menurut Mazidul Akmal sendiri di’blog beliau, beliau sudah membuat temujanji dengan Ustaz Arief untuk berjuma pada 24 November (semalam) dan hasil penyiasatan ini akan di’siarkan pada 26 November 2008, kemungkinan besar melaui slot 360 di TV3.

Sedikit nasihat dari OHBULAN! sebelum orang ramai menonton pendedahan Mazidul Akmal, Ustaz Arief mungkin akan mengubah cara beliau mendapatkan electricity setelah mengetahui trick selipar telah terbongkar.

Apa-apa pun, sila tonton dengan hati terbuka & berfikiran positif. Kita mencari kebenaran.

Tuesday, November 25, 2008

An Email for Bill Gates from the Indian Customer

Share







From : Mr. Suresh Singh of Tamil Nadu, India
To: Mr. Bill Gates of Microsoft
Subject: Problems with my new computer

Dear Mr. Bill Gates,

We have bought a computer for our home and we have found some
Problems, which I want to bring to your notice.

1. There is a button ’start’ but there is no ’stop’ button. We request you to check this.

2. We find there is ‘Run’ in the menu. One of my friends clicked ‘run’ he ran up to Amritsar ! So, we request you to change that to ’sit’, so that we can click that by sitting.

3. One doubt is whether any ‘re-scooter’ is available in system? I find only ‘re-cycle’, but I own a scooter at my home.

4. There is ‘Find’ button but it is not working properly. My wife lost the door key and we tried a lot trace the key with this ‘ find’ button, but was unable to trace. Please rectify this problem.

5. My child learnt ‘Microsoft word’ now he wants to learn ‘Microsoft sentence’, so when you will provide that?

6. I brought computer, CPU, mouse and keyboard, but there is only one icon which shows ‘MY Computer’: when you will provide the remaining items?

7. It is surprising that windows says ‘MY Pictures’ but there is noteven a single photo of mine. So when will you keep my photo in that.

8. There is ‘MICROSOFT OFFICE’ what about ‘MICROSOFT HOME’ since I use the PC at home only..

9. You provided ‘My Recent Documents’. When you will provide ‘My Past Documents’?

10. You provide ‘My Network Places’. For God shake please do not provide ‘My Secret Places’. I do not want to let my wife know where I go after my office hours.

11. Why is it that your name is Gates but u are selling WINDOWS

Regards, Suresh

Teka teki teka tekuk

Share







1. Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?

Ha.Ha.Ape bende tu?! Kalau nak tahu, jawapan yg sebenarnye ialah air
terjun..sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

2. Banyak- banyak binatang…binatang apa keluar haid…

jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu…keluar HEAD….tak paham jugak.ala kepala le..

3. Dlm bnyk2 binatang….. bntg ape yg bertelur dan beranak…..kira 2 alam la

niiii….. ha jwp2…. …siput babilaaaaa…..ye la siput bertelur…babi beranak….

4. Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?

Jawapannya ialah Sungai Besi…Ha…ha…ha…

5. Kereta dengan motor, mana lebih tua?

jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat…

6. Dlm banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?

jwpn dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

7. Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin…

huruf TA dan YA laa… kan jadi TAYAR tu

8. kasut apa yang paling keras?

Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa…muhahaha..lawak ka?

9. Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?

jawapannya ialah meter bas tulah

10. Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin …ahhh sape dapat jawab????

jawapannya ialah…huruf i ngan u lerrr..hehehehehe.nih antara
pasangan bercinta lerrr ..hehehehe

11. Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?

orang india tu jatuh lah…. keh keh keh!!!

12. Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas tu dibagi pulak pada 3 org..baper seorang dapat ?…kes kes kes kes korang mesti lemah IQ kan ..

jawapannya sorang dapat sebiji limau ler..sbb sama gak ko potong atau
tak…hehehhe mesti dapat sorang sebiji

13. benda apa kalau naik tak turun dah?
jwpn dia umur la.ish…ish…

14. KENAPA TAYAR BELAKANG KENDERAAN SELALU BOTAK DAHULU DARIPADA TAYAR HADAPAN?
SEBABNYA IALAH DIA SELALU MEMIKIRKAN KENAPA DIA TIDAK DAPAT MEMECUT
TAYAR HADAPAN

15. cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?

jawapannye betina ler..pasal dia pakai pad.hehe

16. Ada sekor gajah dan sekor kancil,berjalan2 dalam hutan.Suatu ketika,mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh.Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah………

Gajah patah apa rasanya ya???? Gajah PATAH BALIK kot!

17. Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani cari

lembu yang hilang lah . kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.

18. Hidupan apa didalam laut paling tua.

jawapannya udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha–ha–ha–ha–

19. Cube teka ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri…….?

jawapannye tapak kaki la……

20. Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu…

jawapan nyer :ikan sardin.sebab nyer dier duduk dlm tin..

21. ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN YANG MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU?

JAWAB..JAWAB JGN TAK JAWAB..DUA-DUA..SALAHLA.. TAK TAHU..TENTULAH HIDUNG..

22. APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG?

HA JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU. hehe..

Budin dengan kucing

Share







Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah
dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu.

Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin bertemu
jodoh dengan Gayah yang sememangnya amat suka dan cinta pada kucing. Bukan
itu sahaja, sebelum berkahwin dengan Budin, Gayah sudah sedia ada membela
seekor kucing siam.

Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing
terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya, Gayah
lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan sehari-hariannya.
Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok
berbanding dengan dirinya.

Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Budin membuat
rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan hidup isterinya,
Gayah. Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.

Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi ,
Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat dalam
karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor kapcainya
sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 km lalu dihumbanlah si Tompok
tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah dengan
siulan mengikut rentak lagu Cindai nyanyian Siti Nurhaliza.

Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan
sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan
Budin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan.

Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh dibawa
si Tompok, 20 km dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok berjaya
mendahuluinya pulang ke rumah. Budin tidak putus asa begitu sahaja,
alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal lenggan.

Maka nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi
jauh tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan
ditempuh, sekijap ke kiri, sikijap ke kanan, yang lurus, yang bengkok,
segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok
dibuang begitu sahaja.

Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.
Budin: Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh
suspen lagi berdebar-debar…

Gayah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah keheranan.

Budin: Panggil dia! herdik Budin dengan nada yang tinggi…

Gayah: Kenapa? tanya Gayah lagi.

Budin. Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni “

Janji Ya Bang

Share








Suatu ketika mandilah seorang lelaki di air terjun nan indah…
Mandilah dia dengan menanggalkan semua pakaiannya.. .
Dan berkecipak-cipuk bermain dengan air…
Dari kejauhan datanglah seorang Maknyah berjalan Dan mendekati,
lalu mengintip lelaki tersebut yang sedang mandi… maknyah sedang asyik menikmati pemandangan tersebut. ..
lalu…
oOoopsS !!! Maknyah tersebut tidak sengaja terpijak ranting… “KKKRRRIIIIIEEEEK”

Lelaki itu terperanjat !!!

Lelaki : SIAPA TU??
Maknyah : (diam saja… Takut kantoi)…

Oleh kerana tidak ada yang menjawab, lelaki tersebut meneruskan mandinya…
Tetapi Maknyah tersebut sekali lagi kantoi, dia jatuh terpeleot, “GUUUBRAAK”

Lelaki : SIAPA TUH AAAA ? KALAU GUA DAPAT GUA RODOK MULUT LU PAKAI KOTE GUA!!!
Maknyah tersebut keluar dari persembunyiannya sambil senyum manja lalu berkata
“…JANJI YA BANG…!”

Lawak Samdol -Janda kehausan

Share







Hasnah adalah seorang janda kaya raya yang suaminya baru saja meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya.

Usianya masih muda, masih di bawah 30 tahun dan dari segi fizikalnya, Hasnah masih cantik, potongan body pun ok macam anak dara, kira bergetah giler ah.

Sejak kematian suaminya, Hasnah selalu diganggu oleh pemuda-pemuda di sekitar rumahnya yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayani pemuda2 tersebut, kerana hatinya masih rindu kepada suaminya, walaupun sebenarnya di dalam hatinya terasa sangat2 kesepian dari segi zahir dan batin terutamanya.

Lebih lebih di waktu malam hari… Rasa kesepian di hatinya memuncak muncak.

Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi…. Hasnah bangun dari tidurnya. Badannya terasa panas… tekaknya terasa haus… Hasnah merasa begitu dahaga sekali…

Hasnah bangun perlahan dan keluar dari biliknya menuju ke dapur…langkahnya begitu cepat seiring dengan kehausan yang sedang menerpanya.
Sesampai di dapur… Hasnah langsung membuka peti sejuk dan mengambil sebotol air sejuk…

Hasnah menuangnya ke dalam gelas dan meminumya dengan cepat. Setelah meminum air tersebut… Hasnah kembali ke dalam bilik untuk tidur kembali.

Begitulah kisah mengenai Hasnah, seorang janda yang kehausan. haha

Sensasi:ntah mane2 je aku dpt citer nie
cam mengong je
hua hua hua

Radhi OAG bercerai dengan isteri?

Share








Gambar menunjukkan Shazlin Sharif, isteri penyanyi kumpulan OAG, Mohd Radhi Razali hadir di Mahkamah Syariah bagi pengesahan lafaz cerai di Petaling Jaya, hari ini.

Menurut Zubir, pasangan ini sudah lapan bulan tidak tinggal serumah. Pergolana rumahtangga mereka juga di’fahamkan bermula sejak Sehati Berdansa musim pertama dahulu.

Radhi juga di’katakan telah melafazkan kata cerai terhadap Shazlin, tapi sehingga hari ini belum ada sebarang pengesahan cerai dari mahkamah syariah. Sumber sama menambah, khabarnya sudah dua kali Radhi gagal hadir ke mahkamah syariah untuk pengesahan cerai mereka.

Monday, November 24, 2008

Ngasrizal Ngasri (Bell) Sah Ceraikan Isteri Dengan SMS Paling Budak-budak

Share







Pelakon, Ngasrizal Ngasri atau lebih dikenali sebagai Bell, sah bercerai talak satu dengan bekas isterinya, Farhana Mahamad Fauzi di Mahkamah Rendah Syariah, hari ini.


Dia menceraikan isterinya menerusi sms yang dihantarnya pada jam tiga petang dengan berkata ‘Aku ceraikan kau, Thank You. Selamat Berjaya‘.


Apa maksudnya ayat tersebut? Nampak sangat Bell berperangai tidak matang dengan menceraikan isteri menggunakan SMS. Bukan itu sahaja, malah menggunakan ayat yang tidak mencerminkan langsung sikap bertanggungjawab sebagai seorang suami.


Adakah Farah Putri yang di’sebut-sebut mempunyai kaitan dengan penceraian Bell ini? Kita tunggu berita selanjutnya. F*ck you Bell!

Mad Husband

Share







The wife was making a breakfast of fried eggs for her husband. Suddenly her husband burst into the kitchen and starts screaming:

"Careful...CAREFUL! Put in some more butter!
Oh my GOD! You're cooking too many at once. TOO MANY! Turn them!
TURN THEM NOW! We need more butter.
Oh my GOD! WHERE are we going to get MORE BUTTER? They're going to STICK! Careful...CAREFUL! I said be CAREFUL!
You NEVER listen to me when you're cooking! Never! Turn them! Hurry up!
Are you CRAZY? Have you LOST your mind? Don't forget to salt them.
You know you always forget to salt them. Use the salt. USE THE SALT! THE SALT!"

The wife stared at him incredulously.
"What in the hell is wrong with you? You think I don't know how to fry a couple of eggs?"

"No," the husband calmly replied, "I just wanted to show you what it's like when I'm driving with you in the car." !!!!

Friday, November 21, 2008

Ustaz Arief Cakra (atau Putar) Alam Kantoi Dalam TV Korea

Share







Tak kenal siapa Ustaz Arief Cakra Alam? Layari laman web mereka sebelum mereka tutup. Hebat ustaz yang satu ini menggunakan trik sains sehingga ada cawangan serata negara & juga wisma sendiri.


Aku sebagai rakyat Malaysia & umat Islam khasnya malu dengan perbuatan Ustaz Arief ini yang terang-terang menggunakan imej Islam dalam amalan perubatan palsu beliau. Lebih menjengkelkan lagi, beliau menggelarkan diri beliau sebagai Ustaz yang sepatutnya membawa imej pewaris Nabi Muhammad S.A.W.


Sehingga berita ini akan keluar media arus perdana, sebar-sebarkan kepada kawan-kawan, pakcik, makcik yang masih percayakan perubatan oleh Cakra Alam ini. Mereka perlu membuka mata. Video Ustaz Arief dalam TV Korea selepas ini…




Artis Malaysia yang dikaitkan dengan BOTOX

Share







AZZA Elite-Sebelum Selepas
ROHANA JALIL PUN NAK JUGAK..ERM...-Sebelum

Selepas-macam clorox jer..

ZAHIDA RAFIK-Sebelum

Selepas
AZHARINA-Sebelum
Selepas-Dagunya memanjang





NORISH KARMAN-Sebelum
Selepas-erm,yummy..
macam anak dara la plak..


ZIZIE IZZETTE-Sebelum

Selepas-Bertambah gebu..






UMIE AIDA-Sebelum


Selepas-Bila nak kahwin nih??








Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-