Search in my-sensasi !! upgraded

RECENT POST @ Entri Terkini

Monday, December 31, 2007

Gambar Pelakon Arash Mohamad Bersanding

Share









Saturday, December 29, 2007

Video-Tips Mcm mana nak bg hidung nampak mancung

Share







Video -Hollywood Celebrity without make-up

Share







Friday, December 28, 2007

Things That Scare You 2

Share







Wednesday, December 26, 2007

Siapa Tiru Siapa? (siti nurhaliza)

Share









Sharifah Amani & Que Haidar Bercinta

Share









Teman tapi Mesra!!! Ini gelagat mereka bersama semasa Anugerah Skrin 2007. Dari kapet merah sampai di dalam dewan PWTC, tak pernah berpisah walaupun sekejap..harap2 mereka bahagia...SelinganTahniah atas perkahwinan Sharifah Aleya dengan Ashraf. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..

*PANAS* Aksi terlampau Gadis menari Bogel…

Share







Zizan Nin Terpegang/Sengaja Pegang Buah Dada Fauziah Nawi?

Share







Video ni dari drama khas sempena Aidiladha di TV3 yang bertajuk Janji Seorang Anak.Cuba tengok tangan Zizan Nin.Hehe


Friday, December 21, 2007

Bumper Untuk Mat Rempit

Share







Wednesday, December 19, 2007

Buaya Makan Orang ( 18SG )

Share











Perkahwinan Aleeya

Share












Share







10 TABIAT YANG MENYEBABKAN KEROSAKAN OTAK


1. Tidak mengambil sarapan pagi

- Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.


2. Terlebih makan

- Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.


3. Perokok

- Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit 'Alzheimer'.


4. Penggunaan gula yang berlebihan

- Pengambilan gula secara berlebihan akan meng ganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan meng ganggu perkembangan otak yang sihat.


5. Pencemaran udara

- Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.


6. Terlebih tidur

- Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.


7. Menutup muka ketika tidur

- Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.


8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat

- Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.


9. Kurang berimiginasi

- Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.


10. Jarang berfikir

- Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.


Sesungguhnya kita kenalah rajinkan sikit kepala otak kita biar jangan jadi 'biol' kan... heheh enjoy anyway...

Tuesday, December 18, 2007

Artis Zaman Sekarang

Share















Do you wanna be a child?

Share








Nak tahu sambungannye click disini laa!!

Thursday, December 13, 2007

Share







20 cara untuk jadikan roomate anda gila
1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

Perangkap Tikus

Share







PERANGKAP TIKUS
Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam "hmmm...makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??"
Ternyata yang dibeli oleh petani hari adalah rerangkap tikus.Sang tikus naik panic bukan kepalang. Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, " Ada perangkap tikus di rumah....di rumah sekarang ada perangkap tikus....
" Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, " Ada perangkat tikus !"Sang Ayam berkata, " Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku." Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi.Sang Kambing pun jawab selamba, "Aku pun turut bersimpati...tapi tidak ada yang boleh aku buat.
Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. " Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. " Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sama sekali. Tak kanlah sebesar aku ni boleh masuk perangkap tikus.
" Dengan rasa kecewa ia pun berlari ke hutan menemui Ular. Sang ular berkata " Eleh engkau ni...Perangkap Tikus yang sekecil tak kan la nak membahayakan aku." Akhirnya Sang Tikus kembali kerumah dengan pasrah kerana mengetahui ia akan menghadapi bahaya seorang diri.Suatu malam, pemilik rumah terbangun mendengar suara berdetak perangkap tikusnya berbunyi menandakan umpan dah mengena.
Ketika melihat perangkap tikusnya, ternyata seekor ular berbisa yang jadi mangsa. Buntut ular yang terperangkap membuat ular semakin ganas dan menyerang isteri pemilik rumah. Walaupun si Suami sempat membunuh ular berbisa tersebut, isterinya tidak sempat diselamatkan.Si suami pun membawa isterinya kerumah sakit. Beberapa hari kemudian isterinya sudah boleh pulang namun tetap sahaja demam.
Isterinya lalu minta dibuatkan sup cakar ayam oleh suaminya kerana percaya sup cakar ayam boleh mengurangkan demam. Tanpa berfikir panjang si Suami pun dengan segera menyembelih ayamnya untuk dapat cakar buat sup. Beberapa hari kemudian sakitnya tidak kunjung reda. Seorang teman menyarankan untuk makan hati kambing.
Ia lalu menyembelih kambingnya untuk mengambil hatinya.Masih juga isterinya tidak sembuh-sembuh dan akhirnya meninggal dunia. Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un.
Banyak sungguh orang datang melawat jenazahnya. Kerana rasa sayang suami pada isterinya, tak sampai hati pula dia melihat orang ramai tak dijamu apa-apa.
Tanpa berfikir panjang dia pun menyembelih sapinya untuk memberi makan orang-orang yang berziarah. Dari kejauhan...Sang Tikus menatap dengan penuh kesedihan. Beberapa hari kemudian ia melihat Perangkap Tikus tersebut sudah tidak digunakan lagi.

SUATU HARI....KETIKA ANDA MENDENGAR SESEORANG DALAM
KESUSAHAN DAN MENGIRA ITU BUKAN URUSAN ANDA...
PIKIRKANLAH SEKALI LAGI.

Stress at Office

Share







Stress..

Share







Tuesday, December 4, 2007

Hitz FM Radio Online

Share







>

Monday, December 3, 2007

Mila in magazine?

Share









Friday, November 30, 2007

Benda?

Share







Pada satu hari seorang anak bermandi dengan ibunya..maka si anak bertanya kepada ibunya.

Anak:ibu,ape 'benda' kat dada ibu tu, dan ape 'benda' yang ade kat celah kelengkang ibu tu.

Ibu: yang kat dada ibu ni namenye pistol benda jahat,yang kat celah kelengkang ni namanye hutan..(kate ibu sambil tersenyum)

keesokan harinya si anak ini bermandi bersama bapanya pula..maka si anak bertanya kepada si bapa..

Anak:ayah, ape 'bende' yang tergantung kat celah kelengkang ayah ni..

Bapa:ni name nye ular..ular ni jahat..2 yang bapak bela nak jinak kan.
(kate bapa sambil tersengih)

Pada satu malam si anak berasa haus..si anak ini pon pergi kebilik ayah dan mak nye..setelah membuka pintu bilik ayah nya si anak menjerit...

"MAAKKKK..ULAR MASUK HUTAN..TEMBAK DIA CEPAT"

Sapu Air Liur

Share







Di satu sekolah terdapat sorang budak yg terlalu lembab otaknya, satu hari beliau telah dimarahi gurunya... "engkau ni.. kenapa bebal sgt smpai satu mender yg aku hajar pun tak masuk...... budak tu pulang dgn hati yg kecewa, ditelinganya terngiang ngiang perkataan 'tak masuk'.. dan pada malam tu sebelum tidur bliau terdengar perbualan di bilik sebelah.. "abg kalu susah sangat nak masuk tu, sapu la air liur kat kepala" heheh budak tu tersenyum beliau telah mendapat cara menyelesaikan msalah kebengapannya...esoknya di dalam kelas bdak tu pun myapu nyapu air liur kat kepala beliau.. tindak tanduknya telah diperhatikan guru tersebut lalu memarahinya.."engkau ni ape yg pengotor sgt ni pegi ludah ludah pastu sapu air liur tu kat kepala!eee jijik aku tengok!" heheh dengan selamba budak tu pun menjawab.. "semalam saya dengar kakak saya ckp kat abg ipar saya kalu susah sangat nak masuk sapu la air liur kat kepala.. "keh keh

Serah Pada Yang Di atas

Share







Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun.
Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada
sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin.
Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.
Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu,
sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti?
Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada
Yang Di Atas, " jawab si lelaki..Si Amin terperanjat lalu dia berteriak,
"Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah,
senang-senang nak serahkan semuanya pada aku!
Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

Kawan Baik

Share







KAWAN BAIK

Amin datang menemui dua orang sahabat baiknya Bakar dan Husin yang sedang melepak dengan kaki yang berbalut simen. Ini kerana dia baru sahaja mengalami kemalangan motosikal.

Bakar: (Sambil ketawa tanpa simpati).

Amin, lawanya 'stokin' kau. Beli kat mana? Hahaha...

Husin: (Turut ketawakan Amin). Yela, Besar lak tuh. Boleh masuk 2 kaki sekali. Kahkahkah...

Amin: (Dengan muka sedih). Aku jatuh motor lah.

Bakar: Tu la... Kalau dah tahu kaki tu pendek tak payah lah gatal nak bawa motor.. Hahaha... (Masih lagi gelakkan Amin)

Amin: Tapi, aku jatuh pakai motor kau, Bakar...

Bakar: Tidak!!!.. TZM aku.. Kau kejam, Amin. (Dah menangis..)

Melihat kan keadaan itu semakin kuat pula si Husin ketawakan kedua-duanya.

Amin: Lepas tu pulak kan...

Husin: Ha ah.. ( sambil gelak...)

Amin: Aku terlanggar pulak awek kau, Rosnah. Sekarang tengah ICU kat hospital.

Husin: Tidak!!!... Awek aku..( Kali ini dia ni pula menangis..)

Moral: Jangan gelakkan orang.

Thursday, November 29, 2007

POOL SHOW

Share







AMAZING ( LION KISSES RESCUER )

Share







Wednesday, November 28, 2007

When The Boss Is Calling

Share







Era FM Radio Online

Share







>

Friday, November 23, 2007

Tips:Nama2 Jepun Pilihan

Share







Dibawah ialah selingan untuk mengubat rasa mengantuk



Selamat membaca!


>> 1.Yg pemarah- KEJI CACIMAKI
>>
>> 2. Yg tak suka brg mahal- SATO SUKAMURA
>>
>> 3. Yg bisu- KITA TADASUARA
>>
>> 4. Yg suka makan tose- NANACHI HITOSE
>>
>> 5. Yg suka lagu blues- APO NADIKATO
>>
>> 6.Yg suka belajar- ASIKO ULANGKAJI
>>
>> 7. Yg kerap bikin ribut- WAKASI HURUHARA
>>
>> 8. Yg masih bujang- MATIMATI TAMOKASI

Tuesday, November 20, 2007

Cerita Seram Ganaz-Canibbal Raisin

Share







Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka
kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan
cannibal.
Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan mereka
tidak akan dijadikan sup dan dimakan jika mereka lepas ujian yang akan
diberikan. Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buah
yang sama jenis. Lalu mereka pun pergi la ke dalam hutan bersama2
beberapa orang asli yang akan mempastikan mereka takkan lari.

Amat kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu
kemudiannya berkata "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah2 tersebut
kedalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspressi diwajah kamu atau
kamu akan dimakan!". Maka bermulalah sesi menyumbat buah epal ke dalam
lubang bontot Amat, SATU!!! jerit semua orang-orang asli. Belum sempat
epal kedua disumbat, Amat sudah menjerit kesakitan, lalu Amat diikat dan
diletak dalam kawah besar untuk direbus jadi sup.

Abu pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara
yang sama kepada Abu. Abu merasa takdelah susah mana. Dari jauh Amat
mendengar orang-orang asli menjerit SATU!!! DUA!!!! TIGA!!! EMPAT!!!
LIMA!!! ENAM!!!
TUJUH!!! LAPAN!!!!, tiba-tiba Amat terdengar Abu ketawa terbahak-baha.
Beberapa minit kemudian Abu diletakkan bersebelahan Amat dalam kawah
besar.

"Weiii yang ko gelak apehal???...ko dah nak lepas tadi dah!!" bentak
Amat.

Abu jawab "takleh tahanla beb...tengah aku relax2 sumbat anggur tiba2
Budin balik bawak durian 10 bijik".

Berita Terkini-Kes Mencabul Menantu

Share







Alor Setar - Seorang lelaki berumur 48 tahun telah ditahan
polis hari ini kerana telah mencabul kehormatan menantu perempuannya.
Kejadian dikatakan berlaku lebih kurang pukul 11 pagi apabila
tertuduh dikatakan telah masuk ke dalam bilik menantunya yang
pada masa itu tinggal berseorangan kerana suaminya telah pergi
bekerja.. Tertuduh kemudian dilaporkan telah memaksa mangsa menanggalkan
bajunya lalu tertuduh telah meramas dan menghisap buah dada
mangsa. Jiran-jiran dapat menangkap tertuduh setelah mendengar
jeritan mangsa lalu membawanya ke balai polis.

Di balai polis, suami mangsa, iaitu anak lelaki tertuduh, terus
meluru kepada ayahnya dengan perasaan marah bercampur kesal. Si
anak dengan menahan sabar berbaur kemarahan, dengan nada suara
menggigil kerana menahan amarah yang amat sangat, lalu bertanya
kepada ayahnya, "Ayah..... naper ayah buat camni ha? Ayah dah
hilang akal ke? Tak malu ke?

Mana kami nak letak muka, ayah? Kenapa ayah? why?
why? why?"
Si ayah pun dengan tenang lagi selamba menjawab, "Ooh... malu
konon... apa yang nak dimalukan?" Berdesing telinga si anak
apabila mendengar jawapan ayahnya. "Apa??!! Tak malu??!!! Badan
si anak telah menggeletar teramat kerana cuba menahan marah. "Dah
tu......" tempelak si ayah, "yang kau tu dulu hisap buah dada
bini aku, aku tak kisah pun. Takkan skang ni aku nak hisap buah dada
bini kau pun tak boleh??? Kena adil laaa!!!"


Si anak terus jadi sawan mendengar jawapan ayahnya.

muahahahah......


sekian.. dah pegi sambung keje!

Wednesday, November 14, 2007

Jokes:Italian Girl

Share







woman goes to Italy to attend a 2-week,
company training session.
H er husband drives her to the airport and wishes
her to have a good
trip. The wife answers: "Thank you honey, what
would you like me
to bring for you?"
The husband laughs and says: "An Italian
girl!!!"
The woman kept quiet and left.
Two weeks later he picks her up in the airport
and asks: "So,
honey,
how the trip was?"
"Very good, thank you." "And, what happened to
my present?"
"Which present?" She asked.
"The one I asked for - an Italian girl!!"
"Oh, that" she said
"Well, I did what I could; now we have to wait
for nine months to
see if it is a girl!!!"

Warkah Untuk Mak...

Share







Mak.....
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan
sejuk syahdu masih terasa lagi nih....
Mak tau tak.....
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni.....
mak macam dan sedia.....
Seminggu sebelum tu.....mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih..... kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu..... pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak.....
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran diam ......
kengkadang siaran indonesia ...mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi
mak ke kuburan...
Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..
paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas
mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi....
ada kat dalam gulung tikar.....
masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...kiter
kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm..bahagiaa nya saat ituu..
Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 s akit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.... .
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..
Mak tetap tak bersetuju... ..mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit kami adik
beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..
Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....
Mak.....
Malam itu abang bawa mak k e hospital dan itu lah pertama dan
terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak, kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..cukup ker duitt..
kiter jawab pula...kalau tak cukup, mak kan banyak duit... mak gelak ajerr.....
Lepas tu bila kereta kiter sampai....mak buat kenduri kesyukuran.. ....
Dan kiter masih ingat lagi...bila kiter eksiden terlanggar kelinn naik motor.....
Punya la kiter takut...kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat
mak.....
Bila balik sahaja kampong....kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....
Mak....tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ...ampon kan kiter....
Mak.....
Jam 4.30 pa gi 19/08 /2006
Bila tiba aja kat hospital.... nurse tengah balut mak dengan kain putih.....
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn
Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar
suasananya.. ... terasa syahdu dan s ayu gitu...dinginnnn. ....
Mak.....
Kiter masih ingat lagi...
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan .....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak...?
Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat
gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni..tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....
Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis..... kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi.... Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih...kiter rindu kat mak..!
Takpa la.....nanti bila kita selesai sembanyang subuh, kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya..!
Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya... .
Semua anak2 mak mengelilingi mak...menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak....
Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...anak mak yang seorang tu demam....
Mak tauu...cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...boleh kata setiap malam selepas
maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....masa tu malam jumaat selepas maghrib...
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...tangisan tak dapat dibendung...
Mak tauu...kiter cuba bertahan... memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak... nak cakap dengan mak....
anak mak yang ni dah tak betul kan ...????
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong...
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi... Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak..nanti kalau
gini ajer mak yang susah kat sana ..."
Dan akhirnya akak juga nangis..... Agaknya mak nampak adegan tu...
sebab malam jumaat kata orang roh balik rumahh... mengharap sedekah da ri anak2 nya...
Mak tau tak...di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat... menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma...hanya sedekah al-fatihah kiter berikan.....
Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu.... kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ....
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak... esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih...
pastu kawan kiter bgtau...simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje... Takper yer mak...kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak, I LOVE YOU SO MUCH dan jutaan terima kasih
kerana membesarkan kiter... memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah.. sampai masuk unibesiti..
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang... boleh rasa duduk kat negara orang...
sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..
Sekian terima kasih.
Yang Benar
Anak mak yang dah tak degil

Monday, November 12, 2007

Lawak Bulu Ayam

Share







Ada satu citer nie, budak laki ngan budak pompuan nie darjah 1 sekolah rendah.
Diorang ni kawan baik sgt, tiap-tiap hari mak bapak diorang bekalkan ayam goreng utk makan waktu rehat.
Diorg selalu makan sama2. Budak pompuan tu tanya budak laki tu..."Awak pun suka makan ayam goreng ke?"
Budak laki...."Suka, awak?"
Budak pompuan..."Saya memg suka sgt makan ayam goreng nie"
Sampailah masuk darjah 6 mereka berada di sekolah yang sama.


Tiba-tiba satu hari budak pompuan ni dah tak bawak dah ayam goreng. Budak laki tu pun tanya.
"Eh...Apasal awak dah tak bawak ayam goreng? Awak dah tak suka makan ayam lagi ke?"
"Tak boleh makan ayam lagi la, sebab bawah saya dah tumbuh bulu ayam"...
"Eh...ye ke? Cuba tengok?"
Budak pompuan tu pun selak skirt dan tarik suar dalam, dia tunjukkan bulu yang dah tumbuh kat situ.
"A'a lah memg dah tumbuh, saya pun tak nak makan ayam lagi la kalau camni"...
"Apasal lak? Awak pun dah tumbuh bulu ayam jugak ke?"
"A'a...awak nak tengok ke?"
"Nak"
Budak laki tu pun londehkan suar dia...
"Eh eh awak punya bukan bulu aje, tengkuk dan balung ayam pun dah tumbuh jugak" *&^%$...??

Love Personality - 90% real!!

Share







Saja suka-suka,

To find your love attitude number, add your birth month and your birth
date together. Keep reducing it until it's a single digit.

Example:

January 28
1+28 == 29
2+9 == 11
1+1 == 2;
your love attitude number is 2.

Read on below to find out what your love style is supposed to be. If
your number is:

ONE....

You are charming imaginative and independent. Usually your style is
ahead of others; you know what's in and what's way out. Sometimes
you're a little too aggressive when it comes to pursuing a love
interest. You have a way of drawing
attention wherever you go, and this dramatic flair usually attracts
the strongest guys. Your competitive nature either draws or repels
guys/gals... but those who can't handle your power aren't your types
anyway. At times you can be
possessive, manipulating and demanding with your friends and in love
relationships. You like guys/gals with lots of intelligence. .. and
knock-'em-dead good looks don't hurt either.

TWO....

Your love nature is sentimental, romantic and kind. Your easygoing,
mild manner allows almost everyone to feel very comfortable with you -
especially shy guys/gals. Your modesty and tact enable you to get
along easily with both sexes.
You are a natural peacemaker and can be very persuasive with words,
which helps you to gain the respect of your classmates. You can also
be too sensitive at times, and your greatest drawback is a lack of
confidence to stand up for yourself in conflict. Your favorite type of
guy/gal is gentle, affectionate, one who is also strong and playful. A
great sense of humor is also a must. A guy/gal who loves to listen to
music and dance should rank high on your list of favorites, too.

THREE......

You are imaginative, fun-loving, thrill-seeking and expressive. You're
so charming that you attract many friends and you are almost never
lacking guys/gals. In your earlier years, you may be totally shy and
self-conscious, but
you'll lose those qualities in the high-school years. You can be sort
of vain or even a bit of a show-off when you get caught up in exciting
events in your life, but you usually redeem yourself in some playful
way before you lose a friend.
Jealousy shows its ugly head sometimes, but generally you aren't
affected by it unless your guy/gal tries to provoke it. In the guy/gal
department, you prefer the athletic or arti stic types. You're in
absolute heaven when you find both of those qualities in the same
guy/gal. When you're looking for love, a guy/gal who can make you
laugh scores points, big time!

FOUR....

You tend to be loyal, dedicated and good hearted. You're one of the
most diligent students when you really try, and you tend to make your
schoolwork a priority. You also express those same qualities in your
love relationship. No one is more faithful and trusting than you. In
fact, those tendencies can be a little negative in your romantic life.
You may sometimes hang on too long to a guy/gal who doesn't give you
the respect and love you deserve. You can be stubborn and a bit of a
troublemaker if the mood strikes you but you can usually dig yourself
out of that hole just in time to stay out of major trouble. You
usually fall for extremes when choosing a love mate - he/she may be a
show-off or a teacher's pet. Whatever the type, it helps if he/she is
good-looking, too, but that's not a major consideration for you.

FIVE.......

Your love attitude is adventurous, charismatic and spontaneous. You
tm)re creative and adaptable, and you can come up with the most
exciting and sometimes daring things to do. Your quick intelligence
and way with words help get you out of the
problems that come with being flirtatious and playing hard to get. You
need to pay close attention to your personal values because you love
to try new and different things and easily go along with the crowd and
the consequences can put
extra strain on your relationship with a boy/girl. You like guys/gals
who have great bodies and good looks, along with exceptional brain and
high grades. It helps if th ey are highly athletic or involved in as
many activities as you,
otherwise you might get bored! Variety is the key to your love attitude number.

SIX......... ...

You are warm, loving, devoted and affectionate. Your outgoing,
thoughtful nature attracts many girlfriends/ boyfriends to you and
usually some of the nicest guys/gals too. Because of your need to
care, you can end up in a relationship that requires too much care
taking to make it balanced. Since home and family play important roles
in your life, you are unlikely to be attracted to guys/gals who your
parents wouldn't like. Sometimes you have a slight jealous streak...
but it doesn't last long. Some people with this love attitude number
are prone to making harsh judgements of others, especially when others
don't share your
set of values. You are especially attracted to the good looking,
boy/girl-next- door type who is smart as well as a gentle man/woman.

SEVEN....... .

Your love nature is thoughtful, poetic, mystical and mysterious. A few
people with love attitude number seven are class clowns, and they
usually attract guys/gals who like to be given a hard time. But most
of you are the quiet, reserved types who dislike calling attention to
yourself. Your type generally attracts guys who feel the same way you
do. Your refined, independent and secretive nature is very alluring to
certain guys/gals. At times you can also be somewhat fault finding and
a little demanding in your love relationship and with friends. You are
mostly attracted to guys/gals who aren't like all the rest; a loner
easily attracts y ou. And, if he/she reads a lot and enjoys learning,
he/she is especially perfect for you.

EIGHT.......

Your love attitude is confident, powerful and exciting. This number
usually makes for a very conscientious student, someone who puts
schoolwork ahead of a social life. However, you also enjoy being a
leader among your classmates and
will seek offices or other positions that enable you to use your
leadership skills. Because of this, you can be somewhat intimidating
to certain guys/gals. You can also be a little too intense, bossy and
jealous for your own good. Your
love match is definitely someone who is smart, handsome and popular.
You like quality over quantity and will usually wait until the guy/gal
with the best attributes comes along .

NINE........

You have a sophisticated attitude that is also generous and
considerate. Your responsible, charitable nature may find you
attracting guys/gals who want someone to confide in or who makes them
feel secure. At a very young age, you developed the type of
personality that makes others feel safe and protected. You will carry
these qualities into your adult years and, down the road, you'll be a
good mom/dad because of them. On the negative side, you can be
argumentative and
overly emotional, and you usually possess a temper that can make
everyone run for cover. You like the kind of guy/gal who is
responsible and impeccably dressed and has gorg eous eyes and a great
body. Charm, wit and (of course) brilliance could make him the perfect
guy/gal for you.......

Saturday, November 10, 2007

Kontroversi kew?

Share







Najib ,ALtantuya dan Razak Baginda...
Nampak sgt super impose yg tak menjadi..hua hua hua...
saja2 share..enjoy

Cerita Lawak Sekupang

Share







Seorang anak bercerita kepada ayahnya bagaimana dia membayar tambang bas
ketika pulang dari sekolah tengah hari tadi.



Anak : Ayah, tadi Man balik naik bas.
Ayah : Eh, Pak Abu tak jemput Man ke hari ni?
Anak : Tak.
Ayah : Man ada duit ke nak bayar tambang?
Anak : Ada, ayah tapi kurang seposen.
Ayah : Tambang bas berapa sen?
Anak : 60 sen.
Ayah : Man ada berapa sen?
Anak : 50 sen saja.
Ayah : Habis tu, macamana man bayar tambang?
Anak : Man ada 50 sen, Man buat muka seposen. Cukuplah jumlahnya 60 sen.
Ayah : ??????

Jom Main Magic..best!!

Share








This one can make a complete fool of ya'. Good luck. After you have thought about this for a while, pass it on to those poor unsuspecting friends you just love to pull something over on.





Pick one of the following cards. Don 't click on it; just keep it in your head.



scroll down when you have your card,



Think about your card for 20 seconds.


I will attempt to read your mind!
Scroll down after 20 Seconds





I Has Removed Your Card!

-
-
-
-




Jokes: Salah Tafsir

Share







Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??"

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK...

Video - Bapa Yang Bodoh @ Cuai??!

Share







Tuesday, November 6, 2007

Video:Burung murai..

Share







jokeS:Ilmuwan:Pengetahuan Penting yang anda tak tahu??!

Share







1. Tahukah anda apabila 350ml air yang
diambil dari sinki dan kemudiannya
dituangkan ke dalam cerek yang
mengandungi 150ml air suling dan
dibiarkan terdedah kepada nyalaan
api bersuhu 100 darjah celcius akan
menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap
merupakan salah satu bahan asas
dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini
kerana kajian telah dibuat, seorang
pembina helikopter memerlukan air
sirap untuk menghilangkan keletihan
semasa membuat helikopter, tanpa air
sirap mungkin helikopter tersebut
tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju
220 km/j tidak akan dapat memotong
kereta yang dipandu selaju 40
km/j sekiranya kereta-kereta tersebut
dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy,
jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini
pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah
kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh
dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk
menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh
menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

(jangan try, nanti kantoi masa info no.14)



9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun
telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun
tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang
burung mempunyai alamatnya yang tersendiri
sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng
apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya
selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta
dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini
telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.

Horoscope:kenali Diri anda Sebagai Pasangan Cinta

Share







Januari
- Mudah jatuh cinta terhadap individu yang mempunyai daya tarikan
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati
- Sukar setia pada yang satu.
- Pandai mengambil hati pasangannya tapi mudah melukai pasangannya
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya
pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- Pasangan ideal untuk individu yang lahir dalam bulan Januari selalunya dilahirkan dalam bulan 3, 6,8,11.
- Kebanyakan bangsa Cina yang ramai lahir dalam bulan ini.

Febuari
- Sukar untuk jatuh cinta tapi mudah untuk mengkhianati pasangan.
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu)
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Kurang beremosi terhadap pasangannya.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
- Pasangan ideal: Lahir bulan 5,9,10,12

Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan
-Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Persaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
- Suka menuduh melulu tanpa usul periksa.
- Berprasangka terhadap pasangan.
- Pasangam Ideal: Lahir dalam bulan 1,5,10,12.
- Kebanyakkan orang Eropah lahir dalam bulan ini.

April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta dan amat memilih pasangan.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
- Kebanyakan orang yang lahir dalam bulan ini boleh dianggap ‘hamba cinta’ seperti Laila, Juliet, Siti Zulaikha.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 4, 7,11,2
- Kebanyakan bangsa India yang lahir dalam bulan ini.

Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk dipujuk.
- Kurang suka untuk sentiasa bersama.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control)
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 6, 9, 10, 11

Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Cepat rasa bosan dalam percintaan.
- Kurang yakin dalam perhubungan.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1,3,5,8.

Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai,
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Suka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 4, 6, 7

Ogos
- Tidak serius dalam perhubungan
- Mengambil mudah dalam perhubungan
- Kesetiaan di ragui.
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sering bertukar pasangan
- Sukar mencari pilihan yang tepat
- Sangat sensitif dan tahap cemburu yang minima.
- Mudah meluahkan kat cinta pada sesiapa yang berkenan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1, 6, 10, 12
- Kebanyakan bangsa Bani Israel dizaman Arab Jahiliyah yang lahir dalam bulan ini.

September
- Bersopan dalam hubungan
- bertolak ansur terhadap pasangan
- Suka mengkritik pasangan
- Sangat prihatin terhadap pasangan
- Sangat sensitif dan emosi
- Pandai memahami pasangan
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
- Amat memilih pasangan
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaam dan masalah pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 3, 6,8,11

Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasanangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Sukar menerima pandangan pasangan.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
- Pasangan Ideal: Individu ini ramai pasangan yang sesuai dengannya 1,2,4,5,8,9,10,12.
- Kebanyakan bangsa melayu yang lahir dalam bulan ini.

November
- Banyak helah dalam menghadapi pasangan.
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Degil dan engkar dengan pasangan.
- Tidak suka dikongkong oleh pasangan.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Tidak menghargai perhubungan.
- Sambil lewa dalam perhubungan.
- Emosi yang mendalam dan tidak romantik langsung.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
- Kurang menhargai pasangan dan hal-hal percintaan.
- Kurang bersama dengan pasangan.
- Pasangan Ideal: 4, 7

Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu (utk lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan
- Curang dalam percintaan.
- Kurang berkerjasama dengan pasangan.
- Selalu cuba untuk mencari pasangan yang baru
- Mudah menipu dan tidak jujur terhadap pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 3, 9, 11, 12.

Monday, November 5, 2007

News:A boy commited suicide after a fugly date

Share







Picture this.

You're a 17-year old schoolboy in China.

You meet this 19-year old girl online with the nick "Flying Skirt" and she tells you she's a bloody hottie, maybe even sends you a picture of herself.
And not only is she hot, but she also seems to be deeply in love with you, spending hours each day chatting with you over the internet, maybe even some instances of cybersex.




Then one day, "Flying Skirt" decides that the both of you should meet up.

You get so excited.

All the nights you spent fantasizing about her and now you're going to get to see the real person!

You go all out to buy the best clothes you can to make yourself look presentable and desirable.

You shop for an Armani Suit.

a Gucci tie.



And you even throw aside your Pokemon underwear and buy a new fresh piece of Versace's just in case you get lucky.




Then the day comes and you tell your mum that you're going to school for a school project.

You arrive at the meeting place and meet her.

To your surprise, you find out that she's actually 10-years older than she said and not as hot as you thought she would be (and definitely not the same person as the pictures she's been sending you).

You then go home to your family disappointed and you lose your appetite to eat.

And 4 days later you hang yourself.Does that sound like something anyone would do?

No?

Well check out what I read on the Inquirer.net



BEIJING -- A 17-year-old boy in northeastern China was so disappointed with the looks of a woman he met over the Internet that he hanged himself after seeing her face-to-face, state media reported Friday.

The unnamed teenager first contacted the woman -- known by her chat moniker "Qunjiaofeiyang", or "Flying Skirt" -- using the popular Chinese online messaging software QQ, Xinhua news agency said.

The girl described herself as a beautiful 19-year-old and the pair chatted on the Web for weeks before arranging a December 26 rendezvous in the nearby city of Mudanjiang, in far northeastern Heilongjiang province.

The boy arrived to discover the woman far less attractive than advertised and 10 years older than him, Xinhua said.

The boy immediately returned home, lost his appetite, and four days later hanged himself from a tree.



Now when things like that happen, there are only two explanations that I can think of.


Either the boy must've been really really REALLY STUPID...

or....

That must've been one HELLUVA FUGLY WOMAN...

Ok but seriously... I think the more logical explanation is simply that the boy wasn't very bright.

I mean...

HOW BAD COULD THE WOMAN BE?!?!

Like this?Or this?





Even so... that's not too bad.

Nobody's asking you to go to bed with her but you can treat the woman like a normal human being and just talk to her like a good man.

I mean.. heck even if she's like this you shouldn't... Shouldn't...



*pause*

uhmm...

ok wait... SOMEBODY GET ME SOME ROPE QUICK!!!

Jokes:Cerita ceriti

Share







UNTUNG
Dalam siaran berita terkini disalah satu TV swasta, ada memuatkan berita rompakan di sebuah kedai elektronik di ibu kota. Kerugian dianggarkan berjumlah RM3 juta ringgit. Seorang pemberita dilihat sedang menemuramah pemilik kedai tersebut..

Pemberita: Berapakah kerugian yang Tokey alami kerana rompakan ini?
Tokey: Aiyaa gua lasa aaaa.. kila-kila.. 3 juta libeeh, tapi waa masih untung wooo...
Pemberita: Macammana pulak tokey boleh kata masih beruntung....?
Tokey: Gua masih beruntung aaa.. kilana itu keculian terjadi ini hali, bukan semalam aa..
Pemberita: "Habis tu apa bezanya semalam atau hari ini ..Tokey???
Tokey: Aiyaa kilana ini hari semua wa punya balang.. wa sudah kasi liskaun 50% semalam talak liskaun..



KEDAI BARU


Sam dan Dol sedang berehat setelah penat mempersiapkan kedai yang

mereka akan buka dua-tiga hari lagi. Kedainya dah siap tapi

barang-barangnya belum sampai lagi. Dalam berbual-bual, Sam

mencadangkan mereka "mengenakan" orang yang bertanya tentang kedai

mereka itu. Dol setuju saja -- memang satu kepala dengan Sam.


Tak lama kemudian, lalulah Pak Pandir di depan kedai mereka.

Dilihatnya kedai itu kosong saja, lalu Pak Pandir bertanya kepada

mereka berdua, "Anak-anak ni jual apa?"


Sam dengan rasa geli perutnya (sebab dapat mangsa pertama) pun

menjawab, "mangkuk hayun.". Dol ketawa berdeket-deket -- kononnya

kelakar le tu.


"Laku jugak ye", kata Pak Pandir pula. "Tinggal dua saja",

tambahnya sambil tersenyum dan berlalu.



HARTA PAK PANDIR


Pak Pandir adalah seorang anak yang baru saja mendapatkan harta warisan setelah ayahnya meninggal. Tetapi ia bingung di manakah ia perlu simpan wang tersebut. Hendak simpan di bank takut kalau-kalau banknya bangkrup. Diletak dibawah bantal, nanti diambil pencuri.


Setelah berfikir cukup lama, akhirnya ia mendapat ide, ia me nana m wang itu dibelakang rumahnya, lalu memasang papan p erin gatan dengan tulisan yang sangat besar "TIDAK ADA WANG DISINI!". Ternyata temannya Pak Pandir yang bernama Si Luncai melihat apa yang dilakukan Pandir.


Setelah lewat tengah malam, Luncai pun menggali tanah itu untuk mengambil wang tesebut. Setelah ia mendapatkan wang itu dan supaya tidak dicurigai, maka Luncai mengganti tulisan yang ditulis Pandir dengan ayat "BUKAN LUNCAI YANG AMBIL!".


Pak Pandir di Lebuhraya


Pak Pandir sedang memandu kereta di lebuhraya Utara Selatan, tiba-tiba handphonenya berbunyi, lalu Pak Pandir pun mengangkatnya.


Ia mendengar suara ist erin ya Mak Andeh memp erin gatinya supaya berhati-hati, "Pak Pandir, saya baru saja dengar di radio, ada sebuah kereta yang bergerak bertentangan arah di lebuhraya. Tolong berhati-hati!".


"Gila!!!," kata Pak Pandir, "Bukan satu, tapi beratus-ratus!"


DAH MASUK LAPAN BULAN NI...


Seorang wanita yang sedang hamil 8 bulan pergi ke bank untuk membayar hutang

rumahnya yang tertunggak sebanyak 3 bulan...


Setelah mendapat gilirannya di kaunter.. pegawai berkenaan terus bertanya

tentang loan yang ingin dibayarnya...


"Berapa bulan, Puan...?"


Dengan tersipu-sipu wanita itu menjawab.


"Dah Masuk lapan bulan ni..." sambil mengusap2 perutnya.

Jokes: Teka-teki ..jom uji

Share







Teka-teki :
HITAM & BERPELUH..HA..APE2??
Jawapan :
SEMUT HITAM TENGAH BERJOGING..HUHUHU..

Teka-teki :
APA BENDA BILA MASUK SEGITIGA BILA KELUAR BERGULUNG-GULUNG
Jawapan :
SELUAR DALAM LERRR

Teka-teki :
antara kapal terbang dengan kuih lepat liat,mana satu yang
paling tinggi?
Jawapan :
kuih lepat liat la...sebab kapal terbang sampai langit je,tp
kuih lepat
liat sampi LELANGIT...

Teka-teki :
byk2 kotak,kotak pe yg xleh angkat?
Jawapan :
kotak penaltilah wawawa

Teka-teki :
Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???teka teka
kalo
terrer.....!!
Jawapan :
selipar maner boley buat gali tanah......gune cangkol lar
huehuehueheu!!

Teka-teki :
Bulu bertemu bulu... kulit bertemu kulit... makin tambah rapat
makin
nikmat rasanyer... ( jawaplah kalau bijak hehehe....)
Jawapan :
mata lah jawapan nyer...

Teka-teki :
3 kepala, 6 mata, 8 ka! ki. Apakah Ia ?
Jawapan :
Koboi naik kuda bawa ayam.

Teka-teki :
MASA DIA HIDUP KITE NYANYI,MASA DIA MATI KITE TEPUK TANGAN.
Jawapan :
LILIN MASA SAMBUT BIRTHDAY

Teka-teki :
scorpion kaler apa?
Jawapan :
kala jengking la

Teka-teki :
dlm bnyk2 kera, kera ape yg pandai menaip???
Jawapan :
kerani

Teka-teki :
Ada sorang imam, tengah sembahyang lepas tu ada sekor anjing
lalu depan
dia..pastu jilat kaki dia.. Batal tak air semayang imam tu?
Jawapan :
Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri (Mohd.Sukor)

Teka-teki :
4 org awek berpayung dgn satu payung tp knape tak basah?
Jawapan :
sbab tak hujan

Jokes:Cerita Sam dan Dol

Share







SAM & DOL


SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib
baik tak mati.

============ ========= ========= =====

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai
2 Ringgit

============ ========= ========= =====

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati
lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

============ ========= ========= =====

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejur tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

============ ========= ========= =====

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah

============ ========= ========= =====

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle
light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.


DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil
elektrik, api rumah aku dah kena potong!

============ ========= ========= =====

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada
aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada
aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah
tahu...

============ ========= ========= =====

SAM:Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak
berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

============ ========= ========= =====

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang
merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan
pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

Jokes: Lawak antarabangsa 1

Share







Ada 2 org perompak yg tlh merompak bank&berjaya melarikan diri dari pihak
polis.mereka membahagi-bahagikan wang hasil rompakan tersebut yg jumlahnya
agak banyak.
A: takyah lah kire. kite tunggu sok pg je.
B : apsal plak?aku tak sabor dah ni!!!
A :sok kluar paper, kite tau lah jumlah duit ni braper!!
____________________________________________________________________________

Pada satu pagi, di kedai mamak,....

Ali : Aku hairan tengok kau.
Kassim : Kenapa, ada yang tak kena ke?
Ali : Yelah, kau tu. Aku tengok anak kau bawak kereta mewah. Tapi kau asyik
bawak basikal buruk kau tu aje.
Kassim : Dia bolehlah, bapak dia kaya. Bapa aku miskin
____________________________________________________________________________


Seorang pelancong Indonesia datang ke Kuala Lumpur tersesat jalan lantas
menalipon rakan Malaysianya. Rakannya bertanya " Kau dimana sekarang?"
Pelancong Indonesia menjawab " Aku di JALAN SEHALA sekarang!".
____________________________________________________________________________


Dua wanita sedang berbual-bual tentang kehebatan anjing masing-masing.

Wanita 1: U know....anjing I cukup pintar, dialah yg tunggu mamak surat
khabar dan bawa masuk kpd suami I yg sedia menunggunya.

Wanita 2 : I knowwwww......

Wanita 1 : Bagaimana U know ?

Wanita 2 : Anjing I bagi tau !
____________________________________________________________________________


Atas saranan doktor, Mamat dihantar untuk berubat di USA kerana penyakitnya
yang agak kritikal. Sesampainya di Hospital New York , Mamat dibawa ke bilik
bedah dan dipasang tiub getah kiri kanan.

Beberapa jam kemudian, seorang pesakit dari UK yang kelihatannya lebih parah
dibawa masuk dan diletak bersebelahan katil si Mamat. Si Mat Saleh ini
walaupun kelihatannya lemah, dia masih mencuba untuk berkomunikasi dengan
Mamat. Dia mengangkat tangannya dengan susah payah dan berkata:

" United kingdom..."
Mamat yang juga sedang lemah, menjawab: "Malaysian..."
Setelah itu dua-duanya pengsan karena keletihan. Beberapa jam kemudian
mereka kembali sedar dan cuba berkomunikasi lagi.

Si Mat Saleh berkata dengan lemah: "James...". Dijawab dengan susah payah
oleh Mamat: "Mamat...".
Habis itu mereka pengsan lagi. Beberapa jam kemudian setelah sedar, mereka
berdua masih mencuba melanjutkan percakapannya. " Birmingham..."kata si Mat
Saleh.

Dijawab Mamat: "Kuala Kangsar...". Pengsan lagi.
Tak lama kemudian mereka sedar dan masih mencuba untuk berbual. Si Mat Saleh
yang sudah hampir kehabisan nafas berkata: "Cancer..."

Dan dengan sisa-sisa nafas yang ada Mamat menyahut: "Capricorn...!"

Jokes : Lawak santai2..mari rehatkan otak

Share







Terlupa Makan

Pada satu malam isteri Udin mengejutkan udin yang sedang nyenyak tidur.

Isteri: Bang, bangun bang...bangun la cepat
Udin: hish apa nie kejutkan orang tgh2 malam nie...
Isteri: Abang lupa makan ubatla...cepatla bangun..kan doktor dah pesan kena
makan sebelum masuk tidur.
Udin: Ubat apa ?
Isteri: Ubat tidur.
Udin: @#%^#^????

Nenek Udin
Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.

Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!
Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...
Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)
Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.
Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.

Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!!
Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh
dari motornya.

Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat
agaknye?
Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!
Udin: Nenek pegang kat mana?
Nenek: pagar rumah.
Udin: "$%^&(#....."

Masalah Pendengaran
Udin pergi berjumpa doktor mengeluh tentang isterinya yang sudah hilang
pendengaran.

"Seberapa burukkah pendengarannya?" tanya doktor.

"Entahlah, Doktor. Yang jelas saya mesti menjerit kalau nak berbual
dengannya."

"Okey, cuba buat macam nie. Berdiri sejauh 6 meter darinya, lalu katakan
sesuatu. Kalau dia tak boleh dengar kamu, berdirilah lebih dekat sedikit
darinya, lalu katakan yang kamu katakan tadi. Kalau dia tidak juga dengar,
dekatkan jarak sedikit demi sedikit. Dengan begitu saya akan tahu berapa
jarak maksima pendengarannya."

Maka, Udin pulang ke rumah dan mendapati isterinya sedang memasak di dapur.
Dari jarak 6 meter ia berteriak, "Makan apa kita malam ini?" Tak ada
jawapan. Lalu dia jalan depan sedikit lagi, berhenti di jarak 5 meter dan
menanyakan hal yang sama. Juga tak terdengar jawapan. Begitu juga pada
jarak 3 meter.

Akhirnya, ia berdiri di samping isterinya.
"Makan apa kita malam ini?" katanya separuh menjerit.

Si isteri dengan mata yang berlinangan dengan air mata, lalu menjerit:

"Untuk keempat kalinya aku beritahu, KARI KAMBING!!!!"

Rupa2nya si Udin yg pekak!!!!

Hot FM Radio Online

Share







>

Sekadar Renungan...Gadis Melampau

Share







> > Sekadar renungan.... .........
> >
> > Subject: Gadis melampau menerima padah
> >
> > Menurut majalah MANAR ISLAM, pada suatu hari,
> > seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup
> > masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk
> > menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah.
> > Malangnya walau pun tinggal dibumi yang terkenal
> > dengan tradisi keislaman, pakaian gadis
> > tersebut sangat menjolok mata.
> >
> > Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala
> > yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari
> > pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.Gadis itu
> > dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu ada
> > seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya. "Wahai
> > pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang
> > baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta
> > agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu
> > berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa
> > pandangan liar kaum lelaki...."
> > nasihat orang tua itu. Namun, nasihat yang sangat
> > bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh
> > gadis itu dengan jawapan mengejek. "Siapalah kamu
> > hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci
> > syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang
> > menentukan aku bakal berada
> > di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan
> > kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua
> > itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup
> > setakat itu, si gadis lantas cubamemberikan telefon
> > bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan
> > kata kata yang lebih dahsyat. "Ambil hanphone ku
> > ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan
> > sebuah bilik di neraka
> > jahannam untukku," katanya lagi lantas ketawa
> > berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawasanya dia
> > sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu
> > biadab.
> >
> > Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan
> > dari si gadis manis. Sayang wajahnya yang ayu tidak
> > sama dengan perilakunya yang buruk.
> > Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam ada yang
> > menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di
> > dalam bas tidak menghiraukan gadis
> > yang masih muda i tu yang tidak menghormati hukum
> > hakam itu dan mereka tidak mahu menasihatinya
> > keranakhuatir dia akan akan menghina agama dengan
> > lebih teruk lagi. Sepuluh minit kemudian bas pun
> > tiba perhentian.
> >
> > Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati
> > tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas
> > termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya
> > tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba
> > orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik
> > kemudian dia menggelengkan kepalanya. Gadis itu
> > telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang
> > tidak disangka. Parapenumpang menjadi cemas dengan
> > berita yang menggemparkan itu.
> >
> > Dalam suasanakelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis
> > itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera
> > berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi
> > sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh
> > menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya.
> > Mayatnya menjadi hitam seolah olah dibakar api. Dua
> > tiga orang yang cubamengangkat mayat tersebut juga
> > kehairanan keranatangan mereka terasa panas dan
> > hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat.
> >
> > Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan
> > menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi
> > menyayat hati yang menimpa gadis malangtersebut.
> > Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka
> > dimakbulkan Allah? Nauzubillah, sesungguhnya Allah
> > itu Maha Berkuasa di atas segala
> > sesuatu. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan
> > pelajaran dengan kisah benar ini sebagai muslim
> > sejati. Jangan sekali sekali kita mempertikaikan
> > hukum Allah dan mahupun sunnah RasulNya saw dengan
> > mempersendakan atau ejekan.
> >
> > Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi
> > dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang
> > tidak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya
> > adalah kata kata yang sangat biadab dan menghina
> > Allah, pencipta seluruh alam. Ingatlah teman, kita
> > boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap
> > akan terjadi bagi kita. Hanya masanya saja yang
> > akan mene ntukan bila kita akan kembali ke alam
> > barzakh. Janganlah menjadi orang yang bodoh,
> > siapakah orang yang bodohitu? Mereka itulah
> > orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul alamin.
> > Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan
> > bererti anda ingin melawan arahan Tuhan. Sewaktu di
> > sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah,
> > dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang
> > yang di lakar oleh majikan
> > anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah
> > undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali
> > anda terhadap undang-undang itu hingga terlalu
> > prihatin takut kalau melanggar undang-undang itu.
> > Apabila anda berpijak di bumi ini, anda juga
> > tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal
> > oleh yang menjadikan bumi ini.
> >
> > Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga
> > Allah swt. TamanlaranganNya adalah perkara-perkara
> > yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka
> > bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah
> > sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yan g
> > benar dan kekuatan
> > agar sentiasa dapat menjaga lidah kita. *Dipetik
> > dari majalah Iskandariah Mesir 'MANAR ISLAM'

Girlfriend Angkasawan Malaysia??

Share









Video: Kantoi dengan Bini Org

Share







Friday, November 2, 2007

Jokes: Bunuh diri

Share







Seorang pesakit mental cuba membunuh dirinya dengan terjun ke dalam sebuah sungai tetapi berjaya diselamatkan oleh seorang pesakit mental yang lain pula. Tidak lama kemudian pesakit yang menyelamatkan temannya itu dipanggil oleh doktor yang merawat mereka.

Doktor: Hari ini saya ada dua berita baik utk awk.satu berita baik,dan 1 lgi berita buruk.

Pesakit mental: Apa dia doktor?

Doktor: Pertama sekali,tahniah kerana awak dah menunjukkan tanda-tanda hampir sembuh dpd penyakit awak kerana awak telah meyelamatkan seorang pesakit yg cuba membunuh diri semalam. Berita buruk pula, pesakit yg awak selamatkan itu didapati telah menggantung dirinya selepas awak selamatkan semalam. Malang sungguh.

Pesakit mental: Oh! begitu rupanya. Sebenarnya saya yang menggantungnya supaya dia kering dgn cepat..hee..

Doktor: #@**_!!*&^_#

Wednesday, October 31, 2007

Jokes : 3 beradik kahwin serentak

Share







3 Beradik Kawin Serentak

Ada 3 org beradik pompuan kawin serentak...
so,pd mlm tersebut mak mereka telah membuat rondaan dr bilik ke bilik anak2 nye..
anak pertama;terdengar anaknya ketawa..anak ke-2 terdengar anaknya menangis..
anak ke-3 tak dgr ape2...keesokan pg nya si mak pun bertanya kepada anak2 dia..yg pertama "kenapa kau ketwa mlm td"? si anak pertama pun jawab "geli la mak"
..kau plak(yg ke2)"kenapa kau menangis mlm td"?si anak ke2 pun menjawab "sakit la mak"..."ha kau yg plg pelik(ke3) kenapa mak x dengar ape2 mlm td?senyap jer"...si anak ke 3 pun menjawab dengan sempoi..."macam mana x senyap mak kalo benda 2 ada dlm mulut saya"...si ibu pun diam tanpa suara...

Tuesday, October 30, 2007

Joke: Sex Education By Phua Chu Kang

Share







Chu Kang ( PCK ) explaining sex to Chu Beng's son, Aloysius
.........



Aloy : Why is making love so enjoyable ?

PCK : Aiyah, ah boy, enjolable becaws, same like when you dig your nose with your finger mah !

Aloy : Do you think women enjoy sex more than men ?


PCK : Of course woman lah ! When you dig dig your nose, your nose feel better than your finger, right ?

Aloy : Why do women hate it when they get raped ?

PCK : Ai-yah ! Say, you walk along the load, den someone come over and dig your nose, you like or not ? Ehhh ? Don't pray pray ah !


Aloy : Why is it a woman cannot have sex when she is having her
menses?

PCK : Oy !! If your nose bleeding, you still go and dig meh?? Siow
ah ! Use your blain, use your blainnn ...........


Aloy : Why is it most men don't like wearing condoms when they are
making love ?

PCK : Ehhhh, when you dig your nose ah, you like to dig with a
glove on your finger or not ? Not the same shiok feeling mah.
Corlight or not?


Aloy : Why is making love carried out in private ?

PCK : Ah boyyyyy, use your blain, use your blainnnnn .............................. you
go and dig your nose in flont of your whole class izit ?? Stupid
lah!!

Aloy : Wah ...... Uncle Chu Kang, you are very good.

PCK : Aiyah ....... ," Best in Singapore, JB, some say Batam, and now, the whole world!"
also ah!!!


pass it 2 ur fren.....& let them laugh out loud....

Mengenal Lelaki Melalui Zodiak

Share







Capricon ( 22 December - 20 Januari)

Orang Nya: Egoistic, ada batu duduk di atas itu kepala, pendekkata Capricon seorg yg sukar nak meluah kanperasaannya. Jarang sekalianda akan mendengar dia melafazkan 'cinta' pada anda
Tips utk memikat: COOL aje sis..nak tekel mereka bukan mudah..jgngive in selalu..ajar sikit..mereka jual mahal..kita jual lagi mahal
WARNING: Macam layang2 putus tali..jual mahal..mahal jugaksis..jgn mahal sampai terputus tali..melepas lah kau nanti...

Aquarius ( 21 Januari - 19 Februari)

Orang Nya: Pijak semut tak mati..
Tips utk memikat: Kacang aje..sentiasa berpakaian cantik,glamer..comfirm dia sentiasa nak berkepit aje dgn u
WARNING: Lelaki Aquarius nie cepat bosan dgn org..so sbelum diatinggal kan kita..kita blah dulu

Pisces (20 Februari - 20 Mac)

Orang Nya: Segak, bergaya, ngada-ngada, choosy..
Tips utk memikat: Kasi jer belacan...
WARNING: Diorang tak suka makan belacan!

Aries (21 Mac - 20 April)

Orang Nya: Anak mak! smart mamat. intelligent,
Tips utk memikat: Bagus utk minah2 tudung (NO OFFENCE) but itstrue..Jejaka Aries suka wanita yg sopan, tata-tertib. .sebab nakbawa tunjuk mak so kena lah bawa balik yg bagus punya
WARNING: Jika anda betol anda rasa aries ini pilihan anda, pilihlah. Kalau tidak, jgn lah main-mainkan hatinya. Hati dah luka sukar nakdibaiki. Macam moto yang dah rosak, makan bulan di workshop baru baik.

Taurus (21 April - 21 Mei)

Orang nya: Mencabar. garang seperti singa, takut seperti tikus.Mereka tidak tetap dgn pendirian sendiri...
Tips utk memikat: Low profile sikit, mereka suka sesuatu ygmencabar, let him find out the real u..
WARNING: Kadang-kadang diorang suka buat kelakar seorang seorang...kesian takde orang lain layan...

Gemini (22 Mei - 21 Jun)

Orang nya: Gemok! egoistic, tak suka kalah. Kalau ada debate, jgnharap anda nak menang..dalam apa2 persoalan jua mereka ada aje alasannya
Tips utk memikat: Sabar aje lah..be patient. Sebagai perempuan, mengalahlah sikit..lambat laun hati nya akan lembut jugak..Lelaki Gemini nie sukapada perempuan yg lembut, hatinya akan lembut jua.
WARNING: Jgn bersikap terlalu kasar dgn nya..kalau dah tak tahan dgnmereka..blah aje jgn banyak cakap..mereka panas baran. Tak guna bertengkaranda tak akan menang punya pasal diorang nak menang jer.

Cancer ( 22 Jun - 23 Julai)

Orang nya: Segak,Step kaya, bermurah hati, suka menunjuk-nunjuk dengankemewahan..tetapi mereka adalah sebalik nya..(berhati- hati ya)
Tips utk memikat: Jgn pulak anda pun nak step kaya...nanti habis duitdikebas.
WARNING: TOLONG Jgn terpedaya dgn kata manis nyer.. first first manis,kalau dah lama jadi masam.. kadang kadang jadi basi...

Leo (24 Julai - 23 Ogos)

Orang nya: penyayang, warm hearted, tidak kedekut bila mahu berkongsikesenangan dan kemewahan dengan org yg disayangi nya. Suka memberihadiah. Jejaka Leo ini juga seorg yg ambitious, self-centered tapi takego(jejaka leo memang gitu)...Kuat ingatan, so berhati2 didalam setiap kata2dan perbuatan anda.
Tips utk memikat: sebagai perempuan, harus lah menunjukkankewanitaan yg selembut-lembut nya. Kena tahu bagaimana menilai danmenghargaisetiap ciri dan kualiti ada pada jejaka leo.
WARNING: Jgn..saya ulangi..JGN bercakap atau memuji lelaki lain dihadapanLEO. Mereka tak suka dibanding-bandingka n dengan org lain..merekatu sensitif dan kuat cemburu! Lelaki Leo ak suka berkongsi perempuannyadgn org lain.

Virgo (24 Ogos - 23 September)

Orang nya: pemalu, tak pandai mengawal emosi, ceng'eng. Suka mencariperhatian dari perempuan... .Sanggup melakukan apa sahaja utk memikatperempuan yg kadang2 boleh memalukan perempuan tersebut.
Tips utk memikat: Lelaki Virgo suka yg pendiam, tak kecoh,sofisticated,simple, jgn banyak cakap..(cerewet pulak si virgo nie) So kenalah pandaimenyerlahkan nilai2 kewanitaan, gayayang manis, kelembutan dan tak lupakesabaran..( virgo ceng'eng..kuat merajuk)
WARNING: Bila pergi dating, jgn pakai yg ter "over welming"..virgoini gatal..(chicky duck) kalau dia over gatal, kasi jer flying kick samadia.

Libra ( 24 Spetember - 23 Oktober)

Orang nya: cerewet, posessive, takes things lightly when comes toquarrel tapi jujur dlm segala hal...
Tips utk memikat: Senang aje..Libra sukaperempuan yg ceria, happy go lucky..SO be urself
WARNING: So bila nak date..makai lah make-up yg sederhana..tapi jgn lupacover-up pimple jika ada..a big turn off for Libra pasal diorang ingatdiorang nie semua hensem coz Samy Velu pon Libra jugak tapi tak hensempon...

Scorpio ( 24 Oktober - 23 November)

Orang nya: action serius, mudah cemburu, mood swing..
Tips utk memikat: Sentiasa menghargai nya..nak bergayut di talifonberjam-jam pun takpe! janji dgn dia, kerana Scorpio ini macam Libra juga,posessive.
WARNING: Buat pilihan yg betol bila mahu memikat scorpio, keranabila dah terjerat susah nak escape dari scorpio...(jgn kata guek tak kasiwarning)

Sagitarius ( 23 November - 21 December)

Orang nya: Fu..yoh..siapa dpt memang untung...Sagitarius org nya happyaje..suka (bergembira tepok tangan sama2..la la la..) bawa partnerjalan2..sort of adventurous
Tips utk memikat: Sentiasa ada plan bila nak keluar..tengok wayang ke?anything asal kan jgn membosan kan...
WARNING: Jgn "u plan..i plan lah"..'confirm tak ada plan'.
Related Posts with Thumbnails

Anda Pelawat yang ke-